:: ECONOMY :: БЮДЖЕТНІ ПРАВОПОРУШЕННЯ ЯК ІНДИКАТОР РІВНЯ БЮДЖЕТНОЇ ДИСЦИПЛІНИ :: ECONOMY :: БЮДЖЕТНІ ПРАВОПОРУШЕННЯ ЯК ІНДИКАТОР РІВНЯ БЮДЖЕТНОЇ ДИСЦИПЛІНИ
:: ECONOMY :: БЮДЖЕТНІ ПРАВОПОРУШЕННЯ ЯК ІНДИКАТОР РІВНЯ БЮДЖЕТНОЇ ДИСЦИПЛІНИ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 36

Термін подання матеріалів

17 грудня 2024

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

БЮДЖЕТНІ ПРАВОПОРУШЕННЯ ЯК ІНДИКАТОР РІВНЯ БЮДЖЕТНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

 
03.06.2022 18:26
Автор: Курганська Елеонора Іванівна, кандидат економічних наук, доцент, доцент кафедри фінансів, Одеський національний економічний університет; Ушканов Володимир Олегович, слідчий слідчого відділу Одеського РУ поліції ГУ Національної поліції в Одеській області
[Економічне спрямування]

ORCID ID: https://orcid.org/0000-0002-0838-8084 (Курганська Е.І.)

В тезах розглянуто найбільш поширені причини попереджень бюджетних правопорушень, попереджень при реєстрації зобов’язань з виконання місцевих бюджетів та основні напрями підвищення діяльності органів державного фінансового контролю.

Ключові слова: ЄКР, ДКС, ДАС, бюджетні правопорушення, бюджетна дисципліна, контроль.

При виконанні державного бюджету і місцевих бюджетів застосовується казначейське обслуговування бюджетних коштів, яке забезпечує Державна казначейська служба України за допомогою єдиного казначейського рахунку як інструменту управління та контролю за бюджетними коштами. Однією з головних функцій органів Державної казначейської служби є контролююча, за допомогою якої ДКСУ здійснює контроль за веденням  бухгалтерського обліку в розрізі надходжень та видатків державного та місцевого бюджетів, що сприяє збереженню бюджетних коштів та дотримання вимог щодо ведення бухгалтерського обліку та порядку і термінів відкриття(закриття) бюджетних та не бюджетних рахунків, виявленню порушень  бюджетного законодавства. 

Основними завданнями контролю є забезпечення:

– своєчасного та повного обсягу надходжень платежів;

– законності та своєчасності фінансування заходів, передбачених видатковою частиною;

– чіткої організації спрямування бюджетних коштів;

– контроль  за дотриманням  бюджетної  дисципліни всіма учасниками бюджетного процесу.

ДКСУ виявлено  найбільш поширені причини попереджень бюджетних правопорушень:

– порушення термінів реєстрації бюджетних зобов’язань;

– недотримання вимог щодо оформлення документів;

–відсутності документів, підтверджуючих факт взяття бюджетних зобов’язань;

– відсутність у розпорядника бюджетних коштів асигнувань;

– відсутність документів закупівлі товарів, робіт, послуг тощо.

Найбільш поширені причини попереджень при реєстрації зобов’язань з виконання місцевих бюджетів:

– порушення термінів реєстрації бюджетних зобов'язань, встановлених законодавством; 

– відсутності документів щодо закупівлі товарів, робіт і послуг;

– недотриманні розпорядниками бюджетних коштів обмежень, які вводяться законодавством;

– недотриманні вимог щодо оформлення поданих документів;

– відсутності у розпорядника бюджетних коштів відкритих асигнувань; 

– невідповідності напрямів витрачання бюджетних коштів бюджетному асигнуванню.

Повноваження ДКСУ з контролю за дотриманням бюджетної дисципліни та законодавства – закріплені Бюджетним  кодексом України.  З зосередженням в руках ДКСУ, в особах їх керівників таких важливих функцій як контроль за фінансовими ресурсами та контроль за їх цільовим спрямуванням в окремих випадках може провокувати суб’єктивність щодо прийняття рішень. 





Рис.1. Динаміка основних показників діяльності ДАС України за період 2017–2020рр.




Як представлено на рис.1. спостерігається загальна тенденція збільшення попереджень втрат майже в три рази. Імплементація світового досвіду забезпечення системи функціонування фінансового контролю, запровадження норм міжнародних стандартів у національні стандарти та вдосконалення законодавчої бази сприятиме підвищенню результативності контрольної діяльності та нівелює позитивну динаміку бюджетних правопорушень. Довгострокова стратегія надасть змогу щодо вирішення нагальних проблем, та повинна відповідати сучасним вимогам. 




У діяльності органів державного фінансового контролю слід вдосконалити наступні напрями роботи:




– запровадження методу щодо проведення дистанційного аудиту за бюджетною ефективністю  найбільш ризикованих об’єктів;




– розвиток ”soft skills” кадрового складу органів фінконтролю;




– врегулювання питань відшкодування бюджетних коштів за вчинені бюджетні правопорушення;




– запровадження інноваційних методів та сучасних технологій;




– міжнародне співробітництво в аспекті імплементації досвіду та його адаптації  тощо.




Наразі, ДАС виділяє основні напрями  фінансових порушень:




– незаконні витрати від завищеної вартості фінансових зобов'язань;




–нарахування та перерахування  надходжень  загального та спеціального фондів не в повному обсязі та з порушенням термінів;




–втрата активів через списання дебіторської заборгованості;




–незаконні виплати фізичним особам (компенсацій, допомог, пільг та субсидій, пенсій, стипендій);




–завищення кількості чи вартості придбаних товарів та ін.




Пошук шляхів підвищення ефективності фінансового контролю, особливо казначейського, є актуальним і викликає зацікавленість  багатьох вчених. 




Список використаних джерел:




1. Бюджетна звітність [Електронний ресурс]. - URL: http://budget.rada.gov.ua/kombjudjet/control/uk/index. Дата доступу: 22.03.2022.




2. МФ України [Електронний ресурс]. - URL: https://index.minfin.com.ua/finance/ekr/2022/Дата доступу: 24.03. 2022.




3. Публічний звіт «Про діяльність аудиторської служби України за 2018 рік». URL: https://cutt.ly/mb8DWv2




4. Публічний звіт «Про діяльність аудиторської служби України за 2019 рік». URL: https://cutt.ly/Uneg4Uc




5. Публічний звіт за 2020 рік «Про діяльність аудиторської служби України». URL: https://dasu.gov.ua/attachments/60567d79-9784-4c4f-8d5c-abb9af46d467_ %D0%9F%D0%A3%D0%91%D0%9B%D0%86%D0%A7%D0%9D%D0%98%D0% 99%20%D0%97%D0%92%D0%86%D0%A2_2020_.pdf 







Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
РОЛЬ ЛІДЕРСТВА В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ
31.05.2022 14:26
ІНВЕСТУВАННЯ ЕКОНОМІКИ УКРАЇНИ ЯК ДЖЕРЕЛО ІННОВАЦІЙНОГО РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМСТВ
31.05.2022 13:57
ПЕРЕВАГИ ПЕРЕХОДУ НА СДО В УМОВАХ ВІЙНИ
31.05.2022 13:23
ІНСТРУМЕНТИ ПІДТРИМКИ РОЗВИТКУ КОМПАНІЙ СЕКТОРУ МАЛОГО ТА СЕРЕДНЬОГО БІЗНЕСУ В ТЕОРІЇ ТА ПРАКТИЦІ МЕНЕДЖМЕНТУ
28.05.2022 11:44
ОРЕНДА ТА ПРОДАЖ ЗЕМЕЛЬНИХ ДІЛЯНОК – НАПРЯМ ПІДВИЩЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ ЗЕМЛЕРОБСТВА НА ПІДПРИЄМСТВАХ УКРАЇНИ
26.05.2022 12:27
ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ ПОПИТУ ТА ПРОПОЗИЦІЇ НА РИНКУ ПРАЦІ В УКРАЇНІ
26.05.2022 11:41
МЕТОДИ ОЦІНКИ ФІНАНСОВОГО СТАНУ ПІДПРИЄМСТВА: ТЕОРЕТИЧНИЙ АСПЕКТ
26.05.2022 11:20
ОРГАНІЗАЦІЯ АУДИТУ ОСНОВНИХ ЗАСОБІВ
26.05.2022 10:53
MODELS OF ECONOMIC BEHAVIOR IN THE SYSTEM OF NANO-ECOMOMY
26.05.2022 10:27
HR-БРЕНД КОМПАНІЇ В СУЧАСНИХ УМОВАХ
25.05.2022 23:32




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.244 сек. / Mysql: 1599 (0.19 сек.)