Маркетинг, за словами Філіпа Котлера, вид людської діяльності, спрямованої на задоволення потреб шляхом обміну [1].
Прабх Гуптар визначає маркетинг, як творчий процес задоволення потреб клієнта із вигодою для себе [2].
Метою маркетингу є забезпечення у клієнта бажання купити товар чи скористатися запропонованою послугою. Цілі маркетингу можуть коливатися в залежності від спрямованості конкретної фірми, проте якщо розглядати дане питання з теоретичної точки зору можна виділити наступні: збільшення обсягів продажу пропонованого продукту, розширення асортименту, покращення якості товару, максимізація споживчої задоволеності.
ТОВ “Нова Пошта” – це українська приватна компанія, яка була створена 2001 року з метою надання послуг з доставки відправлень різних типів. На сьогодні компанія безумовно є частиною економіки України, проте, як говорять самі творці, компанія почалась з 3 філіалів, 10 співробітників та одного автомобіля, за допомогою якого тоді транспортували відправлення.
За 20 років засновникам вдалось здобути довіру серед клієнтів, розширити межі транспортних маршрутів та спектр надаваних послуг. Однією з важливих складових такого успіху є вдала маркетингова політика.
Клієнтоорієнтованість це синонім та цінність даної компанії. Вивчивши структуру організації, її форми та методи роботи з середини, а також будучи клієнтом компанії, можу з впевненістю сказати, що “Нова Пошта” робить все можливе для задоволення потреб різних видів замовників.
Для того, щоб почути кожного клієнта та допомогти йому у вирішенні питання – створено Національний контакт-центр. Обов`язки оператора включають в себе оформлення додаткових послуг, консультації, щодо процесів компанії, акцій, фіксацію звернень та роботу з форс-мажорними ситуаціями. Крім цього, налагоджено комунікацію між співробітниками різних рівнів для швидкого вирішення запитів.
Компанія вміє визнавати помилки співробітників та брати на себе відповідальність. В порядку вибачення і компенсації за незручності організація пропонує своїм клієнтам промокоди та подарунки з логотипом компанії, які знадобляться в повсякденному житті. Компанія цінує кожного користувача її послугами.
“Нова Пошта” зайняла громадянську позицію, після подій 2014 року співпрацю з Росією було припинено. Цього ж року створено проєкт “Гуманітарна пошта” [3], в рамках якого безкоштовно передано понад 248 758 посилок та вантажів в зону ООС. У 2021 році впроваджено “Марафон, який ніхто не хоче бігти”. “У день знаменитого на весь світ Нью-Йоркського марафону в США, ми заснували власний марафон у Нью-Йорку Донецької області та закликаємо весь світ подолати дистанцію на підтримку України” [4].
Всього за 4 дні він отримав понад 25 000 реєстрацій з 53 країн світу.
Окрім соціальних акцій та проєктів, у компанії постійно проводять акції для численної армії клієнтів. Так, наприклад, з 19.10.2021 по 31.12.2021 було змінено тарифи на доставку відправлень в поштомат, а саме вартість транспортних послуг для всіх відправлень – 35 грн., комісія за грошовий переказ – 0 грн. [5]. Звичайно дана акція є взаємовигідною, оскільки, для компанії важлива популяризація новинки техніки – поштомату та покращення досвіду клієнтів з їх користування, проте і для покупців це можливість заощадити на цей період на транспортуванні, а також шанс перебороти страх роботи з сучасними технологіями.
Компанія співпрацює з різними магазинами та часто реалізує з ними цікаві пропозиції, наприклад: “20 комплектів шин Nokian у подарунок”, знижки на 33% на електроінструменти та ін.
Отже, товариство піклується не лише про якісне пакування та надання транспортних послуг, а й про спокій та задоволеність своїх клієнтів. “Нова Пошта” – це взаємовигідне співвідношення якості послуг та ціни. Саме тому клієнти обирають дану компанію.
Список використаних джерел:
1. Балацький Є. О. Бондаренко А. Ф. Маркетинг: Державний вищий навчальний заклад «Українська академія банківської справи Національного банку України». Суми: ДВНЗ «УАБС НБУ», 2015. 397 с.
2. Сенишин О. С., Кривешко О. В. Маркетинг : навч. посіб. Львів: Львівський національний університет імені Івана Франка, 2020. 347 с.
3. “Гуманітарна пошта України”. URL: https://novaposhta.ua/humanitarian_post
4. Марафон у Нью-Йорку, який ніхто не хоче бігти: людей у всьому світі закликають подолати бігову дистанцію, щоб нагадати про війну на сході України. URL: https://novaposhta.ua/news/rubric/2/id/9571
5. Акційні умови на послугу перевезення відправлень у поштомати – Єдиний тариф 35 грн та відсутність комісії за післяплату. URL: https://novaposhta.ua/privatnim_klientam/otrimati
________________
Науковий керівник: Гакова Міра Володимирівна, кандидат економічних наук, доцент кафедри маркетингу та міжнародного менеджменту, Дніпровський національний університет імені Олеся Гончара
|