:: ECONOMY :: СУЧАСНІ ПІДХОДИ ДО ВИВЧЕННЯ ШКІЛЬНОГО КУРСУ ГЕОГРАФІЇ «УКРАЇНА І СВІТОВЕ ГОСПОДАРСТВО» :: ECONOMY :: СУЧАСНІ ПІДХОДИ ДО ВИВЧЕННЯ ШКІЛЬНОГО КУРСУ ГЕОГРАФІЇ «УКРАЇНА І СВІТОВЕ ГОСПОДАРСТВО»
:: ECONOMY :: СУЧАСНІ ПІДХОДИ ДО ВИВЧЕННЯ ШКІЛЬНОГО КУРСУ ГЕОГРАФІЇ «УКРАЇНА І СВІТОВЕ ГОСПОДАРСТВО»
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 35

Термін подання матеріалів

20 листопада 2024

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

СУЧАСНІ ПІДХОДИ ДО ВИВЧЕННЯ ШКІЛЬНОГО КУРСУ ГЕОГРАФІЇ «УКРАЇНА І СВІТОВЕ ГОСПОДАРСТВО»

 
29.09.2022 22:37
Автор: Мандрик Ірина Петрівна, кандидат географічних наук, Волинський національний університет імені Лесі Українки
[3. Педагогічні науки;]


Курс географії «Україна і світове господарство» вивчається у 9 класі закладів загальної середньої освіти. Особливістю даного курсу є поєднання вивчення соціально-економічної географії України і світу. Виразною новизною є розкриття залежності України, як експортноорієнтованої держави, від світових товарних ринків. Тому багато тем курсу спрямовані на розкриття місця і ролі України у міжнародних економічних процесах і зв’язках.

Це зумовлює пошук нових технологій і методів навчання. Вважаємо, що  найбільш дієвими при вивченні курсу «Україна і світове господарство» є такі технології: технологія проблемного навчання, ігрові технології, групові технології, інтерактивні технології. В основі  проблемного навчання  лежить у використанні методу проблемного викладу навчального матеріалу, частково пошукового та дослідницького методів. Особливістю цієї технології є використання пізнавальних завдань, пов’язаних із здогадкою, непорозумінням, тобто порушенням відомих дітям причинно-наслідкових зв’язків з метою формування нових знань, умінь та навичок.  Окреслення проблемних завдань та їх розв’язання  націлено на формування не лише системи нових знань та вмінь, а й пізнавального інтересу, моделювання розумових процесів та пошуку шляхів розкриття сутності нових понять. Географічні ігри постають як засіб спонукання та стимулювання учнів до навчальної діяльності при вивченні географії України і світу. Вони є дієвим засобом формування інтелектуальних умінь учнів. Географічна дидактична гра надає навчальній діяльності школярів пізнавального характеру і висуває перед її учасниками певні вимоги щодо географічних знань. Вона має стійку структуру, основними компонентами якої є: дидактична мета, правила гри, матеріально-технічне забезпечення, пізнавальний зміст, ігрові дії, результати гри. Інтерактивне навчання найбільш відповідає особистісно-орієнтованому підходу до навчання географії України. Моделюються реальні життєві ситуації, пропонуються проблеми для спільного розв’язання, застосовуються рольові ігри [2]. 

Вивчення низки тем курсу, наприклад, «Україна на світовому ринку товарів і послуг» дозволяє використовувати сучасні нетрадиційні методи навчання, які сприятимуть кращому засвоєнню матеріалу, формуванню ключових компетентностей та набуттю ряду вмінь та навичок. На нашу думку, основними серед нетрадиційних методів є: метод «мозкової атаки» (побудовані на колективному евристичному діалозі (полілозі), спрямованому на продукування новий ідей); метод багатовимірних матриць (застосовуються для спрямування творчого пошуку розв’язання певної проблеми); метод вільних асоціацій (полягає у побудові множини нових асоціацій, окремі з яких можуть послугувати вектором пошуку розв’язання проблеми); метод інверсії (спрямований на розв’язання проблеми у новітніх напрямках (зміна мови постановки проблеми, перехід від площинного представлення об’єктів до просторового, побудова міркувань у зворотному напрямку, тощо); метод емпатії (це метод особистісних аналогій); метод синектики (характеризується ознайомленням учнів зі стратегією розв’язання проблем, спонуканням їх до самостійної постановки проблеми для знаходження шляху її розв’язання) [1].

Отже, вивчення курсу географії «Україна і світове господарство» у 9 класі закладів загальної середньої освіти вимагає використання нових нетрадиційних методів і технологій навчання.

Список використаних джерел:

1. Герасимюк Т. О. Групова навчальна діяльність як інноваційна технологія у вивченні економічної географії. Харків: Основа, 2012. 66 с.

2. Жемеров О. О., Блазун В. М. Сучасні технології навчання географії України: метод. посіб. для студентів географів ВНЗ. Харків : ХНУ ім. В. Н. Каразіна, 2014. С. 12-17.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ ТА КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ РІЧКОВОГО І МОРСЬКОГО ФЛОТУ
29.09.2022 13:41
ВИКЛИКИ ВОЄННОГО ЧАСУ ДО ВИВЧЕННЯ ПРОБЛЕМИ СУСПІЛЬНОЇ РОБОТИ УЧИТЕЛЯ-ЛОГОПЕДА, БАТЬКІВ ТА ВИХОВАТЕЛЯ З КОРЕКЦІЇ МОВЛЕННЄВИХ ПОРУШЕНЬ У ДІТЕЙ
27.09.2022 09:29
STEM-ОСВІТА В ПРОЄКТІ «ІНТЕЛЕКТ УКРАЇНИ» ДЛЯ УЧНІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ
26.09.2022 19:48
КОМПЛЕКСИ ВПРАВ ДЛЯ РОЗВИТКУ ІНШОМОВНОГО ДІАЛОГІЧНОГО МОВЛЕННЯ СТУДЕНТІВ
24.09.2022 23:51
РОЗВИТОК КРИТИЧНОГО МИСЛЕННЯ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ НА УРОКАХ МАТЕМАТИКИ
19.09.2022 16:03
СУЧАСНІ ПІДХОДИ ДО ФОРМУВАННЯ МІЖКУЛЬТУРНОЇ КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ВИКЛАДАЧІВ НІМЕЦЬКОЇ МОВИ
15.09.2022 15:10
ВИКОРИСТАННЯ СИТУАЦІЙНИХ ЗАВДАНЬ В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ
08.09.2022 15:12
ДО ПИТАННЯ ПРО ОСНОВИ УКРАЇНСЬКОЇ НАЦІОНАЛЬНОЇ ОСВІТИ: РЕЛІГІЙНИЙ ЧИННИК У ВИХОВНОМУ ІДЕАЛІ
05.10.2022 23:20
СПЕЦИФІКА ПРОВЕДЕННЯ ПЕДАГОГІЧНОЇ ПРАКТИКИ МАГІСТРАНТІВ СПЕЦІАЛЬНОСТІ 014.09 - СО_ІНФОРМАТИКА
02.10.2022 01:22
ВАРІАТИВНА СКЛАДОВА «БІОГЕННІ ЕЛЕМЕНТИ ТА ЇХ РОЛЬ В ЖИТТІ ЛЮДИНИ» ЗА НАПРЯМОМ ПІДГОТОВКИ «ОХОРОНА ЗДОРОВ’Я»
01.10.2022 23:21




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.359 сек. / Mysql: 1570 (0.298 сек.)