На сьогоднішній день, для того, аби бути високозатребуваним спеціалістом, треба йти в ногу з часом і володіти скілами з менеджменту, вміти оптимізувати та будувати процес роботи. ІТ-фахівці давно опанували вміння роботи з канбан-дошкою та навчились працювати за спринтом, тим самим пришвидшили процес та налагодивши роботу всієї команди. Хоча методології скрам та канбан різняться, їх принципи загалом однакові. Обидві допомагають покращити якість продуктів (і сервісів) та позбавляють безлічі проблем.
Scrum та Kanban – це гнучкі методології створення продукту, в основі яких лежать принципи Agile. За ними можна працювати у будь-якій галузі, але особливо добре вони підходять для ІТ.[5]
Сутність Kanban полягає у візуалізації роботи, обмеженні обсягу незавершеної роботи та досягненні максимальної ефективності. Kanban-команди прагнуть максимально скоротити час, який йде на виконання проєкту (або власної історії) від початку до кінця. Для цього вони використовують дошку Kanban і постійно вдосконалюють свій робочий процес.[3] Робочі завдання представлені картками на дошці Kanban та переміщаються з однієї стадії робочого процесу (стовпця) до іншої. Зазвичай робочий процес поділяється на стадії «Має бути», «У процесі», «На перевірці», «Заблоковано» та «Завершено». [3] Такий метод часто використовується серед розробників, так як це дає можливість простежувати весь цикл роботи від задумки до реалізації.
У Kanban оновлення випускаються в міру готовності; регулярний графік або заздалегідь визначені терміни відсутні. [3] Методології Agile розробили програмісти та створили зведення правил, які дозволяють прискорити запуск ІТ проекту. Вони розраховані на те, щоб у будь-який момент можна було змінити мету проекту та напрямок, у якому він рухається.
Завдання Scrum-команд — створити інкремент (проміжний продукт роботи), який теоретично можна поставити за низку проміжків часу, які називаються спринтами. [1] Scrum-команди створюють спеціальні артефакти та проводять регулярні збори, щоб робота йшла у потрібному руслі. [2] Такий метод в ІТ часто використовують рекрутери, оскільки це дозволяє поділити обов’язки між членами команди й, простежуючи результат, регулювати спринт.
Команди прагнуть зрозуміти, скільки вони можуть зробити за час, відведений на спринт. Вони беруть зобов'язання виконати поставлене завдання за спринт. Однак відгуки клієнтів можуть підштовхнути Scrum-команди до того, щоб перебудуватися та змінити спринт задля створення максимальної цінності для клієнтів. У рамках ретроспективи спринту Scrum-команди повинні обговорювати, як звести кількість змін до мінімуму в майбутньому. [2]
Застосовувати Scrum і Kanban - значить дотримуватися всіх правил Agile. Ці методики пройшли перевірку часом і їм складно щось протиставити. Необов'язково брати за основу одну, можна використовувати обидві, поетапно додаючи задачі та використовувати можливості, з розумінням того, що підходить команді, а що - ні. При виборі проєкту команди Scrum або Kanban немає жодних ризиків, адже шаблони обох типів можна доопрацьовувати з урахуванням потреб команди. [4]
Список використаних джерел:
1) URL: https://www.scrum.org/about
2) URL: https://scrumtrek.ru/blog/agile-scrum/scrum-glossary/3652/scrum/
3) URL: https://www.atlassian.com/ru/agile/kanban
4) URL: https://habr.com/ru/company/hygger/blog/351048/
5) URL: https://netology.ru/blog/scrum-kanban
|