:: ECONOMY :: СОЦІАЛЬНА МЕРЕЖА «ФЕЙСБУК» ЯК ПРОСТІР ДЛЯ ДІЛОВОЇ КОМУНІКАЦІЇ В ОБ’ЄДНАНИХ ТЕРИТОРІАЛЬНИХ ГРОМАД У СУЧАСНИХ УМОВАХ :: ECONOMY :: СОЦІАЛЬНА МЕРЕЖА «ФЕЙСБУК» ЯК ПРОСТІР ДЛЯ ДІЛОВОЇ КОМУНІКАЦІЇ В ОБ’ЄДНАНИХ ТЕРИТОРІАЛЬНИХ ГРОМАД У СУЧАСНИХ УМОВАХ
:: ECONOMY :: СОЦІАЛЬНА МЕРЕЖА «ФЕЙСБУК» ЯК ПРОСТІР ДЛЯ ДІЛОВОЇ КОМУНІКАЦІЇ В ОБ’ЄДНАНИХ ТЕРИТОРІАЛЬНИХ ГРОМАД У СУЧАСНИХ УМОВАХ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 36

Термін подання матеріалів

17 грудня 2024

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

СОЦІАЛЬНА МЕРЕЖА «ФЕЙСБУК» ЯК ПРОСТІР ДЛЯ ДІЛОВОЇ КОМУНІКАЦІЇ В ОБ’ЄДНАНИХ ТЕРИТОРІАЛЬНИХ ГРОМАД У СУЧАСНИХ УМОВАХ

 
26.07.2022 10:37
Автор: Трофімук-Кирилова Тетяна Михайлівна, кандидат історичних наук, доцент, доцент кафедри музеєзнавства, пам’яткознавства та інформаційно-аналітичної діяльності, Волинський національний університет імені Лесі Українки
[17. Соціальні комунікації;]

В умовах проведення реформи децентралізації, яка триває в Україні з 2014 р. і метою якої є формування ефективного місцевого самоврядування та територіальної організації влади для створення і підтримки повноцінного життєвого середовища для громадян, надання високоякісних та доступних публічних послуг, становлення інститутів прямого народовладдя, узгодження інтересів держави та територіальних громад, органи місцевого самоврядування несуть відповідальність перед жителями громади за ефективність своєї роботи, а перед державою – за законність дій [1]. Таким чином об’єднані територіальні громади України є суб’єктами публічної влади, які мають презентувати свою діяльність та формувати, підтримувати і просувати власний імідж. Для цього вони використовують різноманітні комунікаційні інструменти, серед яких вагоме місце на сьогодні належить соціальним мережам. Найчастіше це фейсбук (публікація текстової інформації, фото й відео, проведення онлайн-трансляцій), інстаграм (створення та обмін фото і відео контентом), твіттер (публікація коротких повідомлень) та ютуб (завантаження та обмін відео, його коментування).

Однією із найпопулярніших у світі соціальних мереж є «Фейсбук», який для багатьох став найзручнішим способом спілкування, головним джерелом інформації та новин. Саме його часто обирають працівники апарату управління, фахівці чи ініціативні мешканці ОТГ для створення сторінки/групи (публічної чи закритої) для громади у соціальних мережах з метою: поширення інформації, новин та оголошень; онлайн-комунікації та взаємодії із своїми жителями, внутрішніми та іноземними туристами, бізнес-партнерами, інвесторами тощо; побудови позитивного іміджу і самопрезентації громади; залучення громадськості до процесів розробки, прийняття та реалізації рішень, наприклад шляхом обговорення, голосування, опитування тощо.

Аналіз контенту на сторінках/у групах окремих ОТГ Волинської області показав, що більшість громад оформили окремі профілі в мережі «Фейсбук» у період з 2017 по 2021 рр. У більшості випадків було створено фейсбук-сторінки, а не групи, адже за функціональними можливостями вони більше підходять для налагодження ділового контакту з такою цільовою аудиторію як жителі ОТГ, громадськість, партнери, інвестори і т. д. Такий профіль у фейсбуку немає ніяких обмежень щодо кількості учасників, до того ж окрім інформаційних повідомлень, новин, опису подій він дозволяє комерціалізувати і проводити промоцію дописів, а також отримувати різні статистичні дані щодо сторінки і т. д. Основним наповненням фейсбук-сторінок / груп ОТГ є: інформація про громаду, її діяльність, послуги та сервіси, напрацювання й успіхи, культурні події та заходи на її території й у інших громадах; звернення мешканців до керівника чи працівників апарату ОТГ; опитування жителів щодо формування колективної позиції із вирішення окремих питань забезпечення життєдіяльності громади та прийняття управлінських рішень; різноманітні оголошення й репости; привітання тощо. 

Із повномасштабним вторгненням російської армії на українські землі 24 лютого 2022 р. інформаційний контент сторінок і груп територіальних громад у соціальній мережі «Фейсбук» дещо змінився. У мешканців України значно зросла потреба у оперативних джерелах своєчасної і достовірної інформації різноманітного характеру від державних органів влади та органів місцевого самоврядування. Тому на сторінках та у групах територіальних громад Волині в фейсбуку серед згаданих вище видів наповнення з’явилися нові відомості, зумовлені війною. В основному це інформація про: 1) безпеку, потенційні загрози, громадський порядок, поводження у надзвичайних ситуаціях та проведення відповідного навчання серед мешканців громади; 2) порядок надання працівниками апарату управління і фахівцями громади адміністративних, комунальних, консультативних та інших послуг; 3) волонтерську діяльність і гуманітарні ініціатив громади, зокрема надання допомоги Збройним силам України (ЗСУ) і внутрішньо переміщеним особам; 4) організацію та результати проведення різноманітних благодійних заходів для збору коштів на підтримку ЗСУ; 5) вшанування пам’яті загиблих захисників України та усіх, хто загинув внаслідок російської збройної агресії, висловлення співчуття рідним загиблих; 6) допомогу внутрішньо переміщеним особам, їх проблеми та потреби, оголошення про організацію різноманітних зустрічей, тренінгів, семінарів тощо з метою формування ідей заходів для соціалізації та інтеграції таких людей у громади тимчасового перебування; 7) находження і розподіл міжнародної гуманітарної допомоги тощо. Варто зауважити, що в умовах воєнного стану, в інтересах національної безпеки, територіальної цілісності і громадського порядку органи державної влади та органи місцевого самоврядування не можуть взагалі надавати або ж своєчасно публікувати окрему публічну інформацію, особливо відомості військового характеру. Тому на фейсбук-сторінках і у групах територіальних громад Волинської області відомості про події на лінії фронту, військові бої і т.п. майже відсутні або ж поширені з офіційних інформаційних ресурсів органів влади чи ЗСУ.

Отже, соціальна мережа «Фейсбук» є зручним інструментом для ділової комунікації апарату управління, фахівців та жителів об’єднаної територіальної громади. В умовах війни це важливе джерело для поширення інформації про заходи безпеки, організації різнопланової допомоги та консолідації суспільства.

Список використаних джерел:

1. Концепція реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні: Розпорядження Кабінету Міністрів України від 01.04.2014 р. № 333-р. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/333-2014-р#Text



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ТЕОРЕТИКО-МЕТОДОЛОГІЧНА ОСНОВА ПОНЯТТЯ «СОЦІАЛЬНІ КОМУНІІКАЦІЇ»
26.07.2022 10:29




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 1.652 сек. / Mysql: 1599 (1.478 сек.)