З кожним роком зростає кількість страхових продуктів, що продаються он-лайн, розвиваються сервіси віддаленого врегулювання збитків, впроваджуються мобільні додатки. Діджиталізація є новим напрямком формування страхового ринку України, а її процеси допомагають швидко та в доступній формі одержати інформацію про будь яку установу, тому одним із позитивних моментів її впровадження стає формування відкритого в інформаційному сенсі страхового ринку.
Таблиця 1
Сучасні діджитал-технології страхового ринку [1]
У пошукових системах досить легко знайти офіційні вебсайти страхових компаній, але проаналізувавши їхні офіційні сайти, можна підкреслити, що 20% зареєстрованих страхових компаній їх не мають. Причому частка компаній зі страхування життя, які не мають офіційних веб-сайтів, є значно вищою та становить 64% від зареєстрованих «life» страхових компаній.
Крім того, все більше інтернет-користувачів використовують соціальні мережі. За 2020-2021рр. кількість користувачів Facebook в Україні зросла на 67% – з 6,6 до 11 млн осіб, про що повідомляє онлайн-видання Watcher з посиланням на дані внутрішньої статистики [2]. Соціальні мережі є однією із найкращих рекламних платформ, що можуть бути задіяні в рекламі страхових продуктів, де розміщуються новини страховика, акційні пропозиції тощо. Як наслідок, третина страхових компаній уже сьогодні надає посилання на зв’язок із соціальними мережами, месенджерами та відеоплатформами. Із них 29% – це компанії з ризикового страхування та 3% страховиків, які надають послуги зі страхування життя [3].
Діджиталізація є новим напрямком формування страхового ринку, що передбачає цілу низку технологій у поєднанні із телекомунікаційними системами, сприяє покращенню обслуговування як потенційних клієнтів страхових організацій, так і діючих страхувальників. Факторами, що сприяють розвитку діджиталізації на страховому ринку, є формування фактично нового цифрового суспільства, яке ґрунтується на використанні різноманітних діджитал-технологій.
Список використаних джерел:
1. Brennen S. Digitalization and Digitization. URL: http://culturedigitally.org/ digitalization-and-digitization/ (дата звернення: 11.02.2022).
2.Савчук К. На підйомі: як у 2021 році зростали ринки e-commerce в різних країнах світу. URL: https://elnews.com.ua/uk/na-pidjomi-yak-u-2021-roczi-zrostalyrynky-e-commerce-v-riznyh-krayinah-svitu/ (дата звернення: 09.03.2022)
3. В. Фіщук. Україна – 2030 – країна з розвинутою цифровою економікою. Український інститут майбутнього: URL: https://strategy.uifuture.org/kraina-zrozvinutoyu-cifrovoyu-ekonomikoyu. html#6-2-1 (дата звернення: 15.02.2022).
|