:: ECONOMY :: МОЖЛИВОСТІ ПІДВИЩЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ ФОРМУВАННЯ ТА ВИКОРИСТАННЯ ФІНАНСОВИХ ВИТРАТ АДМІНІСТРАТИВНИХ ОДИНИЦЬ :: ECONOMY :: МОЖЛИВОСТІ ПІДВИЩЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ ФОРМУВАННЯ ТА ВИКОРИСТАННЯ ФІНАНСОВИХ ВИТРАТ АДМІНІСТРАТИВНИХ ОДИНИЦЬ
:: ECONOMY :: МОЖЛИВОСТІ ПІДВИЩЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ ФОРМУВАННЯ ТА ВИКОРИСТАННЯ ФІНАНСОВИХ ВИТРАТ АДМІНІСТРАТИВНИХ ОДИНИЦЬ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 35

Термін подання матеріалів

20 листопада 2024

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

МОЖЛИВОСТІ ПІДВИЩЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ ФОРМУВАННЯ ТА ВИКОРИСТАННЯ ФІНАНСОВИХ ВИТРАТ АДМІНІСТРАТИВНИХ ОДИНИЦЬ

 
09.06.2022 18:58
Автор: Пугач Юрій Васильович, аспірант кафедри фінансів, банківської справи та страхування, Сумський національний аграрний університет
[1. Економічні науки;]


Основною ідеєю держави у реформуванні системи міжбюджетних відносин було визначено передачу повноважень та коштів на нижчі рівні управління задля формування спроможних територіальних громад. Зміни бюджетно-податкового законодавства передбачали можливості забезпечення дохідної частини бюджетів за рахунок достатніх та стабільних джерел. Всі ці заходи першочергово спрямовані на забезпечення ефективного функціонування місцевого самоврядування. Тому саме обсяг територіальних видатків повинен стимулювати та визначати величину доходів, їх чіткий розподіл між рівнями влади.

Від місцевої влади усе частіше вимагається робити більше і краще з використанням обмеженого об’єму фінансових ресурсів. Для вирішення таких проблем необхідні координаційні заходи між національними, регіональними та місцевими органами влади та їх юрисдикціями по нарощуванню потенціалу субрегіональних рівнів. Пошуки рішень для покращення якості послуг, ефективності використання інвестицій та фіскальної стійкості муніципальних фінансів мають бути визначальними індикаторами дієвості місцевих органів влади. Важливу роль у ефективності здійснення видатків відіграють також політичні процеси, грошово-кредитна політика, зовнішньо-економічна ситуація, інвестиційний клімат, активність населення тощо. 

Привабливість громади визначається достойним наданням послуг та запропонованим комфортом проживання для мешканців. Громадянин може розглядатися як той, хто вибирає ту спільноту, яка найкраще задовольняє його модель переваг щодо суспільних благ. Це основна відмінність між центральним і місцевим наданням суспільних благ. Успішними будуть ті громади, які зможуть створити найкращі умови та будуть прагнути залучати економічно активних громадян.

На часі розробка комплексних компромісних рішень у розподілі видаткових повноважень між державним та місцевими бюджетами. І не існує єдиного правильного рішення. На регіональному рівні все залежить від пріоритетів органів самоврядування та інтересів громадян, де черговість реалізації завдань має прийматися у порядку важливості, що ґрунтується на поєднанні пріоритетів політики та доказового, бажано економетричного інструментарію [1].

Поступове зміщення пріоритетів від перерозподілу ресурсів до надання стимулів для вирішення потреб з посиленням спроможності збирати місцеві доходи має стати твердим напрямком руху центрального уряду задля самодостатності громад. Мета полягає у тому, щоб оновити та удосконалити методи, які застосовуються для перерозподілу фінансових ресурсів між органами місцевого врядування, урахувати відмінності у витратах на послуги на користь конкретного мешканця громади. Задля досягнення поставлених цілей місцеві рівні врядування повинні мати змогу оцінювати фінансові потреби на середньострокову перспективу: визначати можливі варіанти мобілізації ресурсів, узгоджувати стратегії розвитку з плануванням потреб у видатках, пропонувати раціональний розподіл державних фінансів, розробляти умови взаємодії з партнерами з недержавного сектору, відпрацьовувати напрямки інвестиційних надходжень, посилювати підзвітність та прозорість розподілу ресурсів. Зосередження на розробці моделей оцінки витрат та їх цінність має ґрунтуватися на достовірних даних, а головне - ураховувати можливі ризики кліматичних змін, умов господарювання в регіоні, наслідки від пандемій, потенційні міграційні процеси, можливі військові загрози тощо. 

Тому, запропоновані рішення вимірювання потреб місцевих органів влади мають бути простими, прозорими, зрозумілими та справедливими. Звісно, потреби та наявні можливості будуть визначними факторами у визначенні обсягів запланованих витрат, що безпосередньо впливатиме на вибір методології [2].

Тож постає питання: з чого починати, як оцінити фінансові потреби? У перехідних умовах децентралізації фінансових ресурсів України нами пропонується підійти до розробки стратегії оцінки та забезпечення видаткової частини місцевих бюджетів поетапно:

- визначення нагальних потенційних витрат з точки зору обсягів інвестування ресурсів;

- вибір відповідного інструментарію обрахунків потреб у обсягах витрат;

- розрахунок бюджету витрат;

- аналіз та перевірка застосування обраних підходів, коригування прогалин у фінансуванні.

Запровадження стратегічних підходів для визначення фінансових потреб на рівні країни викликано необхідністю забезпечення методологією з урахуванням ризиків та залученням зацікавлених сторін. Долучення міністерств, місцевих органів влади, представників наукових кіл до осучаснення підходів у розрахунках та визначенні витрат місцевих бюджетів має на меті сприяти ефективному використанню фінансових ресурсів. 

Список використаних джерел

1. Phillips D., Harris T. The Fair Funding Review: is a fair assessment of councils' spending needs feasible? The Institute for Fiscal Studies. 2018. P. 13-23. DOI:10.1920/re.ifs.2019.0148

2. Assessment and diagnostics: Financing need. Integrated National Financing Frameworks. 2020. P. 7. https://inff.org/assets/reports/inff_bb1.1-financing-needs-assessment_final.pdf

______________________

Науковий керівник: Геєнко Михайло Миколайович, кандидат економічних наук, доцент, зав. кафедри фінансів, банківської справи та страхування СНАУ



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
НАПРЯМИ РОЗВИТКУ БЮДЖЕТНОГО МЕХАНІЗМУ ЯК СКЛАДОВА УПРАВЛІННЯ ДІЯЛЬНІСТЮ РОЗПОРЯДНИКІВ БЮДЖЕТНИХ КОШТІВ
28.06.2022 19:46
КЛІЕНТООРІЕНТОВАНІСТЬ ТА АДАПТИВНІСТЬ, ЯК КЛЮЧОВІ НАПРЯМИ В ПРОЦЕСІ ПРОДАЖІВ
24.06.2022 11:38
ПІДХОДИ ДО СЕГМЕНТАЦІЇЇ МЕДІАРИНКУ
24.06.2022 11:27
ФАНДРЕЙЗИНГ ЯК ІНСТРУМЕНТ ЗАЛУЧЕННЯ КОШТІВ ДЛЯ СОЦІАЛЬНОГО БІЗНЕСУ
24.06.2022 11:21
СТАН ДЕРЖАВНОГО БЮДЖЕТУ УКРАЇНИ ПІД ЧАС ВОЄННОГО СТАНУ
23.06.2022 14:10
ОБЛІК І ОПОДАТКУВАННЯ ЗАРОБІТНОЇ ПЛАТИ, ЇХ ОСОБЛИВОСТІ
23.06.2022 12:36
ПРОБЛЕМНІ АСПЕКТИ ОПОДАТКУВАННЯ ПДФО В УКРАЇНІ
23.06.2022 11:01
ПРОБЛЕМНІ АСПЕКТИ ОРГАНІЗАЦІЇ ВНУТРІШНЬОГО КОНТРОЛЮ НА ВІТЧИЗНЯНИХ ПІДПРИЄМТСВАХ
18.06.2022 10:41
ПРОБЛЕМНІ АСПЕКТИ ДОКУМЕНТУВАННЯ ВИРОБНИЧИХ ЗАПАСІВ
18.06.2022 10:24
ДИДЖИТАЛІЗАЦІЯ АУДИТУ В УКРАЇНІ
09.06.2022 18:41




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.386 сек. / Mysql: 1570 (0.314 сек.)