:: ECONOMY :: ВИКОРИСТАННЯ СИТУАЦІЙНИХ ЗАВДАНЬ В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ :: ECONOMY :: ВИКОРИСТАННЯ СИТУАЦІЙНИХ ЗАВДАНЬ В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ
:: ECONOMY :: ВИКОРИСТАННЯ СИТУАЦІЙНИХ ЗАВДАНЬ В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 35

Термін подання матеріалів

20 листопада 2024

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ВИКОРИСТАННЯ СИТУАЦІЙНИХ ЗАВДАНЬ В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ

 
08.09.2022 15:12
Автор: Шевчук Тетяна Вікторівна, кандидат історичних наук, доцент, Національний технічний університет України "Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського"
[3. Педагогічні науки;]

Ситуація, яка склалася в Україні та світі в останні роки та місяці

прискорили  потребу в більш  широкому забезпеченні навчального процесу всіма формами дистанційного навчання здобувачів знань, в тому числі приділити більше уваги роботі над ситуаційними завданнями. 

У відповідності до Положення про дистанційне навчання: затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України 25 квітня 2013 р. № 466 дистанційна форма здобуття освіти - це індивідуалізований процес здобуття освіти, який відбувається в основному за опосередкованої взаємодії віддалених один від одного учасників освітнього процесу у спеціалізованому середовищі, що функціонує на базі сучасних психолого-педагогічних та інформаційно-комунікаційних технологій . 

Дистанційне навчання в ВНЗ –це сукупність технологій, які дозволяють забезпечити студентам основний об’єм матеріалу, що має бути засвоєний, інтерактивну взаємодію людей, що навчаються і викладачів в процесі навчання, надання особам, які навчаються можливості самостійної роботи для засвоєння матеріалу, що вивчається.

Основними підсистемами системи дистанційного навчання, які необхідні для забезпечення ефективного процесу навчання є:

• Підсистема навчально-методичного забезпечення;

• Підсистема технічного забезпечення і підтримки;

• Організаційна підсистема

Забезпечення дистанційного процесу навчання з наявністю технічних комп’ютерних телекомунікацій можна здійснювати у вигляді:

- Чат-заняття – заняття, що здійснюються з використанням чат-технологій (всі учасники мають одночасний доступ до чату)

- Веб- заняття – дистанційні заняття, конференції, семінари, робота з ситуаційними завданнями, практичні заняття, консультації з питань виконання контрольних робіт і інших форм навчальних занять, що проводяться за допомогою засобів телекомунікацій і інших можливостей Інтернету.

Крім того, взаємодія може здійснюватися і іншими способами, такими як обмін друкованими матеріалами через пошту і факс, аудіо - чи відеоконференція.

Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського запровадив на новій основі платформу дистанційного навчання «Сікорський» (Sikorsky Distance Learning Platform).

Платформа «Сікорський» – це відкрите віртуальне навчальне середовище університету. Платформа «Сікорський» надає  викладачам та студентам широкі можливості для  успішного дистанційного навчання. Викладачі можуть створювати навчальні курси, використовуючи всі можливості онлайн- роботи. В дистанційних курсах викладачі завантажують тексти лекцій, питання до курсу, презентації до теми, навчальні фільми та інше. Також ця система забезпечує зручну взаємодію між викладачами та студентами.

Впровадження дистанційних освітніх технологій:  

- дає  можливість забезпечувати дистанційну підтримку освіти;

- допомагають організувати самостійну роботу студентів; 

- допомагають викладачу індивідуалізувати процес навчання; 

- дає можливість надавати допомогу в виконанні контрольних робіт студентам заочного відділення; 

- викликати більшу зацікавленість студента в спілкуванні і проведенні  консультацій;

- здійснювати контрольні заходи  з боку викладача.

Для активізації пізнавальної самостійної роботи студентів в умовах дистанційного навчання доцільним і ефективним може бути ширше використання методики розв’язання ситуаційних завдань, які провокують в навчальному процесі підвищення самостійності в роботі, активізацію мислення студентів, привносять дух творчості в навчання, наближення навчання до професійної діяльності, ставлять за мету підготувати студента до професійної практичної діяльності.

Викладачем, що працює над розробкою ситуаційних завдань має бути враховано можливість використання трьох груп ситуаційних завдань: 

1. Ситуаційні завдання, які відображають реальні виробничі ситуації. Для таких задач джерелом розгляду є зміст навчання, трансформований через певні конкретні виробничі ситуації або відповідні Інтернет джерела;

2. Ситуаційні задачі, які моделюють елементи професійної діяльності. Це передбачає використання наукових знань з окремих напрямків професійної діяльності, інформація з нормативної і технічної документації, Інтернет-джерела.

3. Ситуаційні завдання, орієнтовані на виконання науково-дослідних робіт, тобто науково-дослідні ситуаційні завдання, для виконання яких мають бути використана статистична інформація, наукова, публіцистична  література, Інтернет-джерела. Завдання, які виконуються з використанням дослідницького методу, повинні містити в собі всі елементи самостійного дослідницького процесу (постановку завдання, обґрунтування, припущення, пошук відповідних джерел необхідної інформації, процес рішення завдання).

У даному методі найбільш повно проявляються ініціатива, самостійність, творчий пошук  здобувача знань у дослідницькій діяльності.

Розробляючи пакет ситуаційних завдань викладач має враховувати існування різноманітних підходів до розробки ситуаційних задач, які мають бути впроваджені в залежності від рівня попередньої підготовки студента, характеру навчальної дисципліни, зокрема: 

- побудова задач на основі відповідних питань програми навчальної дисципліни ;

- підхід, заснований на розв’язанні певних практико-орієнтованих  типів задач, які необхідно навчитися розв’язувати кожному, хто вивчає курс;

- підхід, заснований на реальних умовах виробничого процесу, базові знання з яких закладено у відповідних навчальних дисциплінах;

В основі проведення занять з розв’язанням ситуаційних завдань має бути:

• висока мотивація, емоційна насиченість процесу навчання;

• діалогічне спілкування, як між викладачем і студентами, так і між самими студентами;

• у процесі діалогу розвиваються комунікативні здатності; здійснюється підготовка до професійної діяльності;

• розвивається уміння вирішувати проблеми колективно;

• метод розкриває особистісний потенціал студента: кожний учасник може діагностувати свої можливості поодинці, а також і в спільній діяльності з іншими учасниками;

• у процесі підготовки й проведення ситуаційного заняття, кожний учасник повинен мати можливість для самоствердження й саморозвитку;

• викладач повинен допомогти студентові, показати самому його кращі якості, які могли б розкритися в ході спілкування;.

• обговорення і оцінка проведеного заняття сприяє закріпленню знань.

Позитивним в роботі над ситуаційними завданнями в умовах дистанційного навчання є те, що:

- створюються комфортні умови для активної комунікації певної групи здобувачів ;

- студенти отримують самостійно нові знання але при цьому  використовують і  акумулюють раніше набуті з певної групи навчальних дисциплін;

- набувають життєво - важливого досвіду розв’язання поставлених або виниклих проблем;

- варіативність способів розв’язання поставленої проблеми  сприяє розвитку креативності як викладача так і здобувачів;

- формує навики командної роботи, вміння вислуховувати і розуміти інших.

Таким чином, питання використання та наповнення дистанційних курсів, в тому числі ситуаційними завданнями є актуальним для організації навчального процесу в сучасних умовах. 

Література:

1. Волкова Н.П. Інтерактивні технології навчання у вищій школі: навчально-методичний посібник / Н.П. Волкова. – Дніпро: Університет імені Альфреда Нобеля, 2018. – 360 с

2. Думанський Н. О. Класи сучасних технологій дистанційної освіти. URL: http://vlp.com.ua/files/12.pdf

3. Козлова Г.М. Методика викладання у вищій школі ОНЕУ, 2014.-200 с

4. Красильник Ю.С. Теоретико-методичні основи проєктування дистанційного навчання в умовах закладу вищої освіти. Збірник наукових праць «Педагогічні науки». Херсон : Видавничий дім «Гельветика». 2021. Випуск 94. С. 86-92

5. Шуневич Б. Тенденції розвитку складових частин організації дистанційного навчання // Інформаційні системи та мережі: Зб. наук. праць: Вісник Національного університету „Львівська політехніка”. – 2009. – № 653. – С. 231–240.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
СУЧАСНІ ПІДХОДИ ДО ВИВЧЕННЯ ШКІЛЬНОГО КУРСУ ГЕОГРАФІЇ «УКРАЇНА І СВІТОВЕ ГОСПОДАРСТВО»
29.09.2022 22:37
ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ ТА КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ РІЧКОВОГО І МОРСЬКОГО ФЛОТУ
29.09.2022 13:41
ВИКЛИКИ ВОЄННОГО ЧАСУ ДО ВИВЧЕННЯ ПРОБЛЕМИ СУСПІЛЬНОЇ РОБОТИ УЧИТЕЛЯ-ЛОГОПЕДА, БАТЬКІВ ТА ВИХОВАТЕЛЯ З КОРЕКЦІЇ МОВЛЕННЄВИХ ПОРУШЕНЬ У ДІТЕЙ
27.09.2022 09:29
STEM-ОСВІТА В ПРОЄКТІ «ІНТЕЛЕКТ УКРАЇНИ» ДЛЯ УЧНІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ
26.09.2022 19:48
КОМПЛЕКСИ ВПРАВ ДЛЯ РОЗВИТКУ ІНШОМОВНОГО ДІАЛОГІЧНОГО МОВЛЕННЯ СТУДЕНТІВ
24.09.2022 23:51
РОЗВИТОК КРИТИЧНОГО МИСЛЕННЯ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ НА УРОКАХ МАТЕМАТИКИ
19.09.2022 16:03
СУЧАСНІ ПІДХОДИ ДО ФОРМУВАННЯ МІЖКУЛЬТУРНОЇ КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ВИКЛАДАЧІВ НІМЕЦЬКОЇ МОВИ
15.09.2022 15:10
ДО ПИТАННЯ ПРО ОСНОВИ УКРАЇНСЬКОЇ НАЦІОНАЛЬНОЇ ОСВІТИ: РЕЛІГІЙНИЙ ЧИННИК У ВИХОВНОМУ ІДЕАЛІ
05.10.2022 23:20
СПЕЦИФІКА ПРОВЕДЕННЯ ПЕДАГОГІЧНОЇ ПРАКТИКИ МАГІСТРАНТІВ СПЕЦІАЛЬНОСТІ 014.09 - СО_ІНФОРМАТИКА
02.10.2022 01:22
ВАРІАТИВНА СКЛАДОВА «БІОГЕННІ ЕЛЕМЕНТИ ТА ЇХ РОЛЬ В ЖИТТІ ЛЮДИНИ» ЗА НАПРЯМОМ ПІДГОТОВКИ «ОХОРОНА ЗДОРОВ’Я»
01.10.2022 23:21




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.271 сек. / Mysql: 1570 (0.213 сек.)