Один з найвагоміших показників діяльності інтернет-магазину, який характеризує його комерційну ефективність, є коефіцієнт конверсії. На конверсію сайтів впливають такі категорії чинників: особливості самого веб-ресурсу (візуальна складова та контент сайту, зручність ресурсу та його технічні характеристики); трафік, який заходить на сайт; рівень обслуговування покупців менеджерами компанії [1; 2]. Проте важливим є дотримання оптимальної структури інтернет-магазину, яка протестована на топових проектах. Тому метою роботи є дослідження основних елементів інтернет-магазину.
Основні елементи шапки топових інтернет-магазинів: логотип компанії; коротка інформація про компанію (дескриптор); години і графік роботи; телефон(и) і месенджери; корзина; адреса компанії; мовні версії сайту; пошук по сайту; інформаційні блоки «Про компанію», «Контакти», «Доставка і оплата», «Гарантія»; «Особистий кабінет»; блоки «Закладки», «В порівняння».
Топові сайти розміщують два меню: горизонтальне і вертикальне. У першому – основні розділи каталогу, які відсортовані за важливістю для клієнтів; в другому – детальна структура каталогу з розбивкою на категорії товарів.
Головна сторінка топових інтернет-магазинів містить промо-блок з акціями і спеціальними пропозиціями, блок з перевагами компанії, блок з категоріями і товарами (розміщують або лише найпопулярніші категорії, або найпопулярніші категорії з найпопулярнішими товарами цієї категорії з можливістю переглянути всі товари кожної з категорій), блок «Підвищення лояльності» з відгуками, ліцензіями, сертифікатами, нагородами та ін., інформаційний блок з основними ключовими словами, блок з переглянутими товарами. Провідні інтернет-магазини встановлюють онлайн-консультанти та сервіси зворотного дзвінка.
На сторінці категорій сортування товарів за замовчуванням в більшості випадків – за кількістю продаж, тобто «за популярністю». SEO-текст розміщують внизу сторінки з категорією лише на першій сторінці пагінації. Внизу списку товарів перед кнопками пагінації розміщують кнопку «Показати ще». Додають блок технічної перелінковки – блок «Нещодавно переглянуті».
На сторінці товару подають детальний опис товару з максимальною кількістю характеристик, роблять позначку, чи товар є в наявності, розміщують декілька фотографій товару великого розміру та хорошої якості, подають відгуки покупців, надають можливість купити товар в один клік. Особливу увагу приділяють up-sell та cross-sell продажам (блоки «Моделі за схожою ціною», «Хіт продажу», «З цим товаром купляють», «Зверніть увагу на» тощо).
Сторінка оформлення замовлення інтернет-магазину топових інтернет-магазинів містить мінімальна кількість полів для замовлення та кнопок. Покупку можна робити без реєстрації. Покупцям пояснюють вигоду, яку вони отримують після реєстрації в інтернет-магазині. У процесі оформлення замовлення є можливість звернутися до консультанта.
З метою підвищення конверсії інтернет-магазину для переведення читачів у покупців в контентному розділі використовують такі методи: можливість отримати промокод, ввівши контактні дані; можливість підписатися на новини сайту; в кінці статті додають блок з товарами та фіди з соціальних мереж.
Отже, правильно розроблена структура інтернет-магазину є основою його конверсійності. В подальшій роботі над покращенням показника конверсії рекомендують застосовувати такі методи: А/Б тесування; збільшення якості контенту; оптимізація цільових сторінок; аналіз поведінки відвідувачів тощо.
Список використаних джерел:
1. Конверсія в інтернет-магазині і фактори, які на неї впливають : веб-сайт. URL: https://lemarbet.com/ua/razvitie-internet-magazina/konversiya-v-internet-magazini-i-faktori-yaki-na-neyi-vplivayut/
2. Що таке конверсія сайту? : веб-сайт. URL: https://lanet.click/services/conversion-optimization/
|