:: ECONOMY :: КОРПОРАТИВНА СОЦІАЛЬНА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ В УКРАЇНІ: СТАН ТА ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ (НА ПРИКЛАДІ ДІЯЛЬНОСТІ СУБ’ЄКТІВ ГОСПОДАРЮВАННЯ М. ХАРКОВА) :: ECONOMY :: КОРПОРАТИВНА СОЦІАЛЬНА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ В УКРАЇНІ: СТАН ТА ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ (НА ПРИКЛАДІ ДІЯЛЬНОСТІ СУБ’ЄКТІВ ГОСПОДАРЮВАННЯ М. ХАРКОВА)
:: ECONOMY :: КОРПОРАТИВНА СОЦІАЛЬНА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ В УКРАЇНІ: СТАН ТА ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ (НА ПРИКЛАДІ ДІЯЛЬНОСТІ СУБ’ЄКТІВ ГОСПОДАРЮВАННЯ М. ХАРКОВА)
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 36

Термін подання матеріалів

17 грудня 2024

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

КОРПОРАТИВНА СОЦІАЛЬНА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ В УКРАЇНІ: СТАН ТА ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ (НА ПРИКЛАДІ ДІЯЛЬНОСТІ СУБ’ЄКТІВ ГОСПОДАРЮВАННЯ М. ХАРКОВА)

 
08.02.2021 17:25
Автор: Коваленко Назар Миколайович, учень Комунального закладу «Харківський науковий ліцей-інтернат “Обдарованість”» Харківської обласної ради
[Секція 1. Економіка та підприємництво;]

На сьогодні корпоративна соціальна відповідальність (КСВ) в Україні знаходиться на стадії свого становлення не дивлячись на те, що сама концепція КСВ вже декілька десятків років займає провідне місце в дискусії про відносини бізнесу та суспільства. В Україні недостатньо досліджена соціальна поведінка та враховані економічні інтереси суб’єктів господарювання при формуванні інструментів управління та ведення бізнесу з точки зору засад інноваційний менеджмент та логістичні процеси, що робить розкриття питання організації та функціонування КСВ в Україні вкрай актуальним.

Cоціальне підприємництво – це систематична господарська й соціально-культурна діяльність, спрямована на позаекономічні суспільні цілі. У соціальному підприємництві органічно зливаються підприємництво та взаємодія і співпраця громадян, створюючи умови для розвитку певного соціуму [1].

Основна відмінність лежить не в площині мотивації, а у сфері характеристик цінності (послуг), що виробляються. У випадку звичайного підприємництва – це ринкова цінність, яка може бути виражена в категоріях доходу і прибутку. Більшість людей уявляють собі підприємця як людину бізнесу, особу новаторську, підприємницьку, яка створює робочі місця та генерує прибуток. Якщо ці вміння та новаторство підприємця поєднати з гарячим бажанням запроваджувати зміни для місцевої громади, а також з прибутками, що спрямовуються на добру справу, то в результаті ми отримуємо соціального підприємця [2].

На сьогодні вітчизняним суб’єктам господарювання складно бути послідовними в реалізації ідеї КСВ, тому що вона не найкращим чином відбивається на їх конкурентній позиції. Корінь проблеми полягає в тому, що ідеї КСВ, навіть в її найкращих проявах, у більшості випадків бракує цілісності. Між тим, по-справжньому дієвою, КСВ може стати лише в тому випадку, якщо буде втілена у вигляді моделі 3 КСВ, тобто коли в ній одночасно будуть представлені три взаємозв’язаних компоненти:

1) соціальне реагування, або виконання компанією етичних і соціальних зобов’язань; 

2) соціально відповідальна взаємодія з партнерами по всьому ланцюжку створення цінності; 

3) послідовність етичної корпоративної поведінки. 

Соціальну відповідальність розглядаємо як таку, що перебуває на межі соціального та індивідуального, і тому вона має властивості як соціального, так й індивідуального характеру. Вважається, що від соціального, відповідальність взяла надособистісний характер мотивації (наприклад, турбота про ближніх і далеких), а від індивідуального – особисту мотивацію запобіганню лиху [3, с.130–133]. Відповідальність починає актуалізуватися на тлі гострого особистого переживання за певний об’єкт.

За визначенням міжнародної організації “Бізнес для соціальної відповідальності” корпоративна соціальна відповідальність означає досягнення комерційного успіху шляхами, які враховують етичні принципи на основі поваги до людей, співтовариства і довкілля. 

Аналіз діяльності суб’єктів господарювання міста Харкова на предмет наявності соціальної відповідальності підприємництва показує, що місто має певні приклади організації бізнесу як соціально відповідального. Серед таких представників регіонального бізнесу, хотілося виокремити два особливо показових приклади ˗ це діяльність АТ Банка «Грант» у сфері надання банківських послуг та АТ «Турбоатом» як одного з представників галузі машинобудування.

Ознаки функціонування соціального підприємництва: соціально важлива місія, якою керується підприємство; отримання доходу, який використовується на фінансування діяльності неприбуткових організацій; досягнення соціального ефекту для покращання якості життя цільової групи; реалізація інноваційних підходів до вирішення соціальних проблем. Встановлено, що соціальне підприємництво є систематичною господарською й соціально-культурною діяльністю, спрямованою на позаекономічні суспільні цілі.

Сьогодні у світовому масштабі відбувається зміна акцентів у моделях, у критеріях вибору соціальних інновацій, важелях регулювання виробничих процесів, у використанні підходів щодо реалізації соціально-економічної, конкурентної та екологічної політики суб’єкта господарювання, формуються актуальні напрямки зростання капіталізації й трансформації вартості бізнесу за умов впровадження інновацій і корпоративних стандартів, заснованих на здійсненні корпоративної соціальної відповідальності. 

Список використаних джерел:

1. Губені Ю. Е., Оліщук П. О. Комплексний підхід до стійкого розвитку територій. Економіка АПК. 2009. № 10. С. 128–129.

2. Форрестер К. Соціальне підприємництво – спроможність бути агентами змін в Україні / Портал Гурт. URL: https://gurt.org.ua/articles/8673/ (дата звернення: 23.10.2020).

3. Грішнова О. А. Соціальна відповідальність у контексті подолання системної кризи в Україні. Демографія та соціальна економіка. 2011. № 1. C. 39–46.

________________

Науковий керівник: Гвоздецька Юлія Василівна, вчитель математики Комунального закладу «Харківський науковий ліцей-інтернат “Обдарованість”» Харківської обласної ради



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
СТАН ТА ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ СОЦІАЛЬНОЇ ПОЛІТИКИ
23.02.2021 19:49
РОЗВИТОК КЛАСТЕРНОГО ПАРТНЕРСТВА: РЕГІОНАЛЬНИЙ АСПЕКТ
23.02.2021 19:43
ШЛЯХИ ПОДОЛАННЯ КРИЗОВИХ ТЕНДЕНЦІЙ УКРАЇНСЬКОЇ ПРОМИСЛОВОСТІ
22.02.2021 21:49
ПРОБЛЕМИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ МАЛИХ ФОРМ АГРОБІЗНЕСУ
22.02.2021 21:43
ДОСЛІДЖЕННЯ РИНКУ ПАКУВАЛЬНОЇ ПЛІВКИ
22.01.2021 13:27
СЕРТИФІКАЦІЯ ЗА РЕЛІГІЙНИМИ СТАНДАРТАМИ: KOSHER ТА HALAL
18.01.2021 12:33
СУЧАСНІ ПІДХОДИ ДО МОТИВАЦЇ ПЕРСОНАЛУ У ЗАБЕЗПЕЧЕННІ ЯКОСТІ
18.01.2021 12:28
СТВОРЕННЯ НАВЧАЛЬНОГО СЕРЕДОВИЩА, АДЕКВАТНОГО TQM
18.01.2021 12:23
АНАЛІЗ ГОСПОДАРСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВ УКРАЇНИ
13.02.2021 10:29




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.194 сек. / Mysql: 1599 (0.153 сек.)