Протягом значного періоду часу сутність професійно підготовленого робітника зводилась до наявності ряду ключових професійних знань, які б давали йому можливість в повній мірі виконувати поставлені на нього професійні обов’язки. Однак, з плином часу, переважанням впливу процесі глобалізації та інформатизації суспільства, формування нових вимог до професійних та особистісних якостей робітника, вектор розвитку професійної сфери людини докорінним чином змінився. Так, окрім чіткого набору професійних якостей, для професійного успіху людини критично важливими стали особистісні якості, такі як вміння формувати комунікаційні зв’язки, самовмотивованості, прагнення до саморозвитку та інші. Відповідно, на даному етапі, професійний розвиток людини більшість науковців почало поділяти на «hard skills» та «soft skills».
У педагогічній спільноті затребувані творчі, інноваційно мислячі педагоги, які мають лідерські якості, здатні вирішувати професійні завдання і гнучко реагувати на умови, що змінюються, готові створювати методику або програму, що володіє конкурентною перевагою. Саме тому проблема підготовки студентів розглядається не лише в контексті професійного стандарту педагога, федерального державного освітнього стандарту вищої освіти, а й з урахуванням оволодіння «надпрофесійними» навичками.
Сучасні дослідження свідчать про спрямованість професійної освіти в розвитку soft skills. Становлення інформаційних та цифрових технологій, зміна економіки посилили інтерес роботодавців до гнучких навичок [1-3].
Soft skills не пов'язані з посадовими обов'язками. Насамперед це соціально-психологічні навички, які формуються протягом життя. Вони розвиваються як із оволодінні професійними компетенціями під час навчання, і під впливом виховання, звичок та кола знайомств.
В умовах сьогодення, коли всі сфери життєдіяльності людини переживають значні трансформації та зміни, сфера освіти не є виключенням. Сучасне суспільство вимагає від майбутніх спеціалістів наявності нових професійних навичок та високого рівня професійної майстерності. З огляду на це, сучасна система освіти так чи інакше проходить значні трансформації, під час яких відбувається пошук нових технологій навчання, будуються нові комунікаційні зв’язки в системі «вчитель-студент» та формуються нові парадигми навчання.
Список використаних джерел
1. Мозгова, Г., Євтушенко, В., & Мозгова, А. (2020). Формування soft skills фахівця в галузі маркетингу на основі компетентнісного підходу. Економіка та суспільство, (22). URL: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2020-22-40
2. Наход С. А. Значущість «Soft skills» для професійного становлення майбутніх фахівців соціономічних професій. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи. 2018. № 63. С. 131–135.
3. Левовицький Т.Професійна підготовка і праця вчителів: наукове видання / Тадеуш Левовицький ; переклад з польского. А. Івашко. Київ-Маріуполь : Видавництво “Рената”, 2011. 119 с.