Event-management, з англійської, дослівно перекладається як управління подією. В Україні цей вид діяльності називається організацією подій або event-менеджментом та є одним з найістотніших інструментів PR, спрямованих на отримання довготривалого ефекту у формуванні іміджу підприємства, його впливу на суспільні інтереси та потреби. Event-менеджмент передбачає широкий спектр маркетингових комунікацій (від повідомлення співробітникам, клієнтам та контрагентам простої, але необхідної інформації до ефективної презентації бренду або продукції), що здійснюється за допомогою організації різних заходів.
Останнім часом готельні підприємства, для яких важливу роль відіграє розширення своїх послуг, в штат вводять нову посаду: івент-менеджер − фахівець з організації заходів. Минув час, коли заходи готувалися виключно для реклами продукту або просування бренду, сьогодні івенти − це інструмент позиціонування підприємства на ринку. Заходи проводяться як для співробітників (з метою підвищення мотивації, зміцнення лояльності), так і для клієнтів і партнерів (презентація послуг, налагодження каналів комунікації).
Event-менеджмент є цікавою галуззю, що розвивається та дає можливість кар’єрного росту для всіх, хто захоплюється організацією та плануванням заходів. Цей вид діяльності включає вивчення бренду, цільової аудиторії, розробку концепції заходу, планування логістики та координацію технічних аспектів перед безпосереднім виконанням умов заходу. Event-менеджмент, по суті, є програмою управління заходом, яка залежно від поставлених цілей передбачає виконання event-менеджером різнопланових дій – побудову логістики, драматургії, сценографії заходу. Організація заходу – це кожного разу новий проект.
Зазвичай до кандидата на посаду івент-менеджера висуваються наступні вимоги:
− досвід роботи в сфері організації заходів − не менше двох років;
− відмінні презентаційні навички;
− знання проектного менеджменту та досвід управління проектами;
− знання ринку івент-послуг (в тому числі технічного оснащення та виконання, новинок в даній сфері);
− «Багатозадачність» − вміння працювати над декількома проектами одночасно;
− вміння грамотно вести звітність і бюджетувати івент проекти;
− досвід координації роботи учасників проекту;
− вміння правильно ставити цілі і завдання, описувати їх в технічних завданнях;
− вміння працювати в команді та самостійно (в тому числі в режимі обмеженого часу, в умовах стресу);
− вміння працювати з людьми: гнучкість в спілкуванні, вимогливість, тактовність;
− вміння швидко реагувати і знаходити рішення в нестандартних ситуаціях; − висока самоорганізація;
− креативне мислення, творчий підхід до справи.
Національні особливості event-менеджменту визначаються спонтанністю та відсутністю пунктуальності, обов’язковості та чіткого виконання завдань більшістю працівників підприємств. Ще однією особливістю є велика ємність ринку, яка з часом заповниться сотнями нових компаній, що дає можливість талановитим event-менеджерам зайняти свою нішу.
Організація заходів є істотним сегментом сфери гостинності. Добре організований івент − це критерій успішності і вирішальна умова ефективного функціонування готельного підприємства. Підготовка заходів − це хороша база для освоєння проектного менеджменту, який сьогодні необхідний в індустрії гостинності.
Таким чином, результати виконаних досліджень свідчать про неоднозначність та різноспрямованість у розумінні сутності поняття івент-менеджменту, яке може розглядатись як процес, вид менеджменту, функція менеджменту, уміння й навики тощо. Вивчення практичного досвіду, використання інструментарію морфологічного аналізу, діагностування підходів до трактування понять «івент» та «менеджмент» дали змогу під поняттям івент-менеджменту розуміти вид управлінської діяльності, що спрямований на управління різними заходами ділового (ділові зустрічі, ярмарки, виставки, конференції, конгреси, маркетингові заходи, соціальні ініціативи тощо) й тімбілдінгового характеру у діяльності підприємств, організацій та установ для досягнення їхніх стратегічних та тактичних цілей. Особливістю івент-менеджменту є те, що він побудований багато в чому на положеннях менеджменту загалом, а також прямо чи опосередковано стосується виробничо-господарської діяльності суб’єкта господарювання. Перспективи подальших досліджень у цьому напрямі мають полягати у побудові систем івентменеджмент на підприємствах, а також виокремленні та характеристиці їхніх ключових елементів.
Отже, як і PR-галузь event-менеджмент має великі перспективи розвитку в Україні.
Список використаних джерел:
1. У. Хальцбаур, Є. Йеттінгер, Б. Кнаусе, Р. Мозер, М. Целлер «Event-менеджмент» 2006, Єксмо, 384с.
2. www.ubo.ru.
3. http://event-management. bestmanagementarticles.com. 6 http://www.ucheba.ru/prof/1560.html.
4. Спільнота кадровиків і фахівців з управління персоналом [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://hrliga.com/index.php?module=profession&op=view&id=1393.
________________
Науковий керівник: Ліфанова Мар'яна Ігорівна, кандидат економічних наук, Навчально-науковий інститут публічного управління, Західноукраїнський національний університет
|