Цифрове спілкування має вирішальне значення для брендингу в сучасному інтернет-середовищі. До цифрової ери професіоналам у сфері комунікацій доводилося орієнтуватися на друковані ЗМІ, телебачення, радіо та рекламу. Хоча ці канали все ще важливі, нинішні професіонали повинні добре володіти цифровими платформами, такими як соціальні мережі, електронна пошта, програми для обміну повідомленнями та блоги.
Цифрове спілкування – це процес з’єднання з людьми через онлайн-канали. Компанії можуть використовувати цифрове спілкування, щоб розширити охоплення, обмінюватися спеціалізованими повідомленнями та будувати цінні стосунки зі своєю аудиторією. Для здійснення цифрового спілкування варто чітко знати «голос» («tone of voice») бренда [1].
«Голос бренда», або голос і тон - це вираження бренда через слова та стиль тексту, яким компанія ділиться з клієнтами. Голос бренда звучить у кожній комунікації з клієнтом, у дописі «Про компанію» на сайті, пости та коментарі у пабліках та соцмережах, статтях у блогах, адресних email-розсилках. Якщо приємно здійснювати комунікацію по різним точкам дотику зі споживачем, це означає характер бренда, його душа, його стиль спілкування.
«Голос бренда» дозволяє сформувати враження про компанію та виділитися. Стосується це будь-яких різновидів текстової комунікації:
• пости;
• відповіді на коментарі та особисті повідомлення;
• рекламні ролики;
• email-розсилки;
• слогани;
• скрипти відповідей для співробітників;
• новини на офіційному сайті;
• презентації для клієнтів.
Саме «голос» дозволяє формувати персоніфікований та довгостроковий зв’язок із аудиторією: запам’ятатися, сподобатися, прокоментувати, розповісти другу, привернути увагу в стрічці [2].
Завдяки тембру «голосу» ви формуєте відношення до бренду і дієте на почуття цільової аудиторії, що є основою SMM-стратегії. Для здійснення аналізу голосу варто провести наступний алгоритм дій:
1. Зрозуміти, як клієнти і підписники сприймають ваш бренд, з чим він у них асоціюється.
2. Створити портрет ЦА або аватар. Визначити вік, стать, канали комунікацій та ціннісні орієнтації.
3. Зробіть моніторинг точок дотику споживача з брендом на кожному етапі спілкування.
4. Проаналізуйте «голос бренду» конкурентів. Якщо спілкування в соцмережах активно здійснюється, то голос бренда обрано правильно [3].
«Tone of voice» здатний зробити так, щоб компанію впізнавали буквально з перших слів. Визначення тону голосу вашого бренду та встановлення чітких рекомендацій допоможуть тону вийти на передній план у кожній частині контенту. Це ключова частина розробки контент-стратегії, яка відповідає вашому баченню та виглядає автентичною для клієнтів.
Список використаних джерел:
1. Hilde A.M. Voorveld (2019) Brand Communication in Social Media: A Research Agenda, Journal of Advertising, 48:1, 14-26, DOI: 10.1080/00913367.2019.1588808.
2. Watson T. (2022). How To Create Your Brand Voice Guidelines And Stick To Them. Business Growth, - Access: https://www.designrush.com/agency/logo-branding/trends/brand-voice-guidelines
|