:: ECONOMY :: УПРАВЛІННЯ ОБОРОТНИМИ АКТИВАМИ ПІДПРИЄМСТВА :: ECONOMY :: УПРАВЛІННЯ ОБОРОТНИМИ АКТИВАМИ ПІДПРИЄМСТВА
:: ECONOMY :: УПРАВЛІННЯ ОБОРОТНИМИ АКТИВАМИ ПІДПРИЄМСТВА
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 35

Термін подання матеріалів

20 листопада 2024

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

УПРАВЛІННЯ ОБОРОТНИМИ АКТИВАМИ ПІДПРИЄМСТВА

 
25.05.2021 20:47
Автор: Вага Каріна Михайлівна, бакалавр, Київський національний торгово-економічний університет
[Секція 1. Економіка та підприємництво;]

Для досягнення успіху в будь-якій сфері,  слід знайти правильний підхід до тієї чи іншої справи. Якщо йдеться про діяльність підприємства, то важливим аспектом забезпечення максимізації її ефективності є активи, адже активи – це майно, використання якого приносить прибуток. Важливою складовою активів підприємства, які визначають ефективність процесів реалізації продукції, впливають на ліквідність, платоспроможність та конкурентоспроможності підприємства є оборотні активи. Тож для процвітання підприємству слід вміти правильно управляти своїми оборотними активами, розуміти перелік та особливості використання існуючих методів управління оборотними активами. 

Відзначимо, що управління оборотними активами є складним процесом, який впливає на такі важливі для підприємства параметри, як розмір та структура оборотних активів, їх оборотність, тривалість виробничого, операційного та фінансового циклів. При цьому, в управлінні оборотними активами відіграють важливе значення функції та послідовність етапів. 

Так, в сучасних умовах господарювання можна виділити такі етапи управління:

1. Аналіз оборотних активів компанії за попередній період.

2. Вибір політики формування оборотних активів компанії.

3. Оптимізація оборотних активів та оптимізація співвідношення основної і змінної частини оборотних активів.

4. Забезпечення певної ліквідності оборотних активів та необхідної віддачі оборотних активів.

5. Підбір форм та джерел фінансування оборотних активів [3].

При цьому, виділяють три основні функції управління оборотними активами. Контрольна функція передбачає створення системи постійного контролю за обсягом оборотних активів і, у кінці, за станом ліквідності та платоспроможності організації. Наступна функція – стабілізуюча, в ході реалізації цієї функції повинен бути забезпечений задовільний рівень ліквідності та платоспроможності підприємства, що зумовлює її виключну важливість для його стабільної роботи та розвитку. Аналітична функція забезпечує постійний аналіз оборотних активів разом із поточними зобов`язаннями, вивчення динаміки та аналіз факторів, що впливають на стан оборотних активів [2].  

Також варто зауважити, що в управлінні оборотними активами в національній та зарубіжній практиці використовуються чотири методи:

– метод АВС – передбачає розподіл складових оборотних активів за рівнем їх важливості на три групи, що полегшує можливості контролю за такими складовими, як, наприклад, виробничі запаси чи готова продукція.

– метод нормування – забезпечує можливості підприємства щодо розрахунку мінімально необхідної суми оборотних активів, яка має бути в розпорядженні підприємства, на основі розрахунку науково-обґрунтованих норм і нормативів.

– метод коефіцієнтів – враховує показники тривалості оборотних активів, відношення тривалості планового періоду до коефіцієнта оборотності, оборотних коштів, рентабельності працюючих, тобто показники, що характеризують стан оборотного капіталу, стан джерел формування оборотного капіталу та ефективності його використання [1; 3].

– метод оптимізації (метод  XYZ), який передбачає поділ виробничих запасів, готової продукції чи товарів на три групи – елементи, які характеризуються стабільним значенням споживання та високою точністю прогнозу; елементи, споживання яких характеризується сезонним попитом та середньою точністю прогнозу; елементи, які характеризуються нерегулярним споживанням та низкою точністю прогнозу [1], [3].

Відзначимо, що з-поміж вказаних методів, метод АВС є найбільш затребуваним в маркетингу, адже здатний дати відповідь на ряд запитань, пов’язаних з асортиментом чи товарними запасами, тож на практиці від застосовується  найчастіше та може ефективно поєднуватися з методом XYZ.

В цілому слід відзначити, що управління оборотними активами підприємства має здійснюватися на регулярній основі, що дає можливість підприємствам ефективно контролювати свої оборотні активи на всіх етапах життєвого циклу, забезпечувати максимізацію ефективності їх формування та використання.

Список використаних джерел:

1. Бірюченко С. Ю., Кос А. М. Управління оборотними активами як складовою потенціалу підприємства. URL: https://conf.ztu.edu.ua/wp-content/uploads/2017/12/129.pdf.

2. Брушко Г. В. Методологічні основи управління оборотними активами.  URL: http://dspace.nbuv.gov.ua/bitstream/handle/123456789/54467/09-Brushko.pdf?sequence=1.

3. Швець Ю.О., Скворцова А.В. Управління оборотними активами підприємства. URL: http://www.vestnik-econom.mgu.od.ua/journal/2015/13-2015/29.pdf.

_______________ 

Науковий керівник: Богма Олена Сергіївна, доктор економічних наук, професор кафедри економіки та фінансів підприємства, Київський національний торговельно-економічний університет



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ШЛЯХИ ПІДВИЩЕННЯ ВИРОБНИЧОЇ ПОТУЖНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА
29.05.2021 11:00
ФАКТОРИ ФОРМУВАННЯ КОНКУРЕНТНИХ ПЕРЕВАГ ПІДПРИЄМСТВА
26.05.2021 21:23
УДОСКОНАЛЕННЯ МАРКЕТИНГОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ТРАНСПОРТНОГО ПІДПРИЄМСТВА
26.05.2021 21:03




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.521 сек. / Mysql: 1570 (0.432 сек.)