Телекомунікаційна сфера діяльності швидкими темпами розвивається, як в нашій країні, так і в усьому світи. Сучасні темпи розвитку у сфері телекомунікації диктують операторам зв’язку умови щодо можливості перебування на ринку країн Європи тим самим спонукають операторів телекомунікацій України активізувати свою діяльність за допомогою різноманітних інновацій, які активно використовуються у світи, що і формує актуальність даної теми.
Мета цієї праці полягає в виявлені особливостей технології блокчейн (Blockchain), як напряму інноваційного розвитку оператора телекомунікацій України.
Питання, котрі пов'язані з інноваціями у сфері телекомунікацій широко розглянуті вітчизняними та закордонними науковцями, а саме: А.А. Глушенкова, О.Є. Гудзь, Л.В. Лазоренко, С.В. Вахнюк, М. І. Крупка, С.В. Онишко, В.М. Орлов, Л.П. Сай, Л.А. Стрій, Ю.С. Шипулина, М. Гупта та інші.
Інновації це нововведення, як в продуктах так і в послугах. У більш точному поясненні слід зазначити, що інновації - це зміни, що відбуваються в різних сферах діяльності компанії, що стосується речей, ідей, практик, послуг та методів організації та управління [1].
Головною проблемою для телекомунікацій є баланс між зростаючою потребою у складних ІТ-послугах та витратами. Для збереження лояльності клієнтів та задля збільшення прибутку ці потреби повинні бути задоволені разом із інформаційною безпекою та конфіденційністю, оптимізацією операцій та швидкістю процесів.
Зростання кожної технології в поєднанні з її перевагами, також викликає проблеми, які переконують нас у використанні технологій, що вирішують слабкі сторони старих послуг. На сьогоднішній день технологія блокчейн здатна вирішити недоліки минулої технології та запропонувати учасникам ринку телекомунікацій більше ніж всі могли уявити [2].
Ця технологія робить передачу даних бистрішою, безпечнішою та дешевшою, адже викреслює можливість участі посередників, гарантує безпеку інформації, діє автоматизовано та зменшує ризик помилок через людський фактор. Блокчейн - технологія розподіленого децентралізованого реєстру даних, що представляє собою цифровий реєстр здійснюваних операцій - транзакцій, угод, контрактів, перевірених і затверджених учасниками захищеної (за допомогою методів криптографії) комп'ютерної системи.
Високі витрати на телекомунікації - це одне з важливих завдань, яке може взяти на себе технологія блокчейн. Ціна є одним з найважливіших елементів маркетингового поєднання. Механізми скорочення витрат, що існують у технології блокчейн, мають змогу знизити витрати кількома способами, а саме: через зменшення механізмів моніторингу за операціями, через відмову від посередників та через скасування здійснення дублікатів інформації.
Задоволення клієнтів та підвищення їхньої лояльності відносно оператора телекомунікацій може спричинити можливість блокчейну відбивати атаки в телекомунікаційній мережі. При виявленні таких атак блокчейн-мережа автоматично перериває виконання транзакцій і запобігає причиненню зловмисних втручань.
Отримання небажаної реклами - є однію з проблем у сучасному світі телекомунікацій. Контактна інформація мільйонів користувачів може бути зашифрована та захищена за допомогою технології блокчейн. У цій системі є необхідним схвалення абонента для будь-якої SMS реклами. Також користувачі можуть в будь-який час переглянути свою згоду та скасувати відповідний запит [3].
Зростання порушень нагляду та безпеки призвело до відсутності конфіденційності та порушення конфіденційності користувачів і стало однією з найважливіших проблем телекомунікаційних систем. Це питання пов'язане з діючою моделлю телекомунікаційних систем, в якій третя сторона збирає та контролює великий обсяг особистої інформації. Технологія блокчейн забезпечує інфраструктуру, яка приймає децентралізоване управління персональною інформацією.
Якість надання телекомунікаційних послуг є одним із визначальних факторів задоволення клієнта, що включає сукупність характеристик та особливостей послуг та можливість задоволення неявних та конкретних потреб. Для того, щоб досягти задоволеності споживачів, функції наданих послуг повинні бути визначені пріоритетними та представлені у рамках цих потреб.
Отже, для більшості нових технологій, майбутнє - найкращий показник, коли йде мова про оцінку успіху. Блокчейн зараз є дуже актуальною темою у телекомунікаційному просторі та здавалося б пропонує багато переваг та прогресу. Однак час лише покаже, чи технологія стане основою інноваційного розвитку та економічного зростання оператора телекомунікацій в майбутні перспективі.
Список використаних джерел:
1. T.B. Kalinowski, Innowacyjność przedsiębiorstw a systemy zarządzania jakością, Wolters Kluwer, Warszawa 2010.
2. Saghafi F., Pakyari M., Rezaei M. (2019) Prioritizing Capabilities of Blockchain Technology in Telecommunication for Promoting Customer Satisfaction. In: Latifi S. (eds) 16th International Conference on Information Technology-New Generations (ITNG 2019).
3. https://www.ccn.com/indias-telecom-regulator-taps-blockchain-to-curb-spam-calls-smses.
|