Головне питання для керуючих було і завжди буде, як підвищити ефективність бізнес-процесу продажів. У рамках даної доповіді розглянемо два ключових на мій погляд аспекти це клієнтоорієнтованість та адаптивність бізнесу у процесі продажів. Бо саме ці напрями в сучасному бізнесі мають бути орієнтирами при формуванні стратегії діяльності та розвитку бізнесу.
Клієнт, як цінність – це скоріш вже філософія ведення бізнесу. Така концепція буде дієвою лише за умови, якщо ця ідея буде взята за основу при організації кожного підрозділу та формуванні всіх процесів, що забезпечить коректне внутрішнє функціонування бізнесу. На основі результатів проведених досліджень в сфері психології, сміливо можна стверджувати, що в компаніях де спотерігається дружня атмосфера та «екологічна» конкуренція між працівниками показують більш стійкі результати.
Тому первинна культура внутрішньої взаємодії між підрозділами і тільки після цього перенос клієнтоорінтованості у зовнішні бізнес-процеси. У випадку коли є неузгодженість на різних рівнях реалізації господарської діяльності, страждають внутрішні бізнес-процеси і як результат зниження результативності роботи бізнесу та текучості кадрів, що у більшості випадків негативно відображається на бізнес- процесах підприємства.
Навколо клієтоорієнтованості сформувалась ціла культура ведення бізнесу: Створено багатофункціональні електронні системи для оптимізації роботи з клієнтами (CRM - Системи управління відносинами з клієнтами), а їх основна концепція це всебічний збір інформації з подальшою якісною обробкою та аналізом для розробки комплексу дій для підвищення продажів; Розмаїття чат-ботів, які можуть підлаштовуватися під конкретного клієнта; Створення клієнтських кабінетів з розширеними налаштуваннями для максимальної персоналізації і так далі.
Варто підкреслити, що клієнтоорієнтовність є успішним напрямом в стратегії продажів тільки за умови здатності до адаптації бізнес-процесів. У контексті цієї доповіді варто розглянути адаптивність, як здібність структурних підрозділів бізнесу швидко реагувати на зміни в поведінці споживача та вміння персоналізувати свою роботу до кожного споживача наскільки це можливо для кожного окремого виду бізнесу. Це можливо лише за наявності безперервного моніторингу за всіма коливаннями в споживчій поведінці клієнтів. Тому бізнеси, які будуть свою роботу не навколо клієнта, а виключно на ідеї швидкого збагачення мають менший успіх. Бо стратегія продажів в сучасних реаліях повинна будуватися на сервісі для клієнта, на адаптивності до потреб клієнта через узгодженість роботи у цьому напрямку всіх підрозділів. Цей аспект в формуванні бізнес-процесів є перспективним напрямом для дослідження зі сторони науковців та ключовим для інноваційних змін бізнесу.
Список використаних джерел:
1. Nikolaiev, M., & Cherniavska, T. (2021). Operation Algorithm of the Adaptive Mechanism for Managing the Strategy Implementation in Digital Business Environment. European Journal of Management Issues, 29(3), 142-150.
2. Данилюк В.О., Дашкевич Д.Р. Особливості управління збутовою діяльністю в бізнес-організаціях різних галузей. БізнесІнформ. 2020. №9. С. 276-283.
3. Литвин Любов Клієнтоорієнтованість як базова цінність інноваційного бізнесу ціннісні орієнтири в сучасному світі: теоретичний аналіз та практичний досвід. Тернопіль 13-14 травня 2022. С. 132-136.
|