Незалежно від нашого бажання маркетинг дуже щільно ввійшов до нашого життя.
Ми постійно шукаємо продукти та послуги, які найкраще відповідають нашим потребам. Ми робимо висновки про відповідність товару, виходячи з інформації, що міститься на його етикетці чи упаковці.
Все частіше наклейки, етикетки, стікери використовуються як потужні інструменти просування товарів у відповідних сегментах ринку. Використання етикетки як інструменту маркетингу пояснюється тим, що вона створює візуально привабливий образ, який привертає увагу майбутніх клієнтів. На етикетці також міститься додаткова інформація про товар, яка не менш важлива для покупця: склад, дата виготовлення, виробник і т. д. 20 % споживачів під впливом реклами обирають той чи інший товар вперше, етикетка часто є єдиним джерелом інформації про товар. Багато виробників також маніпулюють клієнтами, продаючи товар під новою привабливою етикеткою чи упаковкою, аналогічний старому.
Етикетка – це головний засіб маркування. Вона може мати різний вигляд, наприклад: вигляд наклейки, прикріпленої до виробу; вигляд складеної графічної композиції, яка є важливою частиною упаковки. Упаковка – це процес розробки та створення зовнішньої оболонки продукту.
Правильно та грамотно оформлені упаковки мають особливу цінність з точки зору ефективності в очах замовника та з точки зору просування продукції – в очах виробника. Підвищена чутливість до використання упаковки як інструменту маркетингу обумовлена впливом різних факторів:
1. Самообслуговування. Кількість продуктів у супермаркетах чи дисконтних магазинах, що реалізуються по принципу самообслуговування, постійно збільшується. У середньому супермаркеті (15 000 одиниць товару) покупець проходить близько 300 найменувань товарів за хвилину. Враховуючи, що 53% всіх покупок відбувається під впливом емоцій, ефективна упаковка чи етикетка діє як «5-секундний рекламний ролик».
2. Добробут споживачів. Зростання споживчого добробуту покупців означає, що вони готові платити трохи більше за зручність, гарний зовнішній вигляд, надійність та репутацію за гарну упаковку.
3. Зображення та логотип компанії. Компанії розуміють, що добре продумана упаковка є необхідною умовою для негайної ідентифікації компанії або бренду.
4. Нові можливості. Інноваційна упаковка може принести відчутну користь споживачам та гарний прибуток виробникам.
Вимоги, які висуваються до змісту торговельного маркування регламентуються законами України "Про якість та безпеку харчових продуктів та продовольчої сировини", "Про захист прав споживачів", правилами продажу окремих видів продовольчих і непродовольчих товарів.
Інформація про продукт має включати:
1) назву продукту, найменування або логотип товарів та послуг;
2) найменування нормативних документів, вимоги яких полягають у заповненні внутрішнього товару;
3) дані про основні характеристики продукту, а щодо харчових продуктів - про склад, найменування (вага, обсяг і т. д.), харчової цінності, умови споживання, а також попередження споживачів про вживання окремих компонентів;
4) відомості про склад шкідливих здоров'ю речовин, встановлені нормативними актами;
5) ознака наявності генетично модифікованих компонентів;
6) дані про ціни (тарифи), умови продажу товарів;
7) дата видачі;
8) інформація про умови зберігання;
9) гарантовані зобов"язання виробника (виконавця);
10) умови ефективного та безпечного використання товару;
11) термін придатності продукту;
12) найменування та місцезнаходження виробника (постачальника, продавця) та компанії, що подає заявку на приймання, а також обслуговування та технічне обслуговування.
Щоб збільшити продажі, виробники вводять очікувану нову лінійку з яскравими логотипами та рекламними слоганами, незважаючи на те, що продукт не змінився.
Покупцям необхідно уважно розглядати упаковку та етикетку продукту в цілому та пам’ятати, що найбільш достовірна та найважливіша інформація про етикетку часто вказується у складі продуткі, а також у переліку інгредієнтів.
Отже, упаковка та маркування продукції виконують ряд важливих функцій і є одним із основних маркетингових інструментів. Проте в цей час робота з просування ринку є пріоритетною в інформаційному плані, що в кінцевому підсумку шкодить кінцевим споживачам. Тому для отримання продукції, необхідної для задоволення потреб, необхідно враховувати, що тип упаковки не впливає на якість продукту.
Список використаних джерел:
1. УПАКОВКА ЯК ЕЛЕМЕНТ БРЕНДИНГУ: URL: https://stud.com.ua/63293/marketing/upakovka_element_brendingu
2. Турченюк М. О. , Швець М. Д. Маркетинг: підручник / М. О. Турченюк, М. Д. Швець. – К. : Знання, 2011. 318 с.
3. Стюарт Б. Упаковка як інструмент ефективного маркетингу / Пер. з англ. В. В. Грачова. – М. : Вид. МГУП, 1999. 145 с.
________________
Науковий керівник: Гакова Міра Володимирівна, кандидат економічних наук, доцент кафедри маркетингу та міжнародного менеджменту, Дніпровський національний університет імені Олеся Гончара
|