Застосування сучасних методів навчання, зокрема інверсивних, таких, як технологія ClassVR, є необхідним для учнів Нової українською школи, бо це сприяє формуванню soft skills, набуттю компетентностей у природничих науках та інформаційно-цифрових технологіях.
Автономна гарнітура та програмне забезпечення віртуальної реальності являє собою абсолютно нову концепцію в освітніх технологіях з унікальним зручним для школярів інтерфейсом, елементами керування жестами, вбудованими освітніми ресурсами та простими у використанні елементами керування для вчителів. ClassVR – це нова технологія, яка розроблена щоб допомогти підвищити зацікавленість і закріпити знання учнів різного віку [1].
Гарнітура ClassVR дає можливість учням досліджувати світ природи, фізичну географію Землі за допомогою колекції ресурсів, що є у програмі. Учні можуть спостерігати за північним сяйвом з різних куточків полярного кола, досліджувати тропічні ліси або підійматися на вершину найвищих гір у світі.
За допомогою великої колекції зображень і відео учні на практичних заняттях можуть безпечно досліджувати віддалені або небезпечні місця нашої планети, куди не зможуть дістатися навіть під час шкільної екскурсії. Використання гарнітури ClassVR дозволяє дивитися на діючий вулкан або плисти вздовж Амазонки, і все це в безпеці, фактично відбувається у школі, а віртуально десь за тисячі кілометрів від неї. Таким способом учні дізнаються про надзвичайні форми рельєфу, які роблять планету Земля такою різноманітною та захоплюючою [2].
У ClassVR є функція демонстрації відеоконтенту 360° − повне панорамне відеозображення реального оточення. Для перегляду відеоконтенту потрібно скористатися гарнітурою ClassVR − окулярами віртуальної реальності. Наприклад, якщо на уроці з географії мова зайшла про скелясті гори Канади, діти можуть перенестися на декілька хвилин на територію провінції Британська Колумбія і побачити ці гори з різних сторін. Комплекс розроблених уроків географії з відеоконтентом 360° входить до комплекту ClassVR. Такий спосіб можна використовувати впродовж усього терміну викладання географії, але доцільним буде його застосування відповідно до шкільної програми, у 6-ому класі, коли учні дізнаються загальні відомості про Землю, у 7-ому класі, коли детально вивчають материки та океани, у 8-ому − фізичну географію України, а в 11-ому, коли акцентують увагу на географічному просторі Землі.
Отже, сучасним дітям потрібен новий підхід в навчанні через інтерактивні цифрові та інверсивні технології, інструментом яких є програмне забезпечення ClassVR. Головне завдання батьків й освітніх установ полягає в тому, щоб забезпечити комфортне та безпечне занурення дітей в цифрову і віртуальну реальність. Важливо максимально екологічно провести процес занурення у віртуальну реальність і органічно використовувати інверсивні технології в навчанні. Єдиними недоліком, щодо використання програмного забезпечення і гарнітури ClassVR, є те, що для їх застосування у закладах загальної середньої освіти потрібні великі фінансові затрати на технічне оснащення та регулярну модернізацію.
Список використаних джерел:
1. School VR Subjects: Physical Geography and Landforms Resources. ClassVR. URL: https://www.classvr.com/school-curriculum-content-subjects/geography-physical-vr-teaching-resources/ (дата звернення: 23.10.2021).
2. Stojšić I., Ivkov-Džigurski A., Maričić O. The readiness of geography teachers to use mobile devices in the context of immersive technologies integration into the teaching process. Geographica Pannonica. 2019. Т.23. №.2. DOI: https://doi.org/10.5937/gp23-20762 (дата звернення: 20.10.2021).
________________
Науковий керівник: Борисенко Катерина Борисівна, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри фізичної географії та картографії, завідувач навчальної лабораторії фізичної географії, геоекології та методики викладання географічних дисциплін, факультет геології, географії, рекреації і туризму, Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна
|