Для забезпечення ефективної роботи у ринкових умовах підприємства здійснюють комплекс заходів з просування товару, які передбачають взаємодію з сегментом потенційних покупців шляхом проведення комунікаційних дій з метою формування у неї наміру щодо придбання товару.
При виборі комунікаційних інструментів підприємства можуть скористатися такими їх видами як реклама, зв'язки з громадськістю, брендинг, особисті продажі, спонсорство, стимулювання збуту та іншими. «Маркетинговими комунікаціями можна назвати повідомлення і засоби масової інформації, спрямовані на передачу інформації про продукт і встановлення зв'язку з цільовою аудиторією, ринком» [1].
Проведемо дослідження системи маркетингових комунікацій однієї з найбільших корпорацій у сфері виробництва продуктів харчування та продуктів споживання - Pepsi. Компанія була заснована у США наприкінці дев’ятнадцятого століття. Діяльність торгової марки Pepsi Cola бере свій початок з червня 1903 року.
У період світової економічної кризи (30-ті роки 20-го століття) компанія змогла зміцнити свої позиції порівняно з головним конкурентом – компанією Соса Cola. Це було досягнуто завдяки тому, що продаж напоїв компанія Pepsi Cola проводився по тій же ціні, що і її ринкового суперника – 5 центів за одиницю товару, але у пляшках місткістю у два рази більше. Використання подібних маркетингових дій компанія періодично здійснює і на даний час, здійснюючи розлив продукції у тару 0,6 л замість 0,5 л. [2].
У роки Другої світової Війни компанія «Пепсі-кола» зайняла на ринку друге місце після «Кока-коли». У 1961 році уперше було проведено рекламну компанію під гаслом: «Пепсі — для тих, хто почуває себе молодим», що дозволило збільшити обсяги реалізації продукції. До 1964 року маркетингова рекламна ідея була виражна класичним виразом: «Ви — покоління Пепсі». Початок 50-х років двадцятого століття відзначався тим, що за часткою ринку компанія «Кока-кола» у п’ять разів перевищувала обсяг цього показника для «Пепсі». Проводячи позиціонування своєї діяльності в Україні, компанія Pepsi у 1995—1996 роках була спонсором хокейної команди «Сокіл». Pepsi також фінансово підтримувала відому українську музичну групу «Green Grey», проводила промо-акцію «З Pepsi в Англію — країну футболу», організовувала дискотеки для молоді, акції для українських школярів [3]. В основу комунікацій бренду Pepsi було покладено класичну комплексну рекламну кампанію, використовуючи різноманітні слогани та акції.
Щоб завоювати більшу аудиторію, компанія Pepsi активно працює над вдосконаленням дизайну продукції, проводить різні цікаві акції для того, щоб зацікавити більше людей по цілому світу у придбанні продукції фірми. Деякі партії бляшаних баночок «Pepsi» містять зображення відомих футболістів світу. Це цікавий маркенговий хід компанії.
Список використаних джерел:
1. Маркетингові комунікації. Види та інструменти маркетингових комунікацій. URL: https://koloro.ua/ua/blog/brending-i-marketing/marketingovye-kommunikacii-vidy-i-instrumenty-marketingovyh-kommunikacij.html
2. Сoca Cola Pepsi Cola — война брендов. URL: https://novator.io/kejsy/coca-cola-i-pepsi-cola-vojna-brendov
3. Пепсі (Вікепедія). URL: https://uk.wikipedia.org/wiki/Pepsi.
4. PepsiCo в списке «50 самых уважаемых компаний мира». URL: http://pepsico.ua/ru/media/press_releases/releases_1360.html.
|