:: ECONOMY :: ПРАКТИЧНИЙ АСПЕКТ ФОРМУВАННЯ СТРАТЕГІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТІХ ЮРИСТІВ-МІЖНАРОДНИКІВ В УНІВЕРСИТЕТАХ ФРАНЦІЇ НА ПРИКЛАДІ НАВЧАЛЬНИХ СУДІВ :: ECONOMY :: ПРАКТИЧНИЙ АСПЕКТ ФОРМУВАННЯ СТРАТЕГІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТІХ ЮРИСТІВ-МІЖНАРОДНИКІВ В УНІВЕРСИТЕТАХ ФРАНЦІЇ НА ПРИКЛАДІ НАВЧАЛЬНИХ СУДІВ
:: ECONOMY :: ПРАКТИЧНИЙ АСПЕКТ ФОРМУВАННЯ СТРАТЕГІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТІХ ЮРИСТІВ-МІЖНАРОДНИКІВ В УНІВЕРСИТЕТАХ ФРАНЦІЇ НА ПРИКЛАДІ НАВЧАЛЬНИХ СУДІВ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 35

Термін подання матеріалів

20 листопада 2024

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ПРАКТИЧНИЙ АСПЕКТ ФОРМУВАННЯ СТРАТЕГІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТІХ ЮРИСТІВ-МІЖНАРОДНИКІВ В УНІВЕРСИТЕТАХ ФРАНЦІЇ НА ПРИКЛАДІ НАВЧАЛЬНИХ СУДІВ

 
09.06.2022 17:10
Автор: Писаревська Олена Володимирівна, доктор філософії, асистент кафедри французької філології факультету іноземних мов Львівського національного університету імені Івана Франка
[3. Педагогічні науки;]


На сьогоднішній день у практиці професійної підготовки юристів-міжнародників в університетах Франції широко застосовуються навчальні суди та судові змагання як частина практичного навчання. Оскільки одне з основних завдань юридичної освіти – це підготовка майбутніх правників до юридичної практики, майбутнім фахівцям потрібні не тільки відповідні знання, а й навички та вміння, сформовані у процесі виконання вправ і завдань. Останні можуть бути різними: від задач, тестів до рольових ігор, навчальної практики та конкурсів у формі умовних (симульованих) судових процесів або дебатів [1; 88]. 

Навчальні судові засідання (фр. procès simulés) є однією із нових форм організації навчання у процесі професійної підготовки юристів-міжнародників в університетах Франції, що застосовує інтерактивні методи навчання, такі як ділова гра та глобальна симуляція і позитивно впливає на формування стратегічної складової професійної компетентності юристів-міжнародників, активізує їх пізнавальну діяльність й мотивує до самостійної навчальної та дослідницької роботи. На юридичних факультетах французьких університетів, окрім обов’язкових навчальних курсів, передбачені додаткові навчальні майстерні на першому освітньому циклі, бакалавраті (L) та навчальні семінари на другому освітньому циклі, у магістратурі (M 1 і M 2). Згадані форми організації навчання сприяють формуванню навичок та вмінь правничого письма та судових дебатів. Участь студентів у конкурсах як одному із різновидів додаткових навчальних майстерень вважається частиною навчального процесу й, на певних факультетах, набуває статусу окремої дисципліни. Дебати у сфері міжнародного права відбуваються на другому освітньому циклі (M 1 та M 2) під час здобуття ступеня «Магістр». 

Підчас участі у судових змаганнях студенти навчаються ставити цілі, визначати пріоритети й ефективно працювати (під тиском часових обмежень) в умовах близьких до тих, за яких більшість правників працюють на практиці [1; 89], що особливо сприяє формуванню їх стратегічної компетентності. Такі ділові ігри використовуються у процесі вивчення багатьох правничих навчальних дисциплін, але у процесі навчання міжнародного права  вони є особливо цікавими, оскільки можуть привести до подальшої участі у міжнародних конкурсах із судових дебатів, зокрема конкурсі судових дебатів імені Філіпа Джессапа, англомовному (англ. The Philip C. Jessup International Law Moot Court Competition) [7], конкурсі імені Шарля Руссо, франкомовному (фр.  Le concours Charles Rousseau) [3], Судових змаганнях із європейського права, двомовних (англомовні / франкомовні)  (англ. The European Law Moot Court) [5], конкурсі з міжнародного гуманітарного права імені Жана Піктета, двомовному (англомовному / франкомовному) (фр. Concours Jean Pictet) [4] та моделі ООН (фр. Modèle des Nations unies) [2]. Ці конкурси відбуваються у формі рольових ігор, в яких беруть участь студенти-юристи з кращих університетів країн Європи, Північної Америки та інших країн світу. На основі вигаданої справи на актуальну тему, яку на початку навчального року надає міжнародний оргкомітет, кожен університет обирає невелику групу студентів для написання письмових робіт, а потім протиставляє свою команду командам інших університетів, де студенти-правники виступають перед судом присяжних, що складаються з викладачів і суддів, які є членами міжнародних юрисдикцій. Письмовий етап, зазвичай, супроводжується усним етапом судових дебатів, який іноді розбивається на національні фінали, потім за участі експертів та суддів відбувається міжнародний фінал. Увесь процес дотримується академічного календаря з початком у вересні та фіналом навесні.

Завданнями змагань є значне поглиблення знань, у т. ч. й стратегічних, розвиток навичок й умінь практичного застосування вивченого матеріалу, а також розвиток ділової професійної мережі, яка буде корисною студентам для їх майбутньої професійної інтеграції. 

Конкурс судових дебатів Філіпа Джессапа (англ. The Philip C. Jessup International Law Moot Court Competition) – найбільший конкурс судового змагання із міжнародного публічного права у світі. Хоча європейським університетам нелегко дається перемога у цих щорічних змаганнях, команда Університет Париж І Пантеон – Сорбонна  здобула перемогу у ньому. Вимоги до підготовчого процесу описані у «Довіднику ILSA з підготовки до судового конкурсу імені Філіпа Джессапа» [6]. 

Конкурс імені Шарля Руссо (фр. Le concours Charles Rousseau) – це французький конкурс судових дебатів з міжнародного права, створений в 1985 р. Він відкритий для студентів, аспірантів, викладачів та науковців з ЗВО усіх країн і призначений для поглиблення знань, навичок, умінь і здатностей та розвитку компетентностей у сфері міжнародного публічного права. Команди змагаються одна з одною, працюючи із вигаданою справою, на основі якої вони представляють письмовий документ та беруть участь у судових спорах перед фахівцями з міжнародного права. Щороку усні дебати конкурсу збирають від 150 до 200 осіб з усіх регіонів світу: команди студентів та їх викладачі, які приїжджають на участь, академічна спільнота, професори та фахівці, що практикують міжнародне право і виступають членами жюрі. З часу свого створення конкурс проводився у різних містах: Шербруку (Канада), Ліоні (Франція), Брюсселі (Бельгія), Монреалі (Канада), Женеві (Швейцарія), Гаазі (Нідерланди), Парижі (Франція) тощо. Більше 100 установ з 35 різних країн взяли участь, зокрема, і команди з юридичних факультетів українських закладів вищої освіти. Конкурс імені Шарля Руссо набув великого впливу у спеціалізованих колах завдяки  високому рівню наукових вимог. Він є дуже популярним серед франкомовних студентів у галузі міжнародного права не тільки завдяки високому рівню змагальності, до якої він спонукає, але і його педагогічним перевагам. Зіштовхнувшись зі складним практичним випадком, близьким до реальності, студентам доводиться проводити довгі та складні дослідження багатьох юридичних проблем. Крім того, стратегії побудови судових промов не обмежуються простим красномовством, а зобов’язують студентів мати високий рівень знань із міжнародного права, оскільки вони, як правило, повинні вміти відповісти на доволі широкий перелік питань з різних аспектів міжнародного права, поставлених журі у складі викладачів та експертів. 

Конкурс судових змагань з європейського права  (англ.  The European Law Moot Court) - це міжнародний конкурс судового змагання з права Європейського Союзу (робочі мови: англійська та французька), який має принцип організації, подібний до вищеописаних конкурсів: письмовий та усний етапи, що полягають у написанні письмової роботи та судових виступах перед жюрі. Конкурс судових змагань з європейського права проводиться щороку між університетськими командами студентів, котрі вивчають право Європейського Союзу. Конкурс започаткований 1988 р. Товариством судових змагань з європейського права  (англ. European Law Moot Court Society), і сьогодні вважається найпрестижнішим судовим змаганням з права ЄС та є одним з найважливіших університетських змагань у світі. Участь у цих змаганнях є великою перевагою для студентського резюме та міжнародної репутації університету, але найголовніше – це винятковий особистісний та професійний досвід. Щороку справа, навколо якої будуть вестися змагання, публікується в мережі Інтернет 1 вересня. Від 80 до 100 університетських команд з Європи та Сполучених Штатів Америки реєструються до участі у середині листопада та анонімно надсилають письмові роботи, які оцінюються суддями. Після опублікування результатів письмового етапу відбуваються усні змагання. Чотири регіональних фінали відбуваються в університетах Європи та США, а заключна частина – навесні у Люксембурзі. 

Європейський конкурс з прав людини імені Рене Кассена (фр. Concours Кené Сassin) – найстаріший франкомовний конкурс судових промов у галузі європейського права в сфері прав людини. У квітні 2015 р. він відсвяткував свою тридцяту річницю, прийнявши 30 команд з Європи та Канади. Конкурс організований за підтримки Страсбурзького університету, Фонду Рене Кассена, Міжнародного інституту прав людини, Європейського суду з прав людини та Ради Європи. Участь у конкурсі Рене Кассена дозволяє розвинути багато стратегічних навичок, умінь і здатностей та оригінально їх продемонструвати. Особливість цих змагань полягає у тому, що вони є франкомовними: у той час, коли володіння англійською мовою є необхідністю для студентів, які вивчають міжнародне право, у учасників є додаткова перевага – вони спілкуються французькою мовою. Участь у конкурсі Кассена також може, у разі відбору до усного етапу, дати можливість виступити із промовою перед Радою Європи та Європейським судом з прав людини перед жюрі, до складу якого входять вчені, адвокати та члени Суду та Ради. Зокрема, у конкурсі, що відбувся 2015 р., у фінальному жюрі брали участь п’ять засідаючих суддів та колишній президент Європейського суду з прав людини. 

Демонстрація майстерності усного виступу є метою конкурсу імені Жана Піктета (фр. Concours Jean Pictet). Це навчальний захід з міжнародного гуманітарного права для студентів різних навчальних закладів (правничі факультети, факультети політології, військових академій, професійних інститутів тощо), які беруть участь у змаганнях у складі команд з 3-х осіб. 48 відібраних команд з п’яти континентів отримують можливість дистанційного навчання у сфері міжнародного гуманітарного права під час підготовки до участі в конкурсі. Потім вони збираються на тижневі змагання в місці, яке змінюється щороку. Учасники змагаються в симуляціях та рольових іграх, побудованих навколо вигаданого збройного конфлікту. Команди повинні грати роль суб’єктів збройних конфліктів (військових, гуманітарних, адвокатів, політичних лідерів тощо) у більш широкому та багатшому контексті, ніж судовий контекст. Як і в інших змаганнях із міжнародного права, дуже важливою є допомога коучів, тренерів, що обираються, зазвичай, із викладачів факультетів та студентів докторської програми. Усі завдання конкурсу імені Жана Піктета носять усний характер, письмова частина змагань відсутня. 33-й та 34-й Конкурси імені Жана Піктета відбулися на початку 2020 року в Денпсасрі (Індонезія). На думку більшості колишніх учасників (3901 на сьогодні), участь у конкурсі імені Жана Піктета – це унікальний досвід, що дозволяє водночас навчатися, змагатися та будувати нові професійні зв’язки. Вимоги до команд є жорсткими, як на підготовчому етапі, так і підчас самих змагань, а прогрес учасників у таких стратегічних складових професійної компетентності, як робота в команді, техніки презентації, спілкування, управління стресом, є очевидним. Професійна мережа створена колишніми учасниками, є дуже різноманітною в плані соціального профілю та країн походження. 

Разом із тим, під час навчання на спеціальності «Міжнародне право» студенти багатьох французьких університетів беруть участь у симуляціях переговорів Організації Об’єднаних Націй (фр. Modèle des Nations unies). Це освітня рольова гра, що полягає у симуляції роботи Генеральної Асамблеї чи інших органів Організації Об’єднаних Націй, мета яких – забезпечити освіту для глобального громадянства шляхом ознайомлення студентів із технікою міжнародних переговорів. Відповідно до визначеної ситуації, групи студентів працюють над міжнародним питанням, захищаючи інтереси держави, за представлення якої вони відповідають. Це також можливість отримати нові знання, застосувати здобуті під час попередньої підготовки знання, продемонструвати відповідні навички та вміння й ознайомитись із командною роботою. 

Симуляція, як правило, відбувається протягом двох днів, під час яких учасники мають можливість вести переговори щодо проблеми, яку раніше визначили організатори симуляції. Керівники проекту попередньо готують студентів та пропонують їм елементи, що дозволяють виконати поставлені завдання (елементи дослідження, пояснення переговорної процедури в рамках Генеральної Асамблеї ООН тощо). Ці два дні також дають можливість студентам відвідати низку конференцій, пов’язаних з обговорюваною темою, організованих професорами, викладачами або докторантами факультету певного університету чи інших університетів-учасників.

Список використаних джерел:

1. Бігун В. Юридична професія та освіта. Досвід США у порівняльній перспективі. Київ : Юстініан, 2006. 272 с.

2. Модель ООН. URL: https://mun.lecos.org/ (дата звернення: 18.04.2022).

3. Concours Charles Rousseau. URL: http://www.rfdi.net/presentation-du-concours-charles-rousseau/ (дата звернення: 17.05.2022).

4. Concours Jean – Pictet. URL: https://www.concourspictet.org/concept fr.html (дата звернення: 17.05.2022).

5. European Law Moot Court. URL: https://www.europeanlawmootcourt.eu/fr (дата звернення: 17.05.2022).

6. Schjatvet C.E. ILSA Guide to International Law. Moot Court Competition Publisher : Intl Law Inst, 2004. 60 p.

7. The Philip C. Jessup International Law Moot Court Competition. URL: https://www.ilsa.org/about-jessup/ (дата звернення: 8.06.2022).



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
PECULARITIES OF ASSESSING FUTURE PRIMARY SCHOOL TEACHERS’ STRATEGIC COMPETENCE IN SPOKEN INTERACTION
23.06.2022 15:25
ТВОРЧІ ЗАВДАННЯ В НАВЧАННІ МАТЕМАТИКИ У СЕРЕДНІЙ ШКОЛІ
23.06.2022 15:09
РОЗВИТОК МОТИВАЦІЙНОЇ СФЕРИ В УЧНІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ НА УРОКАХ МАТЕМАТИКИ ЗАСОБАМИ ІГРОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
09.06.2022 17:23




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.710 сек. / Mysql: 1570 (0.57 сек.)