Військові дії, які відбуваються на території України суттєво вплинули на необхідність публічних організацій корінним чином переглянути ставлення до раніше діючої системи прийняття управлінських рішень на всіх її рівнях.
Потрібно враховувати і факт, що керівництво організацій в своїй практичній діяльності, реалізуючи прямі адміністративно-управлінські функції, а саме: планування, організацію, мотивацію і контроль, приймає ряд рішень, від яких буде залежати успішність та ефективність діяльності публічної організації в цілому. В стабільних умовах функціонування їх реалізація в більшій степені залежала від особистісно-кваліфікаційних вимог до керівника, таких як: рівень кваліфікації, професійний розвиток, саморозвиток, самонавчання тощо. Умови невизначеності вимагають від керівників дещо інших підходів та критеріїв в процесі прийняття рішень [1].
Для ефективного, а головне, результативного рішення в умовах невизначеності варто скористатися деякими порадами та рекомендаціями, а саме:
1. Об’єктивно оцінити ситуацію (обстановку, фізичний та психологічний стан, наявний арсенал усіх можливостей). Це, свого роду, зовнішній та внутрішній аналіз, самоаналіз, SWOT - та PEST – аналіз тощо.
2. Позбутися зайвої метушні. Пам’ятати, що вона може лише нашкодити вашим управлінським діям та рішенням.
3. Встановити чіткий дедлайн щодо прийняття рішення і, наскільки це можливо, зважити всі «за» і «проти».
4. Добре орієнтуватися у стані справ вашої організації та її персоналу. Це, свого роду, допоможе керівникам знайти і зайняти позицію для організації та міцно там укріпитися.
5. Об’єктивно сприйняти ситуацію, яка склалася на даний момент часу. Таке тверезе сприйняття дозволить швидко обдумати всі можливі наслідки такої ситуації.
6. Усунути та побороти страх та паніку.
7. Стати справжнім лідером організації, який зможе подолати панічні страх та настрої при ситуації, якою б важкою та небезпечною вона не була. Тобто, довести собі та іншим, що вам можна довіряти і що ви є справжнім лідером, який може не тільки керувати, але й приймати рішення й брати на себе відповідальність за їх реалізацію.
8. Вміти імпровізувати. Однак, варто зазначити, що при прийнятті рішень важлива імпровізація, але вона має бути добре підготовленою та продуманою.
Отже, з вищевикладеного можна зробити висновок, що в умовах невизначеності керівники публічних організацій можуть скористатися певними інструментами за допомогою яких може бути зменшений ризик прийняття рішення. Саме це може слугувати суттєвою конкурентною перевагою будь-якої публічної організації в умовах невизначеності.
Список використаних джерел:
1. Яковчук Р. С., Саміло А. В. Теоретичні аспекти розробки та прийняття управлінських рішень в умовах надзвичайних ситуацій. Державне управління : удосконалення та розвиток. № 10, 2017. URL: http://www.dy.nayka.com.ua/?op=1&z=1134
|