Однією із головних складових стратегії роботи підприємства, що дозволяє здійснювати ефективний продаж висококонкурентних товарів та послуг є маркетингова стратегія. Під нею розуміється систему взаємопов’язаних між собою поставлених цілей, маркетингових заходів, які направлені на розробку асортименту товарів, формування політики встановлення цін на товари, організацію заходів рекламної компанії товару або всього підприємства, сервісного обслуговування клієнтів і покупців.
Із розвитком науково-технічного прогресу перед підприємствами постає питання впровадження нових технологічних та наукових рішень у свої заходи маркетингової політики для підвищення позицій конкурентоздатності свого товару з-поміж інших, захоплення нових позицій на ринку товарів. Так виникає поняття інноваційного маркетингу. Взагалі маркетингові інновації бувають ініційованими науково-технічним прогресом, споживачем, посередниками, конкурентами на ринку [1].
До маркетингових інновацій зазвичай прираховують будь-яку зміну політики підприємства по діях на ринку. Серед них розрізняють удосконалення основних та додаткових характеристик товару на продажі, збільшення фізичної або іншого виду доступності до товару покупців, покращення рівня володіння споживача інформації про властивості товару, зниження ризиків.
Взагалі, в більш широкому розумінні, маркетингові інновації можна поділити на інноваційні засоби вдосконалення товарів у маркетингу, інноваційні маркетингові технології та результати інших інновацій. До перших відносяться зокрема удосконалення упаковки товарів (зміна форми, кольору, розміру упаковки, застосування упаковки для подальшого користування), удосконалення дизайнерської складової товару (зміна форми, кольору, розміру). До інноваційних маркетингових технологій можна віднести використання нових засобів просування товару (послуги інтернет-сайтів, вітрин, інтернет-магазинів, мобільної торгівлі товарами), маркетингові стратегії (нішова стратегія, мікросегментування, ребрендинг), використання нових каналів продажу (інтернет-реклама, вірусний, прихований маркетинг) [2].
Для маркетингових інновацій нині сформовано сприятливі умови, оскільки ринкові зміни викликають появу нових потреб або нові способи задоволення наявних. Велику увагу слід приділяти різному сприйняттю інновацій у споживачів і виробників. З точки зору споживачів концептуальний підхід до інновацій складається з потреб, нових ідей, комплексу дій для впровадження інновації. З погляду виробників інновація містить новизну, інноваційну концепцію, інтенсивність. Маркетингові інновації часто є наслідком упровадження інших видів інновацій, особливо нововведень.
Таким чином, із впливом часу ряд інноваційних маркетингових рішень можуть втрачати свою актуальність і практичність під впливом науково-технологічного процесу [3]. Ефективність ведення маркетингової політики полягає у достатньому забезпеченні підприємства визначеного рівня технологічності актуальних маркетингових рішень.
Список використаних джерел:
1. Polinkevych O. Інклюзивний розвиток підприємств як вимір економічного зростання. Scientific Notes of Ostroh Academy National University. Economics Series. 2019. № 15 (43). Р. 48−52.
2. Polinkevych O., Kamiński R. Corporate image in behavioral marketing of business entities. Innovative Marketing. 2018. 14: 1. Р. 33−40.
3. Аньшин В.М. Инновации и рынок: стратегия, управление, эффективность. М.: ВНИТЦ, 2010. 127 с.
________________
Науковий керівник: Гакова Міра Володимирівна, кандидат економічних наук, доцент кафедри маркетингу та міжнародного менеджменту, Дніпровський національний університет імені Олеся Гончара