Питання розвитку електронного документообігу України набуває сьогодні особливої актуальності. Постійне збільшення кількості інформації, необхідної для прийняття адекватних управлінських рішень, призводить до того, що традиційні методи роботи з документами стають все більше нерентабельними.
На підприємствах одним із елементів автоматизації є системи електронного документообігу, які допомагають оптимізувати й спростити роботу з документами.
Нині електронний документообіг має ґрунтуватися на таких принципах: одноразова реєстрація документа, що дозволяє його ідентифікувати в будь-якій підсистемі та можливість паралельного виконання операцій, що дає змогу скоротити час руху документів і підвищити оперативність їх виконання; безперервність руху документа, що дозволяє ідентифікувати відповідального за його виконання (завдання) в кожен момент життєвого циклу документа (процесу) та ефективно організована система пошуку документів, що забезпечує пошук документів, володіючи мінімальною інформацією про них [1, с. 43].
Варто відзначити, що сучасний вітчизняний ринок пропонує велику кількість систем електронного документообігу.
MASTER: Документообіг. КОМПЛЕКСНЕ РІШЕННЯ - це програмний продукт, який включає необхідний набір функціональних можливостей, бізнес-процесів обробки всіх видів документів згідно з вимогами чинного законодавства України та дозволяє вести загальний електронний документообіг усіх видів документів: вхідних, вихідних, внутрішніх [3].
"BAS Документообіг КОРП" є сучасним широкофункціональним рішенням для управління бізнес-процесами і спільною роботою співробітників. Перевірені методики і практики, які допоможуть організувати електронний документообіг, налагодити процеси, забезпечити контроль виконання завдань, регламентувати управлінську діяльність і підвищити її ефективність.
Програмний комплекс вирішує широкий спектр завдань автоматизації обліку документів, взаємодії співробітників, контролю та аналізу виконавської дисципліни, підтримує багатокористувацьку роботу в локальній мережі або через Інтернет, відповідає всім законодавчим і нормативним вимогам, що регламентують порядок роботи з документами [2].
СОТА - зручний мобільний сервіс для електронної звітності та документообміну, створений для підприємств з будь-якою системою оподаткування. Дозволяє легко відправляти та отримувати документи в електронному вигляді без встановлення додаткових програм, а для початку роботи потрібен лише КЕП (кваліфікований електронний підпис) та доступ до Інтернет [4].
Отже, системи електронного документообігу дозволяють автоматизувати операції з електронними документами та удосконалити діловодство підприємства, створити єдине сховище даних, збільшити швидкість і якість роботи користувачів.
Список використаних джерел:
1. Кукарін О. Б. Електронний документообіг та захист інформації: навчальний посібник. Київ: НАДУ, 2015. 84 с.
2. BAS Документообіг КОРП. URL: https://www.bas-soft.eu/soft/bas-corp/bas-dokumentoobig/ (дата звернення: 21.10.2022).
3. MASTER: Документообіг. URL: https://masterbuh.com/ (дата звернення: 21.10.2022).
4. СОТА. URL: https://sota-buh.com.ua/ (дата звернення: 21.10.2022).
|