:: ECONOMY :: ОБГРУНТУВАННЯ ВИБОРУ СИСТЕМИ ОПОДАТКУВАННЯ В ІТ СФЕРІ :: ECONOMY :: ОБГРУНТУВАННЯ ВИБОРУ СИСТЕМИ ОПОДАТКУВАННЯ В ІТ СФЕРІ
:: ECONOMY :: ОБГРУНТУВАННЯ ВИБОРУ СИСТЕМИ ОПОДАТКУВАННЯ В ІТ СФЕРІ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 36

Термін подання матеріалів

17 грудня 2024

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ОБГРУНТУВАННЯ ВИБОРУ СИСТЕМИ ОПОДАТКУВАННЯ В ІТ СФЕРІ

 
20.12.2019 14:39
Автор: Луговець Богдан Валерійович, студент, Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана
[Секція 6. Податкова система. Бюджетна система. Правові відносини в економічній системі;]

ІТ-сфера – одна з найбільш перспективних сфер народного господарства України. За останні роки кількість ІТ-компаній, а також інвестицій в цю галузь значно зросла. Відкриваючи нове підприємство, засновник стикається з важливим вибором – система оподаткування для майбутнього підприємства.

Враховуючи специфіку послуг ІТ-сфери, підприємствам-представникам доступні два варіанта системи оподаткування – загальна та спрощена. Тож, підриємство може бути зареєстровано як ФОП 3 групи або ж як ТОВ (ПАТ, ПрАТ тощо).

Більшість підприємств обираються для себе спрощену систему оподаткування. Цьому є просте пояснення. Відповідно до ПКУ, суб’єкти господарства, які обрали спрощену систему оподаткування, що відповідає ФОП 3 групи мають право продавати свої послуги юридичним особам і при цьому сплачувати менше податків, ніж підприємство-платник на загальній основі. Так, дотримуючись ліміту встановленого ПКУ, ФОП буде сплачувати лише 5% від доходу за рік [1].

З іншого боку, вартість послуг типових представників сфери зазвичай значна, а відповідно ліміту по доходу для ФОП 3 групи вони досягають достатньо швидко. З моменту перевищення максимально допустимого рівня доходу для пільгового оподаткування підприємство повинне перейти на загальну систему і, відповідно, сплачувати 18% від свого прибутку [1]. Постає просте питання: як зменшити податковий тягар і при цьому не мати обмежень по доходу? 

Найбільш поширений варіант вирішення даного питання: створення «умовного» підприємства, яке складається із значної кількості ФОП та, відповідно, розподіляє завдання між ними для уникнення перевищення ліміту по доходам. Для цього створюється підприємство, яке надає послуги коворкінгу, де і розміщуються зазначені ФОП. В свою чергу, ФОПи сплачують орендні платежі за користування робочими місцями, а також заключають договори напряму з нерезидентами.

В 2019 році були наявні дискусії з приводу створення особливої групи ФОП (ФОП 5 групи – прим.) особливістю якої стане прогресивна ставка податку на прибуток. Так в перший рік роботи підприємство сплачуватиме 6%  податку, на другий рік 7% і так далі до 18 відсотків. Варто зауважити, що автори законопроекту вважали, що дана прогресивна ставка буде сприяти розвитку підприємств, проте, на мою думку, підприємствам не вигідно реєструватися ФОП даної групи, адже вони втрачатимуть значну частину свого прибутку з кожним роком [2].

Виходом з ситуації можуть стати пільгові умови для оподаткування підприємств-представників ІТ-сфери або ж створення інтелектуальних парків, тобто зон, зареєструвавшись в яких підприємці будуть перебувати на пільгових категоріях оподаткування.

Список використаних джерел:

1. Податковий кодекс України (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 2011, № 13-14, № 15-16, № 17, ст.112);

2. Проект Закону про внесення змін до Податкового кодексу України щодо заходів з детінізації обігу товарів і послуг # 2338 від 29.10.2019



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ПРИЧИНИ УХИЛЕННЯ ВІД СПЛАТИ ПОДАТКІВ В УКРАЇНІ ТА НАПРЯМКИ МІНІМІЗАЦІЇ ЇХ ДІЇ
24.12.2019 16:05
БОРГОВА БЕЗПЕКА ДЕРЖАВИ: УПРАВЛІННЯ ДЕРЖАВНИМ БОРГОМ
18.12.2019 11:50
ДІЯЛЬНІСТЬ ГРОМАДСЬКИХ ОРГАНІЗАЦІЙ У ТРАНСПОРТНІЙ СФЕРІ
18.08.2020 09:53
СУЧАСНІ ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ СТРАХОВОГО РИНКУ В УКРАЇНІ
16.12.2019 14:07
ОПОДАТКУВАННЯ ЮРИДИЧНИХ ОСІБ В УКРАЇНІ ТА НАПРЯМКИ ЙОГО ВДОСКОНАЛЕННЯ
03.12.2019 16:28




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.210 сек. / Mysql: 1599 (0.164 сек.)