Наразі реклама відіграє величезну роль для будь-якого бізнесу. Вона сприяє зміцненню існуючого іміджу компанії та росту кількості її споживачів. Через те, що перед підприємством найчастіше постає питання збільшення збуту виробленого товару (чи послуги) саме це і є метою проведення рекламної кампанії.
Для того, щоб мати можливість економити кошти рекламного бюджету, зберігаючи при цьому ефективність рекламної кампанії, необхідно додати чималих зусиль. На практиці постає завдання виявити необхідний перелік дій з проведення рекламної кампанії, який допоможе ще точніше влучити до цілі. Найчастіше цю економію можна достигнути збільшивши час та ресурси на етапі підготовки до запуски реклами.
Найпоширенішими способами економії рекламного бюджету підприємства є такі:
1. Збільшення обсягу персональних продажів та його ролі.
2. Запровадження стандартних блоків, щодо реклами для продавців, що сприятиме опосередкованому накопиченню позитивної інформації для фірми.
3. Врахування можливості знижок в ЗМІ.
4. Краще витратити більше коштів на розробку працюючого медіаплану.
5. Рекламна кампанія та її складові повинні бути єдиним цілим в очах споживача. Саме в такий спосіб фірма накопичує про себе інформаційні зусилля та формує позитивний імідж. Необхідно уникати сумбурних посилань до своєї аудиторії. Провокаційні акції підвищують цікавість та інтерес до бренду але на надто короткий час.
6. Мати гнучкість в реагуванні до тенденцій ринку та вчасно проводити оптимізацію рекламних кампаній, постійно слідкуючи за аудиторією.
7. Впроваджувати в рекламний процес дійсно вражаючи креативи. Головне, щоб цей креатив запам’ятовувався, був виразним та чітко відображував зміст рекламної кампанії та філософію бренду. Тому проведення тестування та фокус-груп стає необхідною складовою.
8. Простота намірів впродовж всієї рекламної кампаній. Споживач повинен бачити головний посил рекламної кампанії. Велика кількість інформації та різних вражень, можуть відволікати споживача.
9. Розповсюдження інформації по нерекламних каналах та створення таким чином інформаційних приводів, котрі в свою чергу привернуть увагу ЗМІ. Використання засобів PR завжди дозволяє заощадити.
10. Варто робити якомога точніший аналіз для виявлення своєї цільової аудиторії та концентрувати увагу лише на ній. Саме потрапляння до серця цільової аудиторії є одним з найефективніших способів економії рекламного бюджету.
11. Використовувати лише експертні методи для виявлення портрету свого споживача. Глибокі вивчення результатів проведення рекламної кампанії ліпше замінити більш глибоким вивченням теми до її запуску [1].
Маркетингові дослідження перед проведенням рекламної кампанії є обов’язковим елементом, яким не можна нехтувати. Краще за все використовувати ті можливості та ресурси які має підприємство, а саме власних співробітників. Саме вони краще за всіх знають всі аспекти продукту (чи послуги), а також розуміють бажання та потреби споживача.
З приводу величини рекламного бюджету є цікава думка Д. Старча, який вважає, що «хоче неможливо сказати про точний вплив рекламних витрат на продаж, зв’язок між цими величинами очевидна» [2].
Грамотно побудований медіаплан також здатен зменшити величину рекламного бюджету.
Список використаних джерел:
1. https://business.rin.ru/cgi-bin/search.pl?action=view&num=341421&razdel=16&w=0
2. https://kerivnyk.info/osnovy-reklamnoi-diyalnosti5-1
3. https://aori.ru/news/bolshe_zayavo_za_menshiy_budjet/
|