Інтегрована комплексна інформаційна система (далі – ІКІС) є основною інформаційною системою, яка автоматизує діяльність Пенсійного Фонду Ук-раїни (далі – ПФУ). Актуальність дослідження зумовлена тим, що на даний момент в Україні активно впроваджується цифровізація, зокрема у сфері на-дання державних послуг. За допомогою цього програмного забезпечення (далі – ПЗ) автоматизуються процеси зі збирання інформації про клієнтів, підраховуються витрати пенсійних коштів, налаштовуються призначення та виплата пенсій, окрім того ведеться реєстр застрахованих осіб.
Варто відзначити, що система також реалізовує інші завдання, напри-клад здійснює контроль за виконанням, реалізований бухгалтерський облік, аналіз та прогнозування.
Цільовими користувачами є працівники Пенсійного фонду по всій Ук-раїні, оскільки ІКІС підтримує всі рівні: район – регіон – центр. Звичайні громадяни не мають доступу до цього забезпечення, тобто цю систему не можна знайти у вільному доступі, як наприклад тестові системи з медичної сфери. У системі накопичуються, зберігаються та обробляються величезні об’єми даних в масштабах всієї держави і доступ до цієї бази даних ретельно захищається. Одним з провідних завдань у Плані роботи ПФУ на 2021 рік є Модернізація комплексних систем захисту інформації.
Особливостями цього ПЗ є:
• підтримка багатокористувацього режиму;
• стійкість до атак;
• віддалене розміщення на сервері;
• велика база даних, у якій всі дані зберігаються протягом десятків років;
• автоматичний запис протоколу роботи системи з обов'язковою фіксаці-єю дати та часу;
• захист інформації, яка передається каналами зв'язку;
• можливість централізованого управління привілеями та правами кори-стувачів;
• блокування облікових записів користувачів та доступу до інформації при неправильній фіксації [1].
ПЗ для ведення персоніфікованого обліку повинне забезпечувати можливість:
• додавання нових функціональних модулів до програмного забезпечен-ня без зміни структури програмного забезпечення;
• обслуговування запитів користувачів та надання необхідної інформації у зручному для сприйняття вигляді;
• оперативного пошуку документів та інформації в архіві, який створю-ється;
• роздруковування документів у паперовому вигляді [1].
Отже, ПЗ «ІКІС ПФУ» – приклад системи, яка допомагає автоматизу-вати роботу державних органів, крокує в ногу з часом, та задовольняє всі вимоги до ПЗ державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України. Доцільність цієї системи, перш за все, підтверджує її закупівля де-партаментом державних закупівель та державного замовлення Міністерства економічного розвитку і торгівлі України.
Список використаних джерел:
1. Вимоги до технічного забезпечення та інформаційних систем для ведення персоніфікованого обліку учасників недержавного пенсійного фонду. URL: https://ips.ligazakon.net/document/REG9454?an=112 (дата звернення: 21.11.2021)
|