:: ECONOMY :: ПОТЕНЦІАЛ ВИКОРИСТАННЯ ДВИГУНА ТИПУ SABER НА ОРБІТАЛЬНОМУ ЛІТАКУ :: ECONOMY :: ПОТЕНЦІАЛ ВИКОРИСТАННЯ ДВИГУНА ТИПУ SABER НА ОРБІТАЛЬНОМУ ЛІТАКУ
:: ECONOMY :: ПОТЕНЦІАЛ ВИКОРИСТАННЯ ДВИГУНА ТИПУ SABER НА ОРБІТАЛЬНОМУ ЛІТАКУ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 36

Термін подання матеріалів

17 грудня 2024

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ПОТЕНЦІАЛ ВИКОРИСТАННЯ ДВИГУНА ТИПУ SABER НА ОРБІТАЛЬНОМУ ЛІТАКУ

 
30.09.2022 18:42
Автор: Вруцький Євгеній Володимирович, Дніпровський національний університет імені Олеся Гончара; Ткачов Юрій Валентинович, кандидат технічних наук, Дніпровський національний університет імені Олеся Гончара
[26. Технічні науки;]

Використання ракет космічного призначення (РКП) на цей час має декілька суттєвих недоліків: висока вартість виробництва і запуску, низька швидкість виробництва та одноразовість використання. Гарною альтернативою РКП є орбітальний літак або також відомий, як космоліт. Космоліт – це літак, який здатен вийти на орбіту, використав лише власні двигуни. Одна з його особливостей це багаторазове використання. Таким чином вартість місій з виведення корисних вантажів на околоземній орбіті буде нижчою, аніж при використанні РКН.

Сьогодні одним з перспективних двигунів для космольотів є двигун типу SABER (Synergetic Air Breathing Rocket Engine) - це гібридний повітряно-реактивний двигун із попереднім охолодженням. Такий двигун працює в двох режимах, що дозволяє йому використовувати переваги режимів на кожному етапі польоту.

На першому етапі польоту він працює в якості прямоточного повітряно-реактивного двигуна. Під час руху повітря потрапляє на повітрозабірник, який має конусоподібну форму. Така форма дозволяє зменшити швидкість повітря до дозвукової швидкості використавши два шокові відбиття, але при цьому температура такого повітря близька до 1000 °C. З повітрозабірника повітря йде у двох напрямках. В одному напрямку повітря потрапляє на прекулер, який охолоджує повітря до -150 °C за 0,01 с. З прекулера повітря потрапляє на турбокомпресор, який подає стиснене повітря під тиском 140 атмосфер у камеру згоряння, де воно вступає в реакцію з воднем. В іншому напрямку повітря з повітрозабірника потрапляє на кільце з декількох прямоточних повітряно-реактивних пальників, така система необхідна для зменшення негативного впливу опору повітря, який виникає внаслідок того, що повітря проходить через повітрозабірник, але не потрапляє одразу в камеру згоряння. Зі збільшенням висоти підйому космольоту тиск повітря, яке потрапляє в повітрозабірник, зменшується, в наслідок чого ефективність цього режиму падає. На швидкості 5,5 махів така система є неефективною і вона відмикається, а двигун переходить в другий режим роботи.

На другому етапі польоту він працює як звичайний ракетний двигун, на двокомпонентному паливі: пальному та окислювачі. Цей режим дозволяє літаку розігнати швидкість від 5,5 махів, яку він набрав на першому етапі польоту, до орбітальної швидкості і, таким чином, вийти на орбіту Землі.

Використання космічних літаків для місій на орбіті замість РКП є важливим кроком в освоєнні космосу. Новий тип двигуна дозволить зменшити вартість виводу корисних навантажень на орбіту, тим самим сильніше наблизив людину до космосу. На першому етапі актуальною проблемою є аналіз енергетики палива та опрацювання конструктивно-компонувальної схеми.

Список використаних джерел:

1. «The SKYLON Spaceplane». Режим доступу: https://web.archive.org/web/20140127114808/http://www.reactionengines.co.uk/ tech_docs/JBIS_v57_22-32.pdf

2. «THE SKYLON SPACEPLANE: PROGRESS TO REALISATION». Режим доступу: https://web.archive.org/web/20130623101105/http://www.reactionengines.co.uk/ tech_docs/The%20SKYLON%20Spaceplane-Progress%20to%20Realisation,%20JBIS,%202008.pdf



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
СУПРОВІД КВАДРОКОПТЕРОМ НАЗЕМНОГО ОБ'ЄКТА ЗА ДОПОМОГОЮ ТЕХНІЧНОГО ЗОРУ
30.09.2022 20:14
COMPARISON OF THE BIOLOGICAL VALUE OF EDIBLE FUNGI AND CHICKEN MEAT
30.09.2022 11:13
ПРИРОДНІ СТАБІЛІЗАТОРИ ДЛЯ НИЗЬКОЖИРНИХ ЕМУЛЬСІЙНИХ ПРОДУКТІВ
27.09.2022 15:05
ПІДВИЩЕННЯ МЕТРОЛОГІЧНИХ ХАРАКТЕРИСТИК РОТАЦІЙНОГО ВІСКОЗИМЕТРА
27.09.2022 09:57
АРХІТЕКТУРА МОБІЛЬНОГО ДОДАТКУ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОЇ ОЦІНКИ ПРОМИСЛОВОЇ БЕЗПЕКИ РЕГІОНУ
27.09.2022 08:55
ВИВЧЕННЯ ОСОБЛИВОСТЕЙ СПОРУДЖЕННЯ СВЕРДЛОВИН ІЗ ЗАСТОСУВАННЯМ ВИБІЙНИХ МЕХАНІЗМІВ ПОДАВАННЯ
26.09.2022 17:41
ПІДВИЩЕННЯ СТУПЕНЮ НАДІЙНОСТІ ТА ТЕХНОЛОГІЧНОСТІ БУРОВИХ УДАРНИХ МАШИН
26.09.2022 16:41
АЛГОРИТМ ВИЗНАЧЕННЯ КОНТАКТУ УЛЬТРАЗВУКОВОЇ ГОЛОВКИ ТЕРАПЕВТИЧНОГО АПАРАТУ З ТІЛОМ ЛЮДИНИ ПРИ ВИКОРИСТАННІ НАДШИРОКОСМУГОВОГО СИГНАЛУ
19.09.2022 15:47
АКТУАЛIЗАЦIЯ ТА ВПРОВАДЖЕННЯ MIL-STD-810 В СИСТЕМУ ВИПРОБУВАНЬ УКРАЇНИ
15.09.2022 13:16
СУЧАСНІ ПІДХОДИ ДО ПІДВИЩЕННЯ БЕЗПЕКИ ПРОЦЕСУ ФРЕЗЕРУВАННЯ
13.09.2022 19:28




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.181 сек. / Mysql: 1599 (0.142 сек.)