Хімічна промисловість є однією з найважливіших базових галузей сучасної економіки. Її продукція широко використовується для виробництва різних споживчих товарів, а також в інших галузях економіки, таких як сільське господарство, обробна промисловість, будівництво та сфера послуг.
Довгий час хімічні компанії розвинених країн спиралися на традиційні стратегії ведення бізнесу, намагаючись витягти лише додаткову вартість з основних активів, що використовуються. У 1970-1980-х роках основний акцент робився на вдосконаленні базових функцій продажів та технологічних процесів. У 1990-х роках йшли консолідація і реструктуризація, метою яких було досягнення ефекту від масштабів виробництва і зниження витрат.
Найважливішим критерієм, що характеризує досконалість хімічного виробництва, є його економічна ефективність. Вона залежить від потужностей технологічних установок, використовуваних у виробництві, на яких виробляється продукція, і від наукового й технічного рівня, на якому здійснюється технологічний процес.
Техніко-економічний рівень хімічного виробництва визначається сукупністю техніко-економічних показників. До них відносяться витратні коефіцієнти по сировині та енергії, вихід готового продукту і ступінь перетворення сировини, селективність процесу, продуктивність, інтенсивність роботи апарату, якість продукції, продуктивність праці, собівартість продукції.
Відкриття власного виробництва
Основний ризик відкриття власного виробництва - зміна попиту на готову продукцію. Для мінімізації витрат необхідно враховувати багатозадачність апаратів і сировини, щоб у крайньому випадку змінити техніку виробництва та поліпшити товар. Надалі можлива модернізація.
Основна перевага власного виробництва - низька собівартість продукції, що випускається. Це дозволяє встановлювати більш високу торговельну націнку. Ще одним плюсом є вирішення проблеми логістики. Чим ближче везти товар, тим дешевше він обійдеться. Багато витрат ідуть на перевезення сировини.
Невелике виробництво може оперативно реагувати на запити ринку. Є можливість змінити формулу продукту, зовнішній вигляд, склад, ємність, етикетку, рекламні матеріали. Це дає споживачам можливість вибрати найбільш підходящий товар.
Складнощі можуть виникнути при запуску нової торговельної марки. Щоб переконати клієнтів в якості товару, необхідно вкласти кошти на рекламу, акції, тестування. Якщо запропонувати занадто дешевий товар, виникне підозра на погану якість. Запропонувати дорогий значить підвищити можливість втрати клієнтів у зв'язку з нестабільною економічною ситуацією і низькими доходами громадян.
Організація нового хімічного виробництва або оцінка ефективності чинного, передбачає складання техніко-економічної доповіді, в якому встановлюється оптимальна потужність виробництва та інші показники, що характеризують його діяльність. При цьому вихідні дані для всіх кількісних розрахунків ґрунтуються на матеріальному і енергетичному балансах. Ці баланси складаються з використанням матеріально-потокових графів, що відображають переміщення і трансформацію всіх матеріальних учасників технологічного процесу. Тому будь-яке хімічне виробництво можна розглядати як сукупність матеріальних потоків беруть участь в ньому компонентів сировини, проміжних і побічних продуктів, цільового продукту і відходів виробництва.
Хімічної промисловості належить пройти через глибокі технологічні, економічні та соціальні зміни. Компаніям потрібно ретельно проаналізувати асортимент своїх продуктів і послуг та внести корективи в свої бізнес-моделі задля просування своїх товарів на ринку.
Список використаних джерел:
1. Мировая химическая промышленность [Електронний ресурс]. – Режим доступу до ресурсу: http://www.perspektivy.info/book/mirovaja_khimicheskaja_promyshlennost_2011-05-04.htm
2. Как создать химическое мини-производство [Електронний ресурс]. – Режим доступу до ресурсу: https://biz360.ru/materials/kak-zarabotat-na-proizvodstve-avtomobilnoy-i-bytovoy-khimii/
3. Экономика химического производства [Електронний ресурс]. – Режим доступу до ресурсу: https://elearning.sumdu.edu.ua/free_content/lectured:c6836bcb008f0d2a83edd18e036f51
d16df9ce42/latest/252279/index.html
4. Химическая промышленность 4.0 | Развитие на основе инноваций в эпоху перемен [Електронний ресурс]. – Режим доступу до ресурсу: https://www.tadviser.ru/a/388369
________________
Науковий керівник: Підлісна Олена Анатоліївна, кандидат технічних наук, доцент, Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського
|