Стратегічною метою фінансово-господарської діяльності бізнес-структур будь-якої галузевої приналежності та форми власності є отримання прибутку та досягнення соціального ефекту. В сучасних умовах функціонування економіки України на жаль значна кількість бізнес-структур зазнала збитків, що пов’язано з військовими діями на сході країни, пандемією, коливанням національної валюти, зниженням купівельної спроможності населення тощо. В цих умовах виникає потреба дослідження та виявлення напрямів удосконалення управління прибутком з метою його стабілізації та примноження.
Категорії «прибуток», «прибутковість», «управління прибутком» бізнес-структур знайшло відображення працях сучасних дослідників та практиків, серед яких: І. О. Бланк, В. А. Білошапка, І. Ю. Єпіфанова, В. С. Гуменюк, Д. І. Коваленко, В. І. Бейгул, Ж. М. Жигалкевич, Е. С. Фісенко [1-4] та ін.
ТOВ «Нoвa Пoштa» – бізнес-структура, яка надає послуги з перевезення вантажів, посилок та документів для фізичних на юридичних осіб як в Україні так і закордоном. Як і будь-яка інша бізнес-структура ТOВ «Нoвa Пoштa» має своїх конкурентів, серед яких: «Укp пoштa», «Meest Express», «Justin», «Aвтoлюкc», «Ін-Тaйм», «Євpo Eкcпpec», «CAТ», «Делівері» та ін.
Виходячи з цього, з метою забезпечення подальшого стійкого та стабільного розвитку, підтримання та забезпечення конкурентоспроможності на ринку перевізників ТОВ «Нова пошта», можемо виділити наступні напрями удосконалення управління прибутком: узгодженість цілей управління прибутком із цілями стратегічного розвитку бізнес-структури; аудит управління прибутком у попередні планові періоди; аналіз стратегічних та тактичних цілей бізнес-структури; систематизація впливу екзогенних та ендогенних факторів на ефективність процесу управління прибутком бізнес-структури; розширення спектру наданих послуг в результаті удосконалення цінової, збутової, товарної та комунікаційної політик бізнес-структури, удосконалення та розробки дієвої конкурентної стратегії; чітке закріплення завдань з управління прибутком за виконавцями, створення комфортних умов роботи, удосконалення корпоративної культури бізнес-структури, впровадження прозорої та зрозумілої системи мотивації персоналу; проведення атестації кадрів, планування заходів з підвищення їх кваліфікації; розширення спектру експортних операцій, що дасть змогу збільшити обсяги продажів [1-4]; впровадження процесних інновацій у діяльність бізнес-структури, що дозволить ефективніше використовувати наявні ресурси бізнес-структури та нарощувати обсяги реалізації послуг; забезпечення рівня прибутку, який стимулює її розвиток у довгостроковій перспективі); забезпечення контролю реалізації розроблених комплексів управлінських рішень та корегування заходів з управління прибутком бізнес-структури у відповідності до змін у внутрішньому та зовнішньому середовищах.
Список використаних джерел:
1. Єпіфанова І. Ю. Прибутковість підприємства: сучасні підходи до визначення сутності / І. Ю. Єпіфанова, В. С. Гуменюк // Економіка і суспільство. – 2016. – Вип. 3. – С. 189–192.
4. Коваленко Д. І. Формування стратегії управління прибутковістю підприємства / Д. І. Коваленко, В. І. Бейгул // Міжнародний науковий журнал. – 2015. – № 2. – С. 43 – 48.
3. Жигалкевич Ж. М. Система управління прибутком як умова ефективного функціонування підприємством / Ж. М. Жигалкевич, Е. С. Фісенко // Економіка і суспільство. – 2016. – № 4. – С. 145 – 148.
4. Попович Д. В. Удосконалення системи управління прибутком як умова ефективного функціонування підприємств / Д. В. Попович, О. Р. Славчаник // Молодий вчений. – 2018. – № 2 (54). – С. 746 – 749.
________________________
Науковий керівник: Дяченко Катерина Сергіївна, кандидат економічних наук, кафедра міжнародно бізнесу, фінансів та обліку Харківського торговельно-економічного інституту Української інженерно-педагогічної академії
|