:: ECONOMY :: ОПОРНА ШКОЛА ЯК ЕКОНОМІЧНА СКЛАДОВА ПРОЦЕСУ ДЕЦЕНТРАЛІЗАЦІЇ ОСВІТИ :: ECONOMY :: ОПОРНА ШКОЛА ЯК ЕКОНОМІЧНА СКЛАДОВА ПРОЦЕСУ ДЕЦЕНТРАЛІЗАЦІЇ ОСВІТИ
:: ECONOMY :: ОПОРНА ШКОЛА ЯК ЕКОНОМІЧНА СКЛАДОВА ПРОЦЕСУ ДЕЦЕНТРАЛІЗАЦІЇ ОСВІТИ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 35

Термін подання матеріалів

20 листопада 2024

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ОПОРНА ШКОЛА ЯК ЕКОНОМІЧНА СКЛАДОВА ПРОЦЕСУ ДЕЦЕНТРАЛІЗАЦІЇ ОСВІТИ

 
20.02.2020 14:13
Автор: Трипольська Тетяна Геннадіївна, аспірант, Сумський державний університет, м. Суми
[Секція 9. Економічна наука та освіта;]

Важливість опорних шкіл в системі освіти на даний час полягає в тому, що в Україні сьогодні в умовах реформи децентралізації відбувається активне формування об’єднаних територіальних громад та освітніх округів. Разом з новими громадами поступово формується і нова економічна ситуація у країні. Це дає нові можливості не тільки для учнів, а й для самих громад.

З 2016 року всі області України проводили конкурс на найкращий проект опорної школи. На нього могли податися школи, що мали у своєму районі найбільше учнів (як правило, не менше 360), найкраще обладнання і хороших вчителів. А головне — мали можливість прийняти до себе на навчання якомога більше учнів 5-9-х класів з малокомплектних сільських шкіл. За твердженням МОН, головна мета опорних шкіл — забезпечити дітям рівні можливості доступу до якісної освіти. Відомо, що в сільській місцевості навчається приблизно третина українських дітей. Водночас випускники сільських шкіл мають найгірші результати ЗНО. Саме цю проблему мають усунути опорні школи [1].

В наш час опорна школа стала одним із основних інструментів реорганізації шкільної мережі, облаштування навчального закладу усім необхідним для ефективного вивчення учнями предметів та формування їх основних життєвих навичок: мультимедійним та навчальним обладнанням, новими підручниками та іншою літературою, облаштуванням спортивних залів та пришкільних площадок. Це все дає можливість для повного всебічного розвитку учнів, зміцнення їх здоров’я та ефективної організації навчально-виховного процесу. 

Відтак з 2016 року в об’єднаних територіальних громадах розпочався процес утворення опорних шкіл та виокремлення філій, які приєднуються до них. До цього процесу були підготовлені нові документи, інструкції, положення та нормативно-правові акти, якими могло б користуватися місцеве самоврядування щоб правильно утворити та забезпечити якісну роботу опорного закладу та філій.

Головним нормативно-правовим актом, що врегульовує питання створення представницьким органом місцевого самоврядування об’єднаних територіальних громад, районними радами (далі – засновники) опорних закладів та їх філій є Положення про освітній округ і опорний заклад освіти, затверджене постановою КМУ від 19 червня 2019 р. № 532. Засновник визначає опорні заклади серед підпорядкованих йому загальноосвітніх навчальних закладів на конкурсній основі відповідно до затверджених ним умов. Під час проведення конкурсу обов’язково враховується, зокрема, зручність та наявність автомобільних шляхів з твердим покриттям для забезпечення безпечного підвезення учнів (вихованців) і педагогічних працівників до місця навчання, роботи та місця проживання [2].

В рамках реформи децентралізації в Україні державне фінансування освіти відбувається за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів. Згідно з Бюджетним кодексом України кошти між рівнями бюджетної системи розподіляються по принципу субсидіарності, який дає можливість максимально наблизити надання послуг до споживача.

Відповідно до Порядку та умов надання освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 14 січня 2015 р. №6, головним розпорядником державної освітньої субвенції є Міністрество освіти і науки України. Місцеві ради можуть використовувати кошти одночасно з державного та місцевих бюджетів та додатково понад обсяги субвенції фінансувати з місцевих бюджетів проплати поточних та капітальних видатків навчальних закладів, визначених у статті Бюджетного кодексу України [3].

Така фінансова підтримка дала можливість опорним закладам та їх філіям провести багато роботи: впроваджено заходи з енергозбереження у основних будівлях шкіл (заміна вікон, дверних блоків тощо), забезпечено кабінети комп’ютерною та мультимедійною технікою, придбано багато нової навчально-методичної літератури, оновлено спортивне обладнання та інвентар, музичну апаратуру та інструменти, шкільні меблі. Таке оновлення навчальних закладів великий крок уперед для об’єднаних територіальних громад.

Таким чином, в освітній галузі опорні заклади виконують важливу роль, вони надають можливість отримувати учням більш якісну освіту та всебічно розвиватися. Нова економічна ситуація яка склалась в процесі реформи децентралізації дала можливість опорним школам на фінансування з різних рівнів бюджетів. Кошти які були залучені посприяли оновленню: матеріально-технічної бази, літератури, спортивного обладнання та музичної апаратури. Формування нового обличчя школи тепер формує нове обличчя учня та громади. 

Список використаних джерел:

1. Що таке опорні школи:реформа у запитаннях і відповідях / Освіторія від 07.09.2017/ [Електронний ресурс]. - Режим доступу: https://osvitoria.media /experience/shho-take-oporni-shkoly-reforma-u-zapytannyah-i-vidpovidyah/.

2. Створення опорної школи /Міністерство освіти і науки України / [Електронний ресурс]. - Режим доступу: https://mon.gov.ua/ua/osvita/ zagalna-serednya-osvita/oporni-shkoli/stvorennya-opornoyi-shkoli.

3. Деякі питання надання освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам / Постанова КМУ No 6 від 14.01.2015/. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/6-2015-п.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ЗАКОРДОННИЙ ДОСВІТ ФІНАНСУВАННЯ ОСВІТИ
24.01.2020 13:04
ЗАСТОСУВАННЯ КОЕФІЦІЄНТА БІВЕРА ДЛЯ ВИЯВЛЕННЯ ТЕНДЕНЦІЇ ФОРМУВАННЯ НЕЗАДОВІЛЬНОЇ СТРУКТУРИ БАЛАНСУ
21.01.2020 16:08
НАПРЯМИ УДОСКОНАЛЕННЯ СОЦІАЛЬНОГО ЗАХИСТУ НАСЕЛЕННЯ
12.02.2020 18:14




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.312 сек. / Mysql: 1570 (0.25 сек.)