Контролінг як сучасна концепція управління забезпечує управління не тільки на рівні господарюючого суб’єкта в цілому, а й на рівні кожної господарюючої одиниці, господарської операції, стадії виробництва та процесу відтворення.
У сучасних умовах господарювання в Україні контролінг ще не знайшов широкого розповсюдження, бо недостатньо вітчизняних теоретичних розробок та досвіду його впровадження на практиці.
Податковий контролінг використовує інформацію з різних галузей діяльності підприємства. У зв’язку з цим у якості організаційної основи податкового контролінгу суб’єктів господарювання доцільно використовувати проектну організаційну структуру управління, яка для розв’язання поставлених задач в обумовлені терміни та із заданою якістю передбачає створення проектної групи – команди висококваліфікованих спеціалістів різних підрозділів підприємства, що дозволить усунути розриви інформаційного поля, встановити зворотній зв'язок [1, с. 62].
З метою раціоналізації розподілу задач, прав та відповідальності між різними структурними ланками підприємства може використовуватися лінійна карта розподілу обов’язків, яка передбачає використання матричного методу розподілу. Матриця показує, хто бере участь у підготовці рішень і роботі щодо їх виконання, відбиває обсяг та характер повноважень кожної посадової особи при спільній участі в реалізації функцій податкового контролінгу, уточнює повноваження при розподілі між ними загальної роботи. Використання цього методу підприємству дозволить більш якісно розв’язувати питання розподілу задач, прав та відповідальності в системі податкового контролінгу.
Ефективність діяльності суб’єктів господарювання залежить також і від діяльності організації документообігу (табл. 1).
Графік документообігу є важливим управлінським інструментом регулювання фінансових ресурсів у системі податкового контролінгу.
Література:
1. Новицький В.Є. Податкове регулювання в системі інструментів соціально-економічного розвитку: питання методології/ В.Є. Новицький // Фінанси України. — 2010. — № 10. — С. 60-73.
|