Ринкова економіка сприяла збільшенню суб’єктів, які зацікавлені в раціональному формуванні власного іміджу та стилю, тому при створюванні іміджу та стилю фірми, важливо враховувати потреби покупців та якість продукції. Зовнішні чинники мають вагомий вплив, що приводить до глобальних змін, прикладом є пандемія COVID-19, яка змінила «правила гри» у світі, тому вагомим аспектом у формуванні іміджу та стилю фірми є врахування усіх зовнішніх та внутрішніх факторів, що впливають на підприємство.
Імідж — «імідж» (з французької – image, з англійської – image, – латинської – imago) – це образ, вигляд певна картинка або уявлення [1].
Фі́рмовий сти́ль — це відображення суті компанії. Тому від ефективної розробки логотипу залежить успішність всього фірмового стилю в цілому [2].
Ціль фірмового стилю фірми: ідентифікація виробів та певна вказівка на зв’язок з фірмою, виділення цих товарів із загальної маси схожих товарів-конкурентів на ринку. Фірмовий стиль пропагує впевненість, яскравість та статус, наприклад, фірмовий колір Ferrari – червоний.
Роль позитивного іміджу в умовах сучасного середовища стає вирішальним фактором у забезпеченні ефективної діяльності підприємств, які привертають увагу нових інвесторів та клієнтів. Особливостями позитивного іміджу підприємства і покупців є:
• стабільна конкурентна перевага;
• зниження витрат на формування комунікацій, внаслідок продуктивної реклами та універсальності компонентів фірмового стилю компанії;
• добра репутація;
• позитивна думка громадськості.
Імідж підприємства забезпечує не лише поточний прибуток, але й конкурентоспроможність підприємства.
Конкурентоспроможність підприємства – комплексна характеристика стану підприємства, яка поєднує у собі сукупність інтегральних показників і порівняння результатів діяльності підприємства з підприємствами-аналогами, конкуруючими суб’єктами господарювання, а також тими, що випускають товари-замінники [3].
Для успішного іміджу фірми у сучасних реаліях важливо аби підприємство було зрозумілим та доступним, фірма повинна абстрагуватися від деталей, які доступні лише фахівцям, і передавати суть події чи явища одним словом або пропозицією, малюнком, який би був зрозумілим для кожної людини будь-якого віку.
Фірмовий стиль тісно пов’язаний з іміджем, тому має бути «рекламний базис», який допоможе здобути нових клієнтів, партнерів та кращу позицію на ринку. А саме: товарний знак, фірмовий шрифтовий напис (логотип), графічний товарний знак, фірмовий блок, фірмове гасло (слоган), фірмовий колір (кольори), фірмовий комплект шрифтів, корпоративний герой, постійний комунікатор (особа фірми).
Отже, у сучасних реаліях імідж та стиль мають велике значення, оскільки світ вимагає нових умов для посилення позицій конкурентоспроможності підприємств.
Список використаних джерел:
1. Марченко О. І., Шрамковська А.Г. Імідж як основа успішного функціонування підприємства. Глобальні та національні проблеми економіки. Миколаїв. Вип. 20, 2017.С. 444-447.
2. Гніденко М. С., Колесніков В.В. Дизайн логотипу як основи фірмового стилю. Технічна естетика, дизайн та мистецтвознавство. Київ. № 1(82), 2015. С.73-78.
3. Саєнко М. Г. Стратегія підприємства: навч. посіб. Тернопіль: Економічна думка, 2006. 390 с.
________________
Науковий керівник: Гакова Міра Володимирівна, кандидат економічних наук, доцент кафедри маркетингу та міжнародного менеджменту, Дніпровський національний університет імені Олеся Гончара