Для здобувачів вищої освіти другого (магістерського) рівня зі спеціальності 014.09 – Середня освіта (Інформатика) педагогічна практика покликана сприяти поглибленню та закріпленню інтересу до професії вчителя інформатики, забезпечувати умови для вивчення передового педагогічного досвіду, формувати у майбутнього фахівця власний творчий підхід до педагогічної діяльності, а також, виховувати в нього потребу систематичного оновлення своїх знань, вести наукові дослідження та творчо застосовувати їх у практичній діяльності. У зв’язку з цим, при плануванні та організації проведення цього виду практики, задля забезпечення максимального навчального ефекту, необхідно вирішувати ряд важливих питань, таких, як [1-4]: «де і коли проводити педагогічну практику», «який обсяг кредитів відводити для неї», «які знання, вміння та навики повинні набути практиканти», «які завдання мають виконувати практиканти для досягнення необхідних компетентностей», «яка форма звітності» тощо.
У Чернівецькому національному університеті імені Юрія Федьковича (ЧНУ) педагогічна практика здобувачів вищої освіти галузі знань – 01 «Освіта/Педагогіка», спеціальності 014.09 «Середня освіта (Інформатика)», є обов’язковим компонентом з циклу загальної підготовки ОПП «Інформатика та математика» з надання освітніх послуг для підготовки фахівців другого (магістерського) рівня. Регламентується «Положенням про практику в ЧНУ». Загальний обсяг практики становить 15 кредитів ЄКТС. Проходження цієї практики заплановане в третьому семестрі навчання і триває 2 місяці. Практика обов’язково відбувається на базі ЗЗСО.
Проходження практики є важливим етапом у системі практичної підготовки здобувача освіти до майбутньої його професійної діяльності.
Мета практики – оволодіння здобувачами вищої освіти сучасними методами, формами організації праці в галузі їхньої майбутньої професії, формування у них на базі одержаних в університеті знань, професійних умінь і навичок для прийняття самостійних рішень під час конкретної роботи в реальних виробничих умовах, виховання потреби систематично оновлювати свої знання, вести наукові дослідження та творчо застосовувати отримані знання в практичній діяльності.
Завдання педагогічної практики – закріпити та поглибити теоретичні знання, отримані здобувачами вищої освіти у процесі вивчення теоретичних дисциплін професійної підготовки, сформувати практичні навички зі спеціальності, а також, збір фактичного матеріалу для виконання дипломних і дослідних робіт.
Програма педагогічної практики складається із наступних модулів.
Модуль 1. «Організаційна діяльність майбутнього магістра інформатики».
Модуль 2. «Педагогічна діяльність майбутнього магістра інформатики».
Модуль 3. «Професійна діяльність майбутнього магістра інформатики».
Модуль 4. «Виховна діяльність майбутнього магістра інформатики».
Під час проходження педагогічної практики студенти повинні виконувати і дотримуватися прийнятих на базі практики правил охорони праці та безпеки життєдіяльності з обов’язковим проходженням ними відповідних інструктажів.
Проходження педагогічної практики завершується її захистом на кафедрі, що забезпечує проведення практики. Результати підсумкового контролю заносяться у відомість обліку успішності, залікову книжку здобувача вищої освіти.
Список використаних джерел:
1. Положення про проведення практики студентів вищих навчальних закладів України, затвердженого наказом Міністерства освіти України від 8 квітня 1993 р. № 93. – ЗНД. – Київ, 1993. - №173. – 24 с.
2. Гончаренко С.У. Педагогічні дослідження: методологічні поради молодим науковцям / Семен Устимович Гончаренко. – К.; Вінниця: ДОВ Вінниця, 2008. – 278 с.
3. Методика викладання у вищій школі : навчальний посібник / О.В. Малихін, І. Г. Павленко, О.О. Лаврентьєва, Г.І. Матукова. – Київ: КНТ, 2014. – 262 с.
4. Сірант Н.П. Методичні рекомендації до проходження педагогічної практики: навчально-методичний посібник / Нелі Сірант. –Львів, 2013 – 116 с.
|