Бренд – це певний знак, який позначає унікальний продукт або послугу, що належить якійсь певній особі – фізичній або юридичній. Бренд – це певна концентрація та квінтесенція ідей і цінностей продукту. Бренд не існує сам собою, він завжди з’являється з певною метою, коли є конкуренція. На тлі інших брендів він допомагає бізнесу розповісти власну історію. Серед розмаїття продуктів людина отримує через бренд певний посил [1].
Брендинг – це ряд заздалегідь спланованих та пов’язаних між собою заходів, які спрямовані на створення позитивного іміджу якогось бренду (на початкових етапах). Також брендинг може бути спрямований на підтримку і підвищення позицій на ринку вже існуючого бренду. Основною метою брендингу є створення унікального, а головне – сильного образу того чи іншого бренду [2].
В умовах твердої конкуренції навіть перед широко відомими підприємствами виникає досить складне завдання: як утримати свої позиції на ринку і зберегти ефективність діяльності. Звичайно, керівництвом організацій здійснюється ряд заходів щодо збільшення частки на ринку, по зниженню витрат з метою здійснення цінової конкуренції і ще безліч інших. Але найчастіше цього буває мало, щоб вижити. Процес брендингу може включати в себе масу різних маркетингових заходів, таких як: позиціонування і створення унікальної торговельної пропозиції; створення унікальних графічних і вербальних символів – назви, слогану, логотипу, джингла, корпоративного стилю і таке інше; моніторинг ринку конкурентів; підбір носіїв, які будуть транслювати головну ідею бренду; просування.
Існує дві основних переваги бренда, що підвищують вартість компанії і рентабельність. Перша полягає в тому, що брендований товар можна продавати дорожче, ніж небрендований аналогічний по якості продукт. Друга перевага – фірмам із брендом простіше і дешевше проникнути на нові ринки, ніж їхнім конкурентам, що не мають бренду [3].
Брендинг повинен створювати попит у споживачів на товари та послуги. Основні цілі брендингу – популяризація компанії або бренду, підвищення впізнаваності бренду, зростання продажів і прибутку. Якщо працювати з брендом правильно – споживачі заплатять більше, бо вважатимуть бренд гідним.
Брендинг складається з декількох етапів. Перший - стратегічний етап, він охоплює роботу над розумінням бренду та його сенсу. Важливо розібратися, що компанія хоче сказати людям та які цінності донести. Другий етап - візуальна складова. Сюди входить особливість компанії, логотип, а також невербальні комунікації. Зовнішні атрибути – це головні константи бренду. І останній етап - регулярна комунікація. Це рекламні кампанії, SMM та інші комунікації, що доносять до людей єдину ідею. Тактичні щоденні дії втілюють у собі ідеологію бренду. Завдання бренд - менеджера у компанії – стежити за цим образом та керувати ним [2].
У якості висновку, слід відзначити, що значення торгової марки чи бренду, для комерційного підприємства переоцінити неможливо. Насамперед, значимість бренду полягає в тому, що він забезпечує самі перші точки диференціювання між конкурентоспроможними пропозиціями. На наш погляд, в світовій економіці настає нова ера, епоха, де будуть домінувати сильні бренди, які вже сьогодні призвичаїли споживачів до свого товару.
Список використаних джерел:
1. Офіційний сайт: Що таке бренд і брендінг? URL: https://ideadigital.agency/shho-take-brend-ta-brending/
2. Альтман Д. Бренд і брендінг: що це та із чого складаєтся. URL: https://bazilik.media/brend-i-brendynh-shcho-tse-ta-iz-choho-skladaietsia/
3. Заячківська А.Р. Актуальність брендингу в економіці України. URL: http://eir.pstu.edu/bitstream/handle/123456789/24888/%D0%9D.%D0%BF.%D0%BA.2019%D1%82.4_p181-182.pdf?sequence=1
|