Одним із сучасних методів підвищення засвоєння знань є використання інноваційних технологій навчання.
Інноваційні процеси в системі освіти покликані формувати якісно новий етап взаємодії та розвитку науково – педагогічної і педагогічної творчості, а також процесів застосування її результатів.
Суть інноваційних методів полягає у тому, щоб організувати навчальний процес у формі діалогу, що допоможе студентам навчитись висловлювати власні думки, аналізувати проблемні ситуації та знаходити ефективні шляхи їх вирішення. Такі методи дозволяють підвищити рівень освіти, розвивають студентів, формують навички та вміння, що будуть використовуватись ними у подальшій професійній діяльності.
В умовах ринкової економіки значну роль відіграють знання з економічних дисциплін, без яких неможливо ефективно керувати підприємством. Навчання з використанням інноваційних технологій якісно перевищує класичну освіту. Воно інтегрує процеси, які не можна об’єднувати в межах класичної освіти: навчання, працевлаштування, планування кар’єри, безперервна освіта.
При викладанні дисципліни «Економіка, організація і планування водного господарства» впроваджуються наступні інноваційні педагогічні технології: метод проектів, кейс – метод, навчальні ігри, розумовий штурм, групова дискусія тощо.
Основна перевага навчальних ігор – можливість застосовування теоретичних знань на практиці. Кожен студент має змогу самостійно розкрити суть конкретної ролі.
Застосування кейс – методу сприяє удосконаленню аналітичного мислення студентів; результатом є не лише знання, а й навики професійної діяльності.
Позитивними ресурсами використання даного методу активного навчання у викладанні дисципліни «Економіка, організація і планування водного господарства» є краще розуміння економічних концепцій, покращення здатності запам’ятовувати економічні терміни, підвищення ентузіазму студентів та задоволення від навчання.
Метод навчальних дискусій використовується при вивчені складного та об’ємного матеріалу. Група студентів розбивається на невеликі підгрупи до 10 осіб, їм пропонують на розгляд певні економічні ситуації.
Перевагами методу навчальних дискусій є закріплення матеріалу, використання власного досвіду студентів, розвиток комунікативних здібностей, командного духу, самостійності мислення. Даний метод також допомагає студентам проявляти ініціативність, генерувати велику кількість ідей.
Застосування інноваційних методів викладання дисципліни «Економіка, організація і планування водного господарства» сприяє підвищенню рівня засвоєння знань, розвитку творчого мислення студентів, застосування теоретичних знань на практиці, підвищення активності студентів та їх зацікавленості у навчальному процесі.
Список використаних джерел:
1. Аксьонова О. В. Методика викладання економіки: підручник / О. В. Аксьонова. – К.: КНЕУ, 2008. – 362 с.
2. Бондар С. Перспективні педагогічні технології: навч. посіб. / С. Бондар, Л. Момот, Л. Липова, М. Головко / за ред. С. Бондар. –Рівне: Тесіс, 2003. –280 с.
3. Наволокова Н. П. Енциклопедія педагогічних технологій та інновацій, 2-ге вид. / .П. Наволокова Н. – Харків: Основа, 2014. – 176 с.
|