З кожним роком перспективи 3Д-друку стають все більш позитивними - кожен звіт, опублікований за останнє десятиліття, досліджує його потенціал, але не бере до уваги як 3Д друк трансформував частину виробничого процесу.
Сьогодні адитивні технології застосовують у широкій області з різними існуючими методами. Доступність матеріалів для 3Д друку з роками неухильно зростала, по суті майже будь який матеріал можна повторно піддати затвердінню – це є безумовно перевагою цієї технології. Але вже зараз через зростання конкуренції виникає фактичне зниження вартості друку. Крім того АТ має високу гнучкість за рахунок, того що окрім витратних матеріалів і власне АТ-машини, необхідна лише 3д модель. Відносно низькі фіксовані витрати на принтера і налаштування в поєднанні з економічною доцільністю виробництва невеликих партій, потенційно дозволить скоротити місцеве виробництво [1]. Як результат перевага виробництва в країнах з низькою заробітньою платою може змінитися в довгостроковій перспективі що означає зникнення залежності від місця перебування 3Д поліграфії.
Також стверджуюється, що успішна експлуатація сучасного виробництва може бути реалізована за допомогою узгодженої бізнес-стратегії, яка регулярно адаптується до зміни в технологіях та попиті. Тобто фірмам потрібні скоординовані рішення щодо її витратного ланцюга (робота маркетингу, виробництва, логістики) для оптимізації свого прибутку в умовах швидкої зміни бізнес середовища.
Такі приклади бізнесу, як логістична компанія UPS або La Poste [2], яка почала пропозиції 3Д поліграфічних послуг базують свою модель на основі використання мультипродукту. Отже компанія здатна контролювати набір рішень у маркетингу, дизайні, виробництві, розробці та організації при зіткненні з параметрами, пов'язаними з попитом на продукт, експлуатаційними витратами, капітальні витрати та час.
Загалом прибуток підприємства виходить з його загального операційного прибутку за вирахуванням постійних витрат, які складаються з витрат на налаштування принтерів, дизайн продукту та капітальні витрати.
Гнучкість «функції прибутку» включає наступне:
- Попит зростає із зниженням цін і вищою якістю.
- Попит зменшується зі збільшенням часу на виконання замовлення.
- Середній рівень оборотних коштів пропорційний попиту і антипропорційний до кількості установок
- Кожен редизайн або вдосконалення продукту спричиняє витрати на проектування та додаткові витрати на налаштування
Як результат використання адитивних технологій дало можливість фірмам виготовляти продукцію без великих витрат та вільно поділяти сфери виробництва.
Рис. 1 Ринкова ціна та прибуток виробників продукту без/з АТ
Дана модель Рис.1 показує наочний приклад впливу АТ на структуру ринку. Оскільки граничні витрати фірми з АТ більші ніж зі звичайними гнучкими системами, тому що цей учасник може охопити весь простір продукту при виході на ринок і стикається лише з одноразовими непоправними витратами на необхідні ресурси для друку і тд. Головний стимул для створення компанії з технологією АТ може стати можливість отримати одноразовий прибуток який перевищуватиме безповоротні витрати виходу на ринок [2].
Таким чином вплив на ринок, як і передбачалось: риночна ціна зменшується, Оскільки граничні витрати з АТ збільшується, а ті компанії що залишаються зі звичайними технологіями –залишається лідером витрат на ринку 3д друку [3].
Висновки: впровадження адитивних технологій у виробленні продуктів, дають змогу не стояти на місці бізнесу і завжди бути економічно активним учасником на ринку, адже в будь який час має можливість адаптуватись під зміни, що звісно стало можливо лише недавно після розвитку 3Д технологій .
Список використаних джерел:
1. Top 3D Printing Challenges (And How to Overcome Them) https://www.jabil.com/blog/overcoming-top-3d-printing-challenges.html
2. Economic Perspectives on 3D Printing, Prof. Dr Frank T.Piller , Prof. Dr Daniel Wentzel, 2015 - 100p.
3. Discover 15 Great 3D Printing Business Ideas, https://www.sculpteo.com/en/3d-learning-hub/3d-printing-business/15-3d-printing-business-ideas/
|