Сучасні новітні методи сприйняття інформації вкрай потрібні в умовах розвитку інноваційних технологій та великих інформаційних потоків. Поступово мозок людини звикає до яскравих картинок та відео – формується так зване «кліпове мислення». Це досить нове явище, яке приводить до сприйняття світу за допомогою яскравих образів, постів, мережі новин чи відео-кліпів.
Аналіз наукових джерел засвідчив, що досить новою тенденцією в освітніх сфері є скрайбінг, або використання замальовок для проведення уроків, практичних чи лабораторних роботах.
Ефективним в роботі вчителя сучасного освітнього закладу є використання технології скрайбінгу в процесі подання освітнього матеріалу, оскільки це дає можливість наочно відтворити ключові елементи теоретичного матеріалу і встановити взаємозв’язки між основними поняттями. Скрайбінг – прекрасний старт для придбання нових знань, умінь і навичок на уроках біології та інформатики. Ця технологія не може не зацікавити яскравістю графічних образів, пов’язаних безпосередньо з новим навчальним матеріалом, що у свою чергу сприяє кращому запам’ятовуванню основних термінів і понять. Саме завдяки скрайбінгу тези презентації перетворюються в слова і образи, розкривається зв’язок і виокремлюються ключові моменти. Провідним позитивним ефектом є захоплення уваги аудиторії графічними образами «тут і зараз», які легше запам’ятати і усвідомити. Саме «схематичний малюнок» і концентрує увагу здобувачів, інтригує і змушує очікувати нової інформації, занурює в навчання. Використання скрайбінга в навчанні зумовлено дидактичним потенціалом цієї технології, який полягає в створенні нових можливостей для реалізації на більш високому рівні таких принципів навчання, як: наочність (ілюстрація, демонстрація), доступність, усвідомленість, емоційність навчання.
Скрайбінг є зручним інструментом не тільки для викладу навчального матеріалу: новизна і привабливість цієї технології дозволяє на її основі організовувати самостійну, пошукову, дослідницьку роботу учнів, спрямовану на оброблення ними вивченого матеріалу, відтворення власного ставлення до об’єкта навчання.
У процесі навчання візуалізація допомагає правильно аналізувати і засвоювати інформацію. Зрозумілі малюнки, схеми або діаграми сприяють швидкому засвоєнню великих обсягів інформації, запам’ятовуванню без зусиль, а також є можливість простеження взаємозв’язку між різними темами. Універсальність візуалізації за допомогою мови малюнків доступна всім, тож можна вважати скрайбінг універсальною мовою спілкування, це технологія візуалізації, яка забезпечує відображення ключових моментів змісту освітнього
матеріалу шляхом використання простих графічних зображень.
Список використаних джерел:
1. Андрощук І. В., Андрощук І. П. Скрайбінг-презентація як засіб підвищення ефективності освітнього процесу в закладах загальної середньої освіти. Інформаційні технології і засоби навчання. 2019. Том 72. № 4. С. 67–80.
2. Білоусова Л. І., Житєньова Н. В. Візуалізація навчального матеріалу з використанням технології скрайбінг у професійній діяльності вчителя. Фізико-математична освіта. 2016. Випуск 1 (7). С. 39–48.
3. Карпушкіна Н. Скетчноутинг: візуалізація ідей. 28.01.2019. Інформаційно-технологічний супровід сучасного уроку.
|