:: ECONOMY :: СТАН ДЕРЖАВНОГО БЮДЖЕТУ УКРАЇНИ ПІД ЧАС ВОЄННОГО СТАНУ :: ECONOMY :: СТАН ДЕРЖАВНОГО БЮДЖЕТУ УКРАЇНИ ПІД ЧАС ВОЄННОГО СТАНУ
:: ECONOMY :: СТАН ДЕРЖАВНОГО БЮДЖЕТУ УКРАЇНИ ПІД ЧАС ВОЄННОГО СТАНУ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 36

Термін подання матеріалів

17 грудня 2024

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

СТАН ДЕРЖАВНОГО БЮДЖЕТУ УКРАЇНИ ПІД ЧАС ВОЄННОГО СТАНУ

 
23.06.2022 14:10
Автор: Яра Тетяна Юріївна, старший науковий співробітник, ДННУ «Академія фінансового управління»
[1. Економічні науки;]


Починаючи з перших днів війни Урядом було ініційовано спрощену систему оподаткування. Підприємства з оборотом до 10 млрд грн отримали можливість сплачувати податок у розмірі 2% від обороту замість 20% ПДВ та 18% податку на прибуток. Також для платників єдиного податку 1-ї та 2-ї групи сплата податку на період дії воєнного стану є добровільною, а для платників 3-ї групи – 2% від доходу. Для платників єдиного податку 3-ї групи (2%) не застосовується обмеження щодо обсягу доходу на рік. На період мобілізації роботодавці – платники єдиного податку можуть вирішити не сплачувати ЄСВ за найманих працівників, призваних під час мобілізації на військову службу до ЗСУ тощо. Ці пільги значно знизили податковий тягар для бізнесу, проте це в сукупності з тим, що частина підприємств не працюють призвело до падіння темпів зростання доходів державного бюджету (табл. 1).

Таблиця 1 Показники балансу Державного бюджету України

за січень-квітень 2021-2022 рр.





Складено за [1]

За перші 4 місяці 2022 року доходи державного бюджету зрости лише на 15% [1] . Проте значно змінилася їх структура (рис. 1). Так, частка податкових надходжень значно знизилася, та у 2022 р. складає 70%. В той же час підвищилася частка неподаткових надходжень до 23% та частка доходів від Європейського Союзу, урядів іноземних держав, міжнародних організацій, донорських установ до 6%.






Рисунок 1 Структура доходів ДБУ за січень-квітень,%

Складено за [1]

Водночас з початком війни із російською федерацією державний бюджет було переорієнтовано на військові цілі, відтак першочергове фінансування видатків у поточному році спрямовано на підвищення обороноздатності країни та здійснення найнеобхідніших соціальних видатків, які забезпечують підтримку життєдіяльності населення.






Рисунок 2 Видатки ДБУ за січень-квітень, млрд грн 

Складено за [1]

При тому, що уряд здійснює лише найнеобхідніші видатки - на оборону, соціальні виплати тощо, разом з падінням доходів виникає значний дефіцит бюджету, який поки що вдається покривати завдяки фінансовій допомозі партнерів України. МВФ закликає партнерів України брати активну участь у її відбудові, адже це створить умови для відновлення економічного росту, - так, щоб надалі Україна могла піклуватися про себе сама, без зовнішньої допомоги.

Список використаних джерел:

1. Державний веб-портал бюджету для громадян [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://openbudget.gov.ua.




Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
НАПРЯМИ РОЗВИТКУ БЮДЖЕТНОГО МЕХАНІЗМУ ЯК СКЛАДОВА УПРАВЛІННЯ ДІЯЛЬНІСТЮ РОЗПОРЯДНИКІВ БЮДЖЕТНИХ КОШТІВ
28.06.2022 19:46
КЛІЕНТООРІЕНТОВАНІСТЬ ТА АДАПТИВНІСТЬ, ЯК КЛЮЧОВІ НАПРЯМИ В ПРОЦЕСІ ПРОДАЖІВ
24.06.2022 11:38
ПІДХОДИ ДО СЕГМЕНТАЦІЇЇ МЕДІАРИНКУ
24.06.2022 11:27
ФАНДРЕЙЗИНГ ЯК ІНСТРУМЕНТ ЗАЛУЧЕННЯ КОШТІВ ДЛЯ СОЦІАЛЬНОГО БІЗНЕСУ
24.06.2022 11:21
ОБЛІК І ОПОДАТКУВАННЯ ЗАРОБІТНОЇ ПЛАТИ, ЇХ ОСОБЛИВОСТІ
23.06.2022 12:36
ПРОБЛЕМНІ АСПЕКТИ ОПОДАТКУВАННЯ ПДФО В УКРАЇНІ
23.06.2022 11:01
ПРОБЛЕМНІ АСПЕКТИ ОРГАНІЗАЦІЇ ВНУТРІШНЬОГО КОНТРОЛЮ НА ВІТЧИЗНЯНИХ ПІДПРИЄМТСВАХ
18.06.2022 10:41
ПРОБЛЕМНІ АСПЕКТИ ДОКУМЕНТУВАННЯ ВИРОБНИЧИХ ЗАПАСІВ
18.06.2022 10:24
МОЖЛИВОСТІ ПІДВИЩЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ ФОРМУВАННЯ ТА ВИКОРИСТАННЯ ФІНАНСОВИХ ВИТРАТ АДМІНІСТРАТИВНИХ ОДИНИЦЬ
09.06.2022 18:58
ДИДЖИТАЛІЗАЦІЯ АУДИТУ В УКРАЇНІ
09.06.2022 18:41




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.227 сек. / Mysql: 1599 (0.18 сек.)