Комунікація – це обмін інформацією між людьми, за допомогою слів, букв, символів, жестів, через які висловлюється відношення одного працівника до знань і розумінь іншого. Саме завдяки комунікації досягається довіра і взаємосприйняття поглядів. Варто зазначити, що в діяльності менеджера комунікація є важливим елементом, який забезпечує управлінський процес необхідною інформацією для прийняття рішень, підтримує ділові контакти з партнерами.
Відсутність ефективної інформації унеможливлює досягнення необхідної керованості, а діяльність набуває хаотичного, нескоординованого характеру [6; 7].
У побудові стратегії соціально-економічного розвитку архіважливого значення набуває комунікація, як сполучний елемент між усіма учасниками. Здійснення комунікацій – це зв'язуючий процес, необхідний для кожного управлінського дійства. Існує думка, що ефективно працюючі керівники - це ті, хто досяг успіхів у налагодженні комунікацій. розвитку підприємства
Внутрішні комунікації - це будь-які комунікації всередині організації. Вони можуть бути усними або письмовими, безпосередніми чи віртуальними, особистими або груповими. Ефективні внутрішні комунікації всіх напрямів - це одне з основних завдань будь-якої організації. Якщо система ВК добре злагоджена, то ймовірність розвитку ситуації «лебідь-рак-щука» у вашій компанії буде прямувати до нуля.
Говорячи про соціально-економічний потенціал підприємства, варто зосередити увагу на ролі внутрішніх комунікаціях у його розвитку.
Отже, основна мета внутрішніх комунікацій - це встановлення ефективних і лояльних відносин між працівниками та керівництвом. При цьому, комунікації мають працювати у всіх напрямках - знизу вгору, згори вниз і по горизонталі. Чи не основною умовою ефективності цього процесу є наявність зворотного зв’язку.
«Згідно з дослідженням «PR&Communications Guide-2011». Тому внутрішні комунікації є значущою складовою PR-у в кожній організації. Поганий внутрішній PR, не кажучи вже про його відсутність, може негативно вплинути не тільки на репутацію, а й позначитися на прибутках і ефективності організації».
Фактично на кожному підприємстві ВК уже існують у тій чи іншій формі. У когось це розсилка циркулярів, у когось спілкування по скайпу, десь ще висять дошки оголошень, а хтось переважно спілкується через соцмережі. Тут вже кожен вибирає той інструмент, який найбільше підходить для виконання поставлених завдань. Проблема в іншому: ВК в компаніях сьогодні здебільшого не дуже ефективні і часто спорадичні - безсистемні. З одного боку, всі розуміють важливість цих процесів для бізнесу, а з іншого - ефективність ВК все ще є недостатньою. Приміром, за даними зарубіжних досліджень, результативність горизонтальних зв’язків досягає 90%, вертикальних - 20-25% (така кількість витікаючої від керівників інформації доходить до працівників і правильно розуміється ними).
Ознаки «правильної системи» внутрішніх комунікацій та її завдання.
• створення позитивного іміджу компанії як роботодавця;
• поінформованість працівників про компанію;
• розвиток корпоративного духу та формування відданості компанії у працівників;
• отримання зворотного зв’язку від працівників;
• демонстрація «відкритості» керівництва;
• формування єдиних стандартів поведінки згідно з корпоративним кодексом компанії.
При цьому, треба враховувати, що внутрішніми замовниками інформаційних кампаній для працівників можуть бути будь-які підрозділи компанії - від фінансів до служби безпеки, і внутрішні комунікації здатні вирішувати багато конкретних прикладних завдань. Відтак, насправді список значно довший.
Варто зазначити, що виконувати ці завдання система внутрішніх комунікацій має згідно з основними принципами та правилами. Основними принципами правильної внутрішньокомунікаційної політики компанії є відкритість, чесність і послідовність керівництва під час проведення комунікацій, а також готовність аналізувати результати та робити висновки.
Список використаних джерел:
1. Стаднiк В. В. Менеджмент: посібник / В. В. Стаднiк, М. А. Йохна. – К. : Академвидав, 2003. – 463 с. 7. Шегда А. В. Менеджмент: підручник / А. В. Шегда. – 3-тє видання., випр. і доп. – К. : Знання, 2006. – 645 с.
2. http://agro-business.com.ua/agro/kermo-kerivnyka/item/1989-vnutrishni-komunikatsii-vchymos-rozmovliaty.html
|