Цифрова економіка стрімко змінює світ, спосіб життя людей і умови праці. По суті, перехід до інноваційно-цифрової економіки є природним наслідком неперервного технічного прогресу, розвитку технологічної інфраструктури та застосування Big Data. У цьому контексті Міжнародна дослідницька і консалтингова компанія «International Data Corporation» («IDC»), яка займається вивченням світового ринку інформаційних технологій і телекомунікацій, надала прогноз для ІТ-галузі до 2023 року. Основна увага в звіті приділяється тому, як ІТ-відділи компаній долають проблеми, пов’язані з пандемією коронавірусу COVID-19, і як вони прагнуть отримати конкурентну перевагу в нових умовах. Р. Вілларс, віце-президент «IDC», зазначив, що пандемія COVID-19 підкреслила: здатність швидко адаптуватися і реагувати на незаплановані / непередбачені зриви в бізнесі буде більш чітким визначальним чинником успіху в цифровій економіці. Значний відсоток майбутнього доходу підприємства залежить від швидкості реагування, масштабованості та стійкості його інфраструктури, додатків та ресурсів даних. При цьому, вірусна епідемія підстьобує уряди оновлювати свою діяльність, рухаючись в напрямі розумних і найсучасніших технологій. Це створює можливості для розвитку цифрових платформ і рішень Big Data.
Проаналізуємо стратегічні тренди ІТ-індустрії та технологій [1].
Прискорений перехід до хмарних технологій. ІТ-директори повинні просувати перехід до хмарно-орієнтованих ІТ-моделей для того, щоб залишатися конкурентоспроможними. У звіті компанії «IDC» вказується, що, до кінця 2021 року 80 % підприємств стануть удвічі швидше переходити на хмарну інфраструктуру і додатки, ніж в умовах до пандемії.
Периферійні обчислення стають пріоритетними. Згідно зі звітом компанії «IDC», 80 % інвестицій стануть орієнтуватися на периферичні обчислення, а бізнес-моделі будуть враховувати зміни в офісній роботі і роботі на дому, пов’язані з пандемією. При цьому також збільшиться кількість хмарних рішень, які дадуть змогу організаціям швидше і ефективніше реагувати на мінливі потреби бізнесу.
Інтелектуальний цифровий робочий простір. За даними компанії «IDC», до 2023 року 75 % компаній зі списку Global 2000 зосередять свою увагу на інтелектуальному робочому просторі, який дасть змогу співробітникам більш ефективно працювати як над власними, так і над спільними проєктами.
ІТ-наслідки пандемії. За аналізом IDC, технічний борг, що виник через вимушену міграцію в хмарні простори, буде давати про себе знати до 2023 року. ІТ-директори продовжать шукати можливості для створення стійких цифрових інфраструктур.
Відмовостійкість – центральний елемент. Організації повинні шукати нові підходи до збереження конкурентної переваги в нестабільній галузі. «IDC» прогнозує, що в 2022 році підприємства, орієнтовані на стійкість до цифрових технологій, будуть адаптуватися до зривів і реагуватимуть на нові умови на 50 % швидше, ніж підприємства, зосереджені на відновленні існуючих рівнів стійкості бізнесу / ІТ.
Перехід до автономних ІТ-операцій. До 2023 року всі ІТ-ініціативи і автоматизація в усьому світі використовуватимуть хмарну екосистему в якості базової структури, яка розширює можливості управління ресурсами і аналітики в реальному часі. Для цього організації повинні інтегрувати аналітику на основі штучного інтелекту і машинного навчання, впроваджувати автоматизацію і автономну інфраструктуру.
Опортуністичне розширення можливостей штучного інтелекту. За даними «IDC», до 2023 року 25 % компаній зі списку Global 2000 придбають бодай один стартап з розробки ШІ. При цьому організації, які розробляють власні рішення на основі ШІ і сервіси даних, перейдуть на моделі підписки.
Переоцінка відносин і послуг. ІТ-середовище зазнає неймовірних змін, тому, за даними «IDC», 80 % організацій будуть переоцінювати свої продукти, послуги і взаємовідносини з постачальниками, щоб впровадити оптимальні цифрові стратегії.
Екостійкість. ІТ-відділи почали відповідати за впровадження екостійких методів ведення бізнесу. За даними IDC, до 2025 року 90 % компаній зі списку Global 2000 будуть вимагати багаторазового використання матеріалів в ланцюжках поставок ІТ-обладнання, а також забезпечення нульового вуглецевого сліду і зниження енергоспоживання.
Люди мають першорядне значення. Автоматизація бізнесу і створення продуктивної робочої сили не може бути успішною без необхідних інвестицій в розвиток ІТ-команд або груп DevOps. Організації будуть активно шукати таланти, використовуючи краудсорсинг, неперервне навчання співробітників.
Амбітні цілі України полягають у наданні економіці додаткового прискорення – «цифрового стрибку» та капіталізації «цифрової ери» за рахунок інтелекту та знань. В контексті цифрової трансформації економіки України створені базові умови розвитку цифрової економіки, зокрема «Цифрова адженда України – 2020», основними векторами якої є такі: ефективне використання цифрових технологій та послуг бізнесом, суспільством; розвиток цифрової культури та екосистеми. Таким чином, діджиталізація стане основним інструментом в контексті досягнення стратегічної мети України, яка полягає у восьмиразовому збільшенні ВВП, до 1 трлн. доларів у 2030Е, що відбивається на забезпеченні рівня якості життя українців.
Література:
1. IDC’s Technology Trends For 2021. URL:https://www.forbes.com/sites/peterhigh/2020/11/02/idc-technology-trends-for-2021/?sh=162911cb35ce.
2. Цифрова адженда України – 2020. URL https://ucci.org.ua/uploads/files/58e78ee3c3922.pdf.
|