:: ECONOMY :: ПІДБІР ВОКАЛЬНО-ХУДОЖНЬОГО РЕПЕРТУАРУ У ПРОЦЕСІ РОЗВИТКУ ТВОРЧИХ ЗДІБНОСТЕЙ УЧНІВ ШКІЛ МИСТЕЦТВ :: ECONOMY :: ПІДБІР ВОКАЛЬНО-ХУДОЖНЬОГО РЕПЕРТУАРУ У ПРОЦЕСІ РОЗВИТКУ ТВОРЧИХ ЗДІБНОСТЕЙ УЧНІВ ШКІЛ МИСТЕЦТВ
:: ECONOMY :: ПІДБІР ВОКАЛЬНО-ХУДОЖНЬОГО РЕПЕРТУАРУ У ПРОЦЕСІ РОЗВИТКУ ТВОРЧИХ ЗДІБНОСТЕЙ УЧНІВ ШКІЛ МИСТЕЦТВ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 35

Термін подання матеріалів

20 листопада 2024

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ПІДБІР ВОКАЛЬНО-ХУДОЖНЬОГО РЕПЕРТУАРУ У ПРОЦЕСІ РОЗВИТКУ ТВОРЧИХ ЗДІБНОСТЕЙ УЧНІВ ШКІЛ МИСТЕЦТВ

 
02.06.2022 18:04
Автор: Ушакова Оксана Анатоліївна, заступник директора з навчально-виховної роботи, викладач по класу вокалу, спеціаліст, кандидат економічних наук, Комунальний заклад «Школа мистецтв» Корнинської сільської ради Рівненського району Рівненської області
[10. Мистецтвознавство;]


Надзвичайно важливо, аби глядачі отримували позитивні емоції й естетичне задоволення від виконання музичного твору артистом. Тому актуальним є досягнення такого рівня вокально-виконавських навичок з використанням засобів музичної виразності, який дав би можливість глядачам зрозуміти музику, осмислити її в процесі спілкування артиста-вокаліста з ними зі сцени. Це потрібно враховувати вже в умовах вокальної підготовки учнів шкіл мистецтва для розвитку їхніх творчих здібностей через ефективний підбір викладачами вокально-художнього репертуару.

Формоутворювальною основою заняття з вокалу є принцип подібності і контрасту, тобто воно за змістом та формою повинно бути витвором мистецтва [1, с. 12]. Робота над вокальним твором є основою діяльності викладачів по класу вокалу шкіл мистецтв і полягає у створенні комфортних психолого-педагогічних умов для цілеспрямованого розвитку вокально-виконавської творчості учнів. З удосконаленням практичних вокально-виконавських навичок розвиваються і їхні музичні здібності, учні збагачують свою творчість новими підходами.

Діяльність сучасних вокалістів пов’язана з вимогою бути універсальними виконавцями [3, с. 503]. З огляду на це, перед викладачами по класу вокалу шкіл мистецтв постає актуальне завдання: пошук ефективних творчих форм і методів роботи, спрямованих на розвиток музично-образного мислення учнів. Учні мають вміти не лише досконало володіти твором, а й проаналізувати його музичну та поетичну сторони.

Музичний репертуар – один із вирішальних чинників виховання музиканта, адже вдало підібрані музичні твори допомагають швидко закріпити й удосконалити технічно-виконавську майстерність, виховати зацікавленість до творчої та концертної роботи, дають змогу розвинути музичну культуру й естетичний смак [2, с. 69]. Від викладачів по класу вокалу шкіл мистецтв вимагається знання психіки і психології учнів. Для них має бути створена продуктивна музично-творча атмосфера на заняттях з вокалу, де вони матимуть змогу за допомогою вдало підібраного репертуару збагачувати музично-художні враження від занять.

Щодо вокальних творів для підготовки учнів шкіл мистецтв по класу вокалу, то їх перелік, з нашої точки зору, може включати:

- романси, які у репертуарі дитини можуть зайняти помітне місце і бути цікаві тим, що широко представляють національне життя й історію, часто пов'язані з героїчною поезією. Крім того, романсові вірші мають потужний лінгводидактичний потенціал, а романс як музичний твір є камерно-вокальним жанром для сольного співу з інструментальним акомпанементом;

- фрагменти арій з опер, оперет, мюзиклів, доступні діапазону дитячих голосів. Їх необхідно включати до репертуару з огляду на рівень популярності і складності. Вони можуть бути вплетені у музично-сценічні видовища, де поєднуються різноманітні жанри та виразові засоби музики;

- сучасні (естрадні) пісні, зокрема дитячі, що характеризуються значною різноманітністю стилів, різновидів. З другої половини ХХ століття вони органічно й широко використовуються в таких видах мистецтва, як кіно, театр і телебачення, що й спричинило бурхливий розвиток сучасного (естрадного) вокального мистецтва. Значна частина вокально-художнього репертуару для учнів по класу вокалу у школах мистецтв є кавер-версіями відомих сучасних (естрадних) пісень;

- народно-пісенну творчість, що представляє інтерес для включення до вокально-художнього репертуару учнів шкіл мистецтв, оскільки є масовою, близькою пересічному глядачу, а її мелодійність й емоційна манера виконання часто викликає патріотичні піднесені почуття. Перенесення сучасної манери виконання на народну пісню дає можливість досягати цікавого інтонування старих мелодій і варіювання старих текстів.

Таким чином, практичний контекст формування і виконання репертуару у творчій діяльності учнів по класу вокалу шкіл мистецтв – це насамперед орієнтація на їхній усебічний і безперервний культурно-духовний розвиток. Репертуар не має бути застиглим явищем, а повинен постійно розширюватися за тематичною, ідейною суттю, формою. Незаперечним є його вплив на виховання художньо-естетичних смаків учнів.

Список використаних джерел:

1. Гавацко Е. П. Формування вокальних навичок у вихованців студії естрадного співу. Науково-методичний посібник. Закарпатський інститут післядипломної педагогічної освіти. Ужгород, 2017. 65 с.

2. Горбова Н. Г. Три компоненти роботи в класі сольного співу. Мистецька освіта майбутнього: методичні аспекти: зб. матеріалів Всеукр. наук.-практ. інтернет-конф., 29 квіт. 2020 р. / за заг. ред. М. М. Бриль. Київ: ДНМЦЗК-МО, 2020. С. 69–70.

3. Горобець В. П. Проблемні аспекти вокального виконавства в естрадній та академічній манері. Молодий вчений. 2018. № 2 (2). С. 501–504.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.827 сек. / Mysql: 1570 (0.66 сек.)