Технології в сучасному світі розвиваються дуже стрімкими темпами. На розвиток людства здійснюється сильний вплив науково-технічного прогресу, який спричинює зростання між конкуруючими країнами, компаніями та корпораціями великих розривів технологічного та економічного характеру, за умови нового інноваційного товару або послуги. Однією з головних завдань керівників підприємств є врахування змін зовнішнього середовища, в які входить як діяльність конкурентів, так і спостереження за розвитком науково-технічного прогресу. Достовірний аналіз та оцінка даних явищ допомагають залишатись конкурентоспроможними на ринку, розробляти нові, інноваційні товари та послуги і сприяють подальшому впровадженню інноваційних змін.
На теперішній час в Україні спостерігається зниження попиту на внутрішніх та зовнішніх ринках вітчизняної продукції, а отже і спад її виробництва. Тому наразі немає сприятливих альтернатив розвитку інновацій для українських підприємств.
Інновація визначається як впровадження нових технологій або нових підходів до організації виробництва, праці та управління , що дозволить бути не тільки конкурентоспроможними чи здобути переваги над конкурентами, а й охопити всю галузь загалом.
Яку роль відіграє маркетинг у розвитку продукту? По-перше, завдяки маркетингу здійснюється етап підготовки продукту до подальшого просування, допомагає створити так звану базу для розміщення нового товару аби досягти максимального збуту. Маркетинг дає можливість провести детальний аналіз потреб ринку в інноваційних продуктах та потреб споживачів, задля сформування правильних пропозицій товарів, які будуть мати великий попит на ринку.
Науковці розрізняють поняття інноваційного маркетингу та маркетингу інновацій. Маркетинг інновацій являє собою складний та комбінований процес, за яким передбачено прогноз розвитку технологій, для того, щоб цілеспрямовано направити ресурси підприємства на виготовлення та розробку нового інноваційного товару або послуги та його подальшого маркетингу [1].
Великий вплив на міжнародний ринок інноваційних товарів спричинила світова пандемія COVID-19. Зокрема, на розвиток медичної сфери, в яку все частіше інвестують кошти. Після початку пандемії зріс попит на індивідуальні онлайн консультації, що спричинило появу багатьох стартапів, які створили додатки для телефона, в яких можна відслідковувати показники свого організму, поспілкуватись із відповідним фахівцем та отримати підтримку психолога під час карантину [2, 3].
Отже, пропозиціями щодо вдосконалення маркетингу інновацій є: глобальні концепції нових проєктів та аналіз самого проєкту; ефективна взаємодія всіх структурних підрозділів фірми; поєднання інноваційних технологій та інноваційного маркетингу задля реалізації сильних сторін діяльності підприємства, які матимуть перевагу над конкурентами; підсилять маркетингову орієнтацію, сприятимуть детальному аналізу, що покращить розуміння ринку та взаємодію зі споживачами.
Список використаних джерел:
1. Секерин В. Д. Инновационный маркетинг: учебник. Москва: Инфра, 2012. 235 с.
2. Москаленко В. А. Особливості організації маркетингу в наукомістких галузях. Економіка та суспільство. 2017. № 13. URL: http://economyandsociety.in.ua.
3. Google Finance: URL: https://www.google.com/finance.
_____________
Науковий керівник: Гакова Міра Володимирівна, кандидат економічних наук, доцент кафедри маркетингу та міжнародного менеджменту, Дніпровський національний університет імені Олеся Гончара