:: ECONOMY :: ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ ФІНАНСОВИХ РЕСУРСІВ КУРОРТНОГО МІСТА :: ECONOMY :: ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ ФІНАНСОВИХ РЕСУРСІВ КУРОРТНОГО МІСТА
:: ECONOMY :: ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ ФІНАНСОВИХ РЕСУРСІВ КУРОРТНОГО МІСТА
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 35

Термін подання матеріалів

20 листопада 2024

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ ФІНАНСОВИХ РЕСУРСІВ КУРОРТНОГО МІСТА

 
19.11.2021 21:53
Автор: Володченко Антон Ігорович, здобувач другого (магістерського) рівня вищої освіти, Бердянський державний педагогічний університет
[Економічне спрямування]

Ефективне планування й управління формуванням й використанням фінансових ресурсів є першочерговим пріоритетом для будь-якого бюджету. Саме ці пункти гарантують стабільний розвиток та перспективне майбутнє. Для досягнення цієї мети, підприємства, міста та країни повинні використовувати весь свій потенціал, можливості та ресурси. Але бувають ситуації коли міста мають певні обмеження. До таких можна віднести курортно-рекреаційні міста, які певною мірою характеризуються як моногалузеві. Загалом бюджети курортно-рекреаційних міст практично нічим не відрізняються від бюджетів інших міст. Бюджети таких міст мають додаткові статті, як приклад: туристичний, готельний збори, видатки на заходи рятування на воді, певну рентну плату за певний вид ресурсів та інші [1].

Ознайомимся детальніше з містом Бердянськ, за яким буде зроблений подальший аналіз. Бердянськ це місто обласного значення в Україні, розташоване на півдні Запорізької області, на північному узбережжі Азовського моря. Розкинулося місто на базі морського порту в затоці Бердянської коси. Бердянськ є важливим промисловим центром у Приазов'ї. У місті розташовано близько 20 підприємств різних галузей: металообробки, харчової та нафтохімічної промисловостей, машинобудування. Лимани й солоні озера, розташовані біля гирла річки Берда на початку Бердянської коси, містять унікальні цілющі грязі та мінеральні джерела [2, 3, 4].

Туристичний збір є одним із показників найсуттєвіших складових місцевих податків, що відносяться до доходів курортно-рекреаційних міст. Згідно з рішенням п´ятдесят восьмої (позачергової) сесії VII скликання Бердянської міської ради від 29 січня 2019 року №15 "Про встановлення туристичного збору на 2019 рік" на території Бердянської міської територіальної громади установлено ставку туристичного збору в розмірі для однієї особи за одну добу тимчасового розміщення особи у місцях проживання для внутрішнього та в’їзного туризму 0,1 відсотка (4,17 грн.) від розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) періоду [5, 6].

У бюджеті м. Бердянська за 2019 рік рівень туристичного збору становить 1449492,61 грн. або 0,92% від загального рівня місцевих податків. Цей рівень на 204058,76 грн. або на 16,38% більше ніж у 2018 році. Це зумовлено більшим туристичним потоком у 2019 році ніж у 2018 році.

У містах-курортах може бути різний ступінь сезонності залежно від специфіки роботи містоутворюючої галузі. Сезонність міста може призводити до різких коливань доходів бюджетів міст. Для оцінки сезонних змін доходів бюджету міста можна використовувати індекс сезонності, що ґрунтується на обчисленні міжрічного середнього обсягу доходів бюджету за ряд років з розбивкою по місяцях.




Рис. 2.1 Динаміка індексу сезонності по доходах бюджету м. Бердянськ у період 2018-2019 рр.

З рис. 2.1 можна зробити висновок про те, що завдяки тому що м. Бердянськ – це курортне місто, індекс сезонності змінюється та стрімко зростає з червня по вересень, а у жовтні рівень дохідності вже йде на спад, курортний сектор є однією з найважливіших галузей. Однак м. Бердянськ є полігалузевим містом та з січня по травень ми можемо побачити повільне та стабільне зростання доходів місцевого бюджету яке не занадто стрімко опускається донизу. У вересні ми можемо побачити різкий скачок доходів, це пов’язано з тим, що у 2019 році стаття доходів бюджету спеціального фонду «інші джерела власних надходжень бюджетних установ» становила приблизно 60% від сукупного рівня доходів за цей місяць. Незважаючи на це, рівень сезонності все одно залишається характерним для курортного міста. Загалом м. Бердянськ є курортним містом, стратегія залучення доходів є типовою для міста курортного типу: рівень доходів рівномірний у несезонний час, а у час сезону рівень доходів різко зростає.

Список використаних джерел:

1. Соціально-економічний розвиток. URL: https://bmr.gov.ua/index.php?id=800000272

2. Офіційний туристичний сайт міста Бердянськ. URL: https://berdyansk.travel/index.html?no_cache=1

3. Про курорти: Закон України від 04.11.2018 р. №2026-III. Відомості Верховної Ради України. 2000. №50. Cт. 435.

4. Офіційний сайт Бердянської міської ради. URL: https://bmr.gov.ua/.

5. Туристичний збір 2019. URL: https://berdyansk.travel/pro- berdjansk/news/news-item/news/detail/News/turistichnii-zbir-2019.html.

6. Туристичний збір – бонус для місцевих бюджетів. URL: http://cost.ua/news/747-turystychnyy-zbir-bonus-dlya-mistsevykh-byudzhetiv/

________________ 

Науковий керівник: Костенко Ганна Петрівна, кандидат економічних наук, доцент, Бердянський державний педагогічний університет



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ПЕРВИННИЙ ОБЛІК НАДХОДЖЕННЯ ТОВАРНИХ ЗАПАСІВ НА ПІДПРИЄМСТВАХ ФАРМАЦЕВТИЧНОГО БІЗНЕСУ
26.11.2021 20:44
ГЛОБАЛЬНИЙ ІНДЕКС СОЦІАЛЬНОЇ МОБІЛЬНОСТІ В ВИМІРЮВАННІ ІНКЛЮЗИВНОГО ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ
26.11.2021 20:36
КОНЦЕПТУАЛЬНІ ОСНОВИ ВИЗНАЧЕННЯ ПРИБУТКУ
25.11.2021 21:41
СУЧАСНІ КОНТРОЛЬНІ МЕХАНІЗМИ В СИСТЕМІ КАЗНАЧЕЙСТВА
25.11.2021 21:22
МАРКЕТИНГ У СФЕРІ ПОСЛУГ
25.11.2021 21:13
ІМІДЖ ПІДПРИЄМСТВА ЯК ФАКТОР КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ В СУЧАСНИХ УМОВАХ
25.11.2021 13:18
ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ ІННОВАЦІЙНОГО МАРКЕТИНГУ
25.11.2021 13:10
ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ ПРОВЕДЕННЯ ІНВЕНТАРИЗАЦІЇ
25.11.2021 12:51
ОСОБЛИВОСТІ І ПРИЧИНИ БАР’ЄРІВ БІЗНЕС-КОМУНІКАЦІЇ В ОРГАНІЗАЦІЇ
24.11.2021 22:20
ДОСЛІДЖЕННЯ ТА АНАЛІТИКА: ЧИ ВАРТА МУЗИКА СВОЄЇ ЦІНИ?
24.11.2021 22:04




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.289 сек. / Mysql: 1570 (0.226 сек.)