:: ECONOMY :: ЕЛЕКТРОННИЙ ПІДРУЧНИК «ВИЩА МАТЕМАТИКА» У ВИГЛЯДІ ВЕБ-СТОРІНКИ ЯК ІНТЕЛЕКТУАЛЬНА СИСТЕМА ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ ДЛЯ СТУДЕНТІВ СПЕЦІАЛЬНОСТІ 184 «ГІРНИЦТВО» :: ECONOMY :: ЕЛЕКТРОННИЙ ПІДРУЧНИК «ВИЩА МАТЕМАТИКА» У ВИГЛЯДІ ВЕБ-СТОРІНКИ ЯК ІНТЕЛЕКТУАЛЬНА СИСТЕМА ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ ДЛЯ СТУДЕНТІВ СПЕЦІАЛЬНОСТІ 184 «ГІРНИЦТВО»
:: ECONOMY :: ЕЛЕКТРОННИЙ ПІДРУЧНИК «ВИЩА МАТЕМАТИКА» У ВИГЛЯДІ ВЕБ-СТОРІНКИ ЯК ІНТЕЛЕКТУАЛЬНА СИСТЕМА ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ ДЛЯ СТУДЕНТІВ СПЕЦІАЛЬНОСТІ 184 «ГІРНИЦТВО»
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 35

Термін подання матеріалів

20 листопада 2024

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ЕЛЕКТРОННИЙ ПІДРУЧНИК «ВИЩА МАТЕМАТИКА» У ВИГЛЯДІ ВЕБ-СТОРІНКИ ЯК ІНТЕЛЕКТУАЛЬНА СИСТЕМА ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ ДЛЯ СТУДЕНТІВ СПЕЦІАЛЬНОСТІ 184 «ГІРНИЦТВО»

 
25.10.2022 17:31
Автор: Демченко Оксана Валентинівна, викладач комп’ютерних дисциплін, «спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії, викладач-методист», Відокремлений структурний підрозділ «Павлоградський фаховий коледж Національного технічного університету «Дніпровська політехніка»; Самарченко Інна Вікторівна, викладач математики, вищої математики, «спеціаліст першої кваліфікаційної категорії», Відокремлений структурний підрозділ «Павлоградський фаховий коледж Національного технічного університету «Дніпровська політехніка»
[3. Педагогічні науки;]

Сучасна ситуація у світі, а згодом – війна в Україні стала джерелом виклику педагогам, поставила перед закладами освіти нові задачі, примусила мобілізувати всі сили і ресурси, щоб продовжити навчання і завершити освітній процес минулого навчального року. Свідома та відповідальна робота викладача під час дистанційного навчання відображається на роботі студента. Для більшості викладачів запровадження дистанційних технологій стало викликом, оскільки досвіду такого навчання вони раніше не мали, але стали у нагоді майстер-класи з використання Google-технологій у навчальній діяльності, проведені для педагогічного колективу, а також розроблені і розповсюджені інструкції з технологій роботи у Google-класі, створення тестових завдань у Google-формах, спільного доступу до документів, роботи з електронними дошками Padlet тощо.

Для  забезпечення виконання навчальних планів та освітніх програм у Відокремленому структурному підрозділі «Павлоградський фаховий коледж Національного технічного університету «Дніпровська політехніка» були запроваджені наступні форми і технології:

1. Створено Google-платформу (пізніше – платформу на базі G-suit for Education) для подання навчального матеріалу: Google-класи для кожної академічної групи, в які щоденно відповідно до розкладу навчальних занять викладалися завдання з навчальних дисциплін.

2. Для забезпечення якісного рівня матеріал подавався у вигляді текстових документів (лекцій, завдань тощо), презентацій, відео-матеріалів, онлайн-конференцій, онлайн-консультацій. Широко використовуються автоматизовані тести на платформах Google, «На урок», «Всеосвіта» тощо.

3. Засобами онлайн-конференцій з використанням програм GoogleMeet та Zoom проведені захисти курсових, дипломних проєктів та робіт.

4. Зворотний зв'язок для перевірки результатів навчання студентів забезпечувався через декілька каналів: Google-класи, електронна пошта викладача, Viber.

5. Розроблено електронні журнали академічних груп на платформі Google-таблиць для оцінювання знань учасників освітнього процесу.

Студенти ВСП «Павлоградський фаховий коледж НТУ «Дніпровська політехніка» мають змогу використовувати широкий спектр засобів комунікацій щодо оброблення і збереження інформації: персональні комп'ютери, Інтернет, мобільний зв'язок, Google-технології тощо. Отже, традиційне навчання зазнає змін на всіх стадіях навчального процесу: підготовчі курси, проведення занять, виконання домашніх завдань, підготовка дипломних проєктів.

Основою професійної компетентності викладача фахової передвищої освіти є використання комп’ютерних технологій. Таким чином, завдяки сформованості інформаційної компетентності та розвитку здатності впроваджувати в освітній процес інформаційно-комунікаційні технології, викладач стає не тільки користувачем, а й більшою мірою виступає творцем, розробником власних навчально-методичних засобів.

Продовжується розробка електронних підручників, мультимедійних наочних посібників з дисциплін математичної, природничо-наукової, гуманітарної та соціально-економічної, професійно-практичної підготовки. Сьогодні на навчальному сайті коледжу inter.ptngu.com розміщено у вільному доступі 65 електронних підручників у вигляді веб-сторінок, більше 20 підручників та методичних матеріалів в електронному вигляді. 

Електронні підручники у вигляді веб-сторінки з дисциплін подають новий матеріал у вигляді окремих, логічно поєднаних блоків і закінчуються набором запитань або тестів [1]. 

Застосування електронних ресурсів у професійній підготовці майбутніх фахівців значно індивідуалізує освітній процес, збільшує швидкість і якість засвоєння навчального матеріалу, дозволяє істотно посилити практичну спрямованість, розвинути творчі здібності студентів, а також навчити їх самостійно мислити і активно працювати з навчальним матеріалом [2].

Актуальність даної роботи полягає у розробці педагогічних програмних засобів, які відповідають сучасним тенденція освіти в Україні, зокрема дистанційної форми навчання, спрямовані на вдосконалення та якість освітнього процесу, сприяють засвоєнню нової інформації та спрямовують процес навчання залежно від рівня знань та індивідуальних здібностей студентів. З даним прикладним програмним забезпеченням студент може працювати на заняттях і вдома, що створює додаткові можливості для дистанційного навчання.

Інноваційність даної роботи полягає в тому, що сьогодні у нашій країні практично немає україномовних підручників з вищої математики для навчання студентів за освітньо-професійним ступенем «фаховий молодший бакалавр». В даному електронному підручнику у вигляді веб-сторінки як інтелектуальній системі дистанційного навчання матеріал відповідає освітньо-професійній програмі, робочій програмі навчальної дисципліни «Вища математика» для студентів спеціальності 184 «Гірництво», розроблений з використанням сучасних комп'ютерних технологій, представлений у відкритому доступі і може використовуватися викладачами і студентами фахових коледжей і технікумів України.

Зростаюча тенденція індивідуалізації освітнього процесу спрямована на збільшення самостійної роботи студентів. Це стає можливим завдяки постійному вдосконалення засобів навчання на основі ІКТ. До них відносяться і електронні підручники у вигляді веб-сторінки як інтелектуальна системи дистанційного навчання містять логічно структурований теоретичний матеріал (у вигляді лекцій та презентацій), всілякі мультимедійні, відеоматеріали, практичні завдання з прикладами розв'язання, контрольні завдання, тести, екзаменаційні питання тощо. Ці засоби дають можливість студенту самостійно більш гнучко маніпулювати пропонованою навчальною інформацією відносно власних інтелектуальних здібностей, при цьому значна частина навчальних функцій переходить до самого студента. Викладач лише підтримує студента, орієнтує його в потоках інформації та у вирішені виникаючих проблем.

Ефективність такого індивідуального освоєння навчального матеріалу засобами електронних систем багато в чому залежить від методично грамотної побудови змісту електронного ресурсу та його структури. Тому викладачеві важливо не тільки навчити студента самостійно працювати з електронним підручником, а й підготувати такий програмний продукт, який був би оптимальним як з точки зору методики викладання дисципліни, так і зручності візуального сприйняття матеріалу і зручності пошуку інформації [3].

Кожен окремий модуль електронного підручника повинен відкриватися у новому вікні, мати цільову установку, спрямовану на вирішення певних завдань. Інтерфейс такого ресурсу необхідно вибудувати таким чином, щоб він мав строгий і виразний вигляд, відповідав вимогам ергономіки. Панелі інструментів повинні бути простими  у освоєнні, наочними, технологічними і зручними у користуванні.

Програмне виконання електронного ресурсу має враховувати технологічну можливість модернізації змісту навчального курсу в майбутньому. Також електронний підручник повинен бути максимально інтерактивним, містити достатню кількість мультимедійних даних, мати зручну навігацію і засоби пошуку необхідної інформації. Це забезпечить гіпертекстова інструментальна система. Дана технологія широко використовується в інтерактивних електронних підручниках, а її перевага перед традиційними полягає в тому, що студенти самостійно можуть вибирати теми вивчення матеріалу і послідовність його проходження [3]. 

Розробка і створення електронного підручника з дисципліни «Вища математика» як інтелектуальної системи дистанційного навчання, як і всі електронні підручники на навчальному сайті inter.ptngu.com, виконана студентами у рамках дипломного проєктування під керівництвом викладачів спеціальності 123 «Комп'ютерна інженерія».

Для розробки даного програмного продукту були використані наступні програми:

1. Visual Studio Code – засіб для створення, редагування та впровадження сучасних веб-застосунків і програм для хмарних систем (написання потрібного коду та редагування css файлу зі стилем сторінки).

2. Opera, Google Chrome – браузери для перегляду і тестування сайту.

3. GitHub – програма для швидкої синхронізації файлів між виробниками програмного продукту.

4. Adobe Photoshop – програма для створення веб-дизайну та іншого графічного оформлення проекту.

5. Для розміщення математичних формул Word Equation на сторінках дипломного проєкту використовувалася мова JavaScript та MathJax [4], який сканує текст сторінки на наявність спеціальної розмітки та візуалізує її у вигляді, більш зрозумілому для користувача.

Електронний підручник «Вища математика» містить курс лекцій (у вигляді тем), самостійні роботи та орієнтовні контрольні роботи з усіх тем навчальної дисципліни «Вища математика» згідно з навчальною програмою для студентів спеціальності 184 «Гірництво». Завдання підібрані у такому порядку і за ступенем складності, що дозволяють використовувати їх під час опанування нового матеріалу, повторення, закріплення, підготовки до заліку, контрольної роботи та самостійної роботи студентів на заняттях і вдома.





Рис. 1. Головна сторінка підручника «Вища математика»

Ресурс http://highmath.ptngu.com/ можна відкрити в браузері з підключенням комп'ютера до інтернету, скопіювавши ім'я домена у рядок адреси. Сайт керується за допомогою CMS WordPress, яка використовує мову програмування PHP з підключенням бази даних MySQL. Файли проєкту знаходяться на віддаленому хостингу і не можуть використовуватися локально без віртуального сервера.

На сторінках сайту ви зможете знайти всі необхідні матеріали, які допоможуть вам здобути кращі знання з цієї дисципліни.

Цей сайт для тих, хто хоче навчатися самостійно, поглиблювати свої знання, самовдосконалюватися.

Адже відомо, що широке застосування самостійної роботи студентів дає можливість успішно розв'язувати багато навчально-виховних завдань:

• підвищити свідомість та засвоєння знань, виробити та відтворити уміння та навички, яких вимагає навчальна програма;

• навчити користуватися набутими знаннями та вміннями в житті, розвивати пізнавальні здібності тощо.

Впровадження нових інформаційних технологій є однією з важливіших задач у підготовці майбутніх конкурентоспроможних спеціалістів. Тому прикладне програмне забезпечення, що використовується у ВСП «Павлоградський фаховий коледж НТУ «Дніпровська політехніка», охоплює майже всі навчальні дисципліни (предмети) та управлінську діяльність. 

Застосування в освітньому процесі комп'ютерних технологій сприяє підвищенню ефективності практичних та лабораторних занять з природничих та професійних дисциплін приблизно на 30%, об'єктивність контролю знань студентів — на 20-25% (результати власних досліджень, проведених у ВСП «Павлоградський фаховий коледж НТУ «Дніпровська політехніка») [5].

Список використаних джерел

1. Ястребов М.І., Полях О.О. Електронний підручник – компонент сучасного освітнього середовища. // Вісник Національного технічного університету України "КПІ". 161 серія – Радіотехніка. Радіоапаратобудування.-2010.-№40.

2. Кравченко О.В. Роль інформаційних технологій в сучасному освітньому процесі. [Електронний ресурс] - Режим доступу www/ URL: https://naurok.com.ua/rol-informaciynih-tehnologi-v-suchasnomu-osvitnomu-prostori-135431.html

3. Мельниченко, О. А. Сучасні інформаційні технології в освіті [Текст] / О. А. Мельниченко, О. В. Орлик // Інформатика та інформаційні технології : студ. наук. конф., 20 квітня 2015 р. : матер. конф. — Одеса, ОНЕУ. — С. 28-31.

4. MathJax Documentation. [Електронний ресурс] Режим доступу www/ URL: https://docs.mathjax.org/en/latest/.

5. Демченко О.В. Аналіз застосування компютерних технологій в освітньому процесі ВСП «Павлоградський фаховий коледж НТУ «ДП» / О.В.Демченко// Обласна. наук. конф. викладачів інформатики і комп'ютерних дисциплін, 20 жовтня 2019 р. : матер. конф. — Дніпро, ДДКБТА. — С. 7-11.




Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ПРАКТИЧНІ АСПЕКТИ ФОРМУВАННЯ КОМУНІКАТИВНИХ НАВИЧОК У МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ В УМОВАХ ІНКЛЮЗИВНОГО НАВЧАННЯ
27.10.2022 03:08
ОРГАНІЗАЦІЙНІ АСПЕКТИ ТА ТЕХНОЛОГІЯ ПРОЄКТУВАННЯ ЗАКЛАДУ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ ХРИСТИЯНСЬКОГО СПРЯМУВАННЯ
27.10.2022 02:26
ФОРМУВАННЯ МОВЛЕННЄВОЇ КОМПЕТЕНЦІЇ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ ЗАСОБАМИ НАОЧНОГО МОДЕЛЮВАННЯ
27.10.2022 02:11
АКТУАЛЬНІСТЬ ГІБРИДНИХ МОДЕЛЕЙ НАВЧАННЯ В УНІВЕРСИТЕТАХ НІМЕЧЧИНИ ТА УКРАЇНИ
27.10.2022 01:15
КОМПЕТЕНТНІСНИЙ ПІДХІД У ВИКЛАДАННІ КУРСУ «СТАТИСТИКА» ЗДОБУВАЧАМ ВИЩОЇ ОСВІТИ ФІНАНСОВО-ЕКОНОМІЧНОЇ ГАЛУЗІ
21.10.2022 19:07
DEVELOPMENT OF EDUCATION IN SINGAPORE
19.10.2022 12:10
ДИДАКТИЧНІ УМОВИ ФОРМУВАННЯ У ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ РОЗУМІННЯ РОЛІ МАТЕМАТИКИ В ПІЗНАННІ ЯВИЩ І ЗАКОНОМІРНОСТЕЙ НАВКОЛИШНЬОГО СВІТУ ЗАСОБОМ STEM-ТЕХНОЛОГІЇ
14.10.2022 12:46
ХАРАКТЕРИСТИКА РОЗВИТКУ SOFT SKILLS У МАЙБУТНІХ ВЧИТЕЛІВ ІНФОРМАТИКИ
13.10.2022 13:53




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 7.442 сек. / Mysql: 1570 (6.976 сек.)