:: ECONOMY :: WAYS TO INCREASE THE COMPETITIVENESS OF THE ENTERPRISE :: ECONOMY :: WAYS TO INCREASE THE COMPETITIVENESS OF THE ENTERPRISE
:: ECONOMY :: WAYS TO INCREASE THE COMPETITIVENESS OF THE ENTERPRISE
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 35

Термін подання матеріалів

20 листопада 2024

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

WAYS TO INCREASE THE COMPETITIVENESS OF THE ENTERPRISE

 
26.05.2020 18:09
Автор: Lazorenko Taisiya, PhD, Associate Professor, Igor Sikorsky Kyiv Polytechnic Institute; Kravchuk Bohdan, student, Igor Sikorsky Kyiv Polytechnic Institute
[Секція 2. Менеджмент. Маркетинг;]

Competitiveness determines the active use of the enterprise potential, its ability to stay ahead of competitors both now and in the future. Competitiveness is not a constant characteristic of the enterprise. When changes in the external and internal environments happen, comparative competitive advantages over other enterprises in the industry change too. We can assume that the competitiveness of the enterprise is a relative concept, because it can be determined only by comparing the individual characteristics of the enterprise with the characteristics of other enterprises in the same industry.

Improving the competitiveness of the enterprise should be considered as a long-term process of finding and implementing management decisions in all areas of its activities. This process should be carried out in accordance with the chosen strategy of long-term development, taking into account changes in the external environment and the state of the enterprise itself, and making appropriate adjustments.

The organizational measures that increase the competitiveness of the enterprise include [1]: identification of advantages of the product compared to substitutes; identification of disadvantages of similar products produced by competitors; identification and use of price factors to increase the competitiveness of products; new priority areas of product use; product differentiation, which provides relatively sustainable benefits for consumers; direct impact on the consumer by artificially restricting the entry of new products into the market; advertising.

Increasing the competitiveness of the enterprise and increasing its market share can be achieved through: introduction of a new type of product to the market; reduction of prices for products or services; presentation of a more attractive type of product with the help of advertising; increase of the number of sales representatives.

Resource efficiency as a factor of competitiveness reflects primarily the level of management of the enterprise. In the presence of comparative resource potential, the advantage will be given to the company that has more effective management, as the constant search for new solutions in all areas of the enterprise is the basis for improving existing resources efficiency [2]. To be competitive, the company must have reliable information and be able to use it efficiently. Crucial to competitiveness are the skills and talents of people and, of course, their awareness.

The company's ability to compete in a particular product market depends on the competitiveness of the product and the combination of economic means of the firm. The level of competitiveness of a trading company is influenced by the scientific and technical level and the degree of improvement of sales technologies, the use of new inventions and discoveries, the involvement of modern means of sales automation and the extension of the product range [3].

Ensuring a high level of competitiveness means that all the resources used by the company are more productive and more profitable than those of its market competitors. It means that the company occupies a stable place in the market of goods and services and its products are in constant consumer demand. The management of the enterprise must be able to track changes in business administration, and to make modifications in the policy of production and sale of goods.

References:

1. Должанський І.З., Загорна Т.О. Конкурентоспроможність підприємства: навч. посібник. – Київ: Центр навчальної літератури, 2006. – 384 с.

2. Фатхутдинов Р.А. Конкурентоспособность: экономика, стратегия, управление. – М., 2000.

3. Довбенко В.І. Чинники підвищення конкурентоспроможності вітчизняних підприємств за умов глобалізації // Зовнішня торгівля: право та економіка. – 2007. – № 6(35). – С. 29-35.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
МАРКЕТИНГОВІ КОМУНІКАЦІЇ ЯК ЗАСІБ ПРОСУВАННЯ ТОВАРУ НА РИНКУ
30.05.2020 13:06
ІННОВАЦІЙНИЙ ПОТЕНЦІАЛ ПІДПРИЄМСТВА У ЗАБЕЗПЕЧЕННІ ЙОГО КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ
30.05.2020 12:59
РОЛЬ ВНУТРІШНІХ КОМУНІКАЦІЙ В ПРОЦЕСІ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМСТВА
28.05.2020 18:09
ЖИТТЯ БРЕНДУ ПІД ЧАС ПАНДЕМІЇ НА ПРИКЛАДІ ТМ LIPTON
28.05.2020 18:04
THE IMPORTANCE OF THE INFORMATION SYSTEM IN MODERN ENTERPRISE MANAGEMENT
28.05.2020 18:00
МАРКЕТИНГОВИЙ АУДИТ САЙТА
26.05.2020 18:01
НАВИЧКИ ТАЙМ – МЕНЕДЖМЕНТУ – SOFT ЧИ HARD SKILLS?
20.05.2020 19:12
DEFINITION OF ORGANIZATIONAL AND ECONOMIC MECHANISM IN CHANGE MANAGMENT
14.05.2020 15:42
ОСОБЛИВОСТІ МАРКЕТИНГОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ НА СУЧАСНИХ ПІДПРИЄМСТВАХ
14.05.2020 15:36




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.244 сек. / Mysql: 1570 (0.189 сек.)