:: ECONOMY :: ЗНАЧЕННЯ МОРАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНОГО КЛІМАТУ ПЕДАГОГІЧНОГО КОЛЕКТИВУ У ФОРМУВАННІ ОПТИМІЗМУ ВИХОВАТЕЛЯ :: ECONOMY :: ЗНАЧЕННЯ МОРАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНОГО КЛІМАТУ ПЕДАГОГІЧНОГО КОЛЕКТИВУ У ФОРМУВАННІ ОПТИМІЗМУ ВИХОВАТЕЛЯ
:: ECONOMY :: ЗНАЧЕННЯ МОРАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНОГО КЛІМАТУ ПЕДАГОГІЧНОГО КОЛЕКТИВУ У ФОРМУВАННІ ОПТИМІЗМУ ВИХОВАТЕЛЯ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 36

Термін подання матеріалів

17 грудня 2024

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ЗНАЧЕННЯ МОРАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНОГО КЛІМАТУ ПЕДАГОГІЧНОГО КОЛЕКТИВУ У ФОРМУВАННІ ОПТИМІЗМУ ВИХОВАТЕЛЯ

 
19.01.2022 09:13
Автор: Вітебська Поліна Віталіївна, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри іноземних мов, Київський національний економічний університет ім. В. Гетьмана
[Психологія і педагогіка]

Для свого формування й реалізації педагогічний оптимізм вихователя потребує особливого соціального та професійного середовища – педагогічного колективу, зв’язаного стосунками духовної, моральної, психологічної єдності. 

Саме тому педагогічний колектив як окрема ланка суспільства відіграє значну роль у формуванні високоморальної й позитивно налаштованої особистості вихователя.

Педагогічний колектив – це органічна єдність учителів та учнів в одному цілому, а не механічне поєднання окремих колективів дорослих і дітей, що існують окремо. Тут сучасні  погляди збігаються з позицією інших теоретиків радянської педагогіки, наприклад, Н. К. Крупська зазначала серед недоліків старої школи таке: „У минулі часи в школах було два табори – вчителі та діти. Ці два табори вели між собою нескінченну війну” [1, с.263]. Повинно ж бути навпаки: „Товариська взаємодопомога, цікаве життя, можливість для кожного застосувати власні сили на спільній роботі, дбайливе ставлення до слабших, взаємна довіра – ось шлях до організації колективу”, – писала вона [2, с.403].

Видатний педагог, який присвятив багато часу як вивченню педагогічного колективу, так і проблеми педагогічного оптимізму вихователя, А. С. Макаренко розглядав педагогічний колектив як відображення моделі соціальних відносин, що склалися в суспільстві.

 А. С. Макаренко вважав, що учитель покликаний створити цю взірцеву організацію, берегти й покращувати її [3, с.47-48].

У процесі розвитку суспільства сформувалося поняття „колектив”. Колектив (від лат. collectivus) – група об’єднаних спільними цілями людей, яка досягла в процесі соціально цінної спільної діяльності високого рівня розвитку [4, с. 166].

Моральна сутність педагогічного оптимізму вихователя полягає в тому, що спілкування педагогів та учнів базується на дружних взаєминах, повазі вчителя до особистості учня, вірі в його сили й можливості.

У реалізації педагогічного оптимізму вихователя важливу роль відіграє морально-психологічний клімат у педагогічному колективі. Психологічний словник дає таке тлумачення поняття „психологічний клімат”: загальна, інтегральна характеристика ділового, морального та емоційного фону й тону людських стосунків, які склалися в соціальній групі або колективі. Психологічний клімат містить оцінку ставлення людей до справи й один до одного, дотримання або недотримання ними моральних норм, задоволення або незадоволення тим, що відбувається в групі [5, с. 171]. 

Морально-психологічний клімат залежно від загальної атмосфери може бути авторитарним, кліматом потурання, демократичним тощо.

Педагогічний оптимізм вихователя реалізується тільки в колективі з демократичним кліматом. Саме демократична атмосфера сприяє виявленню й формуванню найкращих якостей особистості вихователя (гуманізм, толерантність, творче мислення, співчуття, радість успіхам кожного члена колективу тощо). Усі ці якості є фундаментом для формування й реалізації педагогічного оптимізму вихователя.

Демократична атмосфера в педагогічному колективі не лише забезпечує формування й реалізацію педагогічного оптимізму вихователя, але й створює умови для правильної організації виховної роботи педагогічного колективу: „Виховна робота, – говорив А. С. Макаренко, – керує усім життям вихованця” [6, с. 369 ].

Отже, для створення позитивного морально-психологічного клімату педагогічного колективу, який сприяє реалізації педагогічного оптимізму вихователя, необхідно, щоб колектив педагогів працював як одна команда, маючи спільну мету й перспективи. Це можливо реалізувати тільки за умов демократичної атмосфери в педагогічному колективі, коли кожний член педагогічного колективу має можливість для повної реалізації своїх педагогічних вмінь та навичок паралельно розкриваючи найкращі особистісні якості.

Список використаних джерел:

1. Крупская Н. К. Обучение и воспитание в школе / Н. К. Крупская  // Пед. соч.: В 10 т.  – Т. 3 – М. : АПН, 1979. – С. 263 – 265.

2. Крупская Н. К. Педагогические сочинения: В 6-ти томах / Н. К. Крупская. М. : АПН, 1979. – Т. 3. – С. 403 – 404.

3. Макаренко А. С. Цель воспитания / А. С. Макаренко // Пед. соч.: В 8 т. – Т. 4 – М. : Педагогика, 1983. –  41 – 51 с.

4. Психология: Словарь / под ред. Петровського А. В., Ярошевского М. Г. – М.: Политиздат, 1990. – 494 с.

5. Немов Р. С. Психологический словарь / Р. С. Немов. – М. : Гуманитар. изд. центр ВЛАДОС, 2007. – 560 с.

6. Макаренко А. С. Лекции о воспитании детей / А. С. Макаренко // Пед. соч.: В 8 т. – Т. 4 – М. : Педагогика, 1983. –  59 – 375 с.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
SOME ASPECTS OF THE ORGANIZATION OF THE TRAINING PROCESS UNDER CONDITIONS OF WAR IN UKRAINE
25.03.2022 13:23
КОНЦЕПТУАЛЬНО-МЕТОДОЛОГІЧНЕ ОБГРУНТУВАННЯ ЕКОЛОГІЧНОЇ ОСВІТИ У СИСТЕМІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ БАКАЛАВРІВ ПРИРОДНИЧИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ У ПЕДАГОГІЧНОМУ УНІВЕРСИТЕТІ
23.03.2022 21:14
КОРЕКЦІЙНО-ОЗДОРОВЧА РОБОТА ІЗ ДІТЬМИ ДОШКІЛЬОГО ВІКУ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ У ЗДО № 464 М. ХАРКОВА
23.02.2022 09:44
ТРУДНОЩІ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ ПРИ ПРОХОДЖЕННІ ПЕДАГОГІЧНОЇ (ЛОГОПЕДИЧНОЇ) ПРАКТИКИ НА БАЗІ ЗДО
22.02.2022 23:25
ПРОФЕСІОГРАФІЧНИЙ ПІДХІД ДО ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНИХ ЯКОСТЕЙ МАЙБУТНЬОГО ВИКЛАДАЧА ЕКОНОМІЧНИХ ДИСЦИПЛІН
22.02.2022 14:32
МЕТОДОЛОГІЧНІ ЗАСАДИ ТЕКСТУАЛЬНОЇ ЛІНГВІСТИКИ В КОМУНІКАТИВНОМУ ПРОЦЕСІ
20.01.2022 16:30
ТЕОРЕТИЧНИЙ АНАЛІЗ ВПИЛИВУ ПСИХІЧНОЇ ТРАВМИ НА ФОРМУВАННЯ ДЕВІАНТНОЇ ПОВЕДІНКИ ОСОБИСТОСТІ
17.02.2022 13:53
ОРГАНІЗАЦІЯ ФОРМУВАННЯ СУБ’ЄКТНИХ ВІДНОСИН У ПРОЦЕСІ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ У ЗАКЛАДАХ ПЕРЕДВИЩОЇ ОСВІТИ
17.02.2022 13:15
ПІДГОТОВКА НАУКОВО-ПЕДАГОГІЧНИХ КАДРІВ ДЛЯ НАУКОЄМНОГО ПІДПРИЄМСТВА
17.02.2022 12:57
СТАН ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ ОСВІТИ В УНІВЕРСИТЕТІ: ОПИТУВАННЯ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ
13.03.2022 22:17




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.450 сек. / Mysql: 1599 (0.356 сек.)