:: ECONOMY :: ОПОДАТКУВАННЯ ЮРИДИЧНИХ ОСІБ В УКРАЇНІ ТА НАПРЯМКИ ЙОГО ВДОСКОНАЛЕННЯ :: ECONOMY :: ОПОДАТКУВАННЯ ЮРИДИЧНИХ ОСІБ В УКРАЇНІ ТА НАПРЯМКИ ЙОГО ВДОСКОНАЛЕННЯ
:: ECONOMY :: ОПОДАТКУВАННЯ ЮРИДИЧНИХ ОСІБ В УКРАЇНІ ТА НАПРЯМКИ ЙОГО ВДОСКОНАЛЕННЯ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 36

Термін подання матеріалів

17 грудня 2024

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ОПОДАТКУВАННЯ ЮРИДИЧНИХ ОСІБ В УКРАЇНІ ТА НАПРЯМКИ ЙОГО ВДОСКОНАЛЕННЯ

 
03.12.2019 16:28
Автор: Мотовиліна Ганна Віталіївна, студент 4 курсу, Одеський національний економічний університет
[Секція 6. Податкова система. Бюджетна система. Правові відносини в економічній системі;]

Податкова система в Україні відіграє особливу роль у підприємницькій діяльності, адже вона регулює економічні відносини товаровиробників з органами державної влади. Податок на прибуток підприємств є прямим податком на прибуток, який сплачують підприємства і його ставка в даний час складає - 18%. Це одна з форм вирівнювання доходів юридичних осіб з метою досягнення соціальної справедливості та економічного розвитку [1].

В Україні на сьогоднішній день різниться загальна і спрощена система оподаткування. Спрощена система оподаткування (єдиний податок) приваблює багатьох платників більше простими правилами податкового обліку і меншим ризиком різних перевірок і санкцій, ніж на загальній системі. Загальну систему оподаткування вибирають всі юридичні особи, які самостійно не обрали іншу систему оподаткування, або вони мають певні обмеження вибору системи оподаткування.

В умовах формування ринкової економіки виконання доходної частини Державного бюджету України є одним із актуальних завдань, успішне вирішення якої створює сприятливі умови для суспільного розвитку. За допомогою податків з юридичних осіб забезпечується значна частина податкових надходжень до бюджету держави [2, с. 230].




Сьогодні в Україні досить гостро стоїть питання податкового навантаження, яке негативно впливає на ефективність господарської діяльності підприємств і значно послаблює їх конкурентоспроможність. Проблеми полягають не стільки у високих податкових ставках, скільки у нерівномірності цієї податкового навантаження. На відхід від податку платників підштовхують наступні фактори: складність розрахунків; значні витрати на адміністрування, які призводять до збільшення корупції та зменшення інвестицій в країну; високий рівень податкових ставок; низький рівень усвідомлення необхідності сплати податків і довіри до владних структур; корупція [3, с. 308].

Все це призводить до здійснення нелегальної діяльності підприємств в тіньовій сфері і ухилення від сплати податків, а також до порушення законодавства. Згідно внаслідок цього зменшується дохідна частина бюджету держави. Тому необхідно спростити податкову систему, зробити її якомога більш прозорою і зрозумілою.

Проблемою податкової системи України також є нескоординованих структура податків. В країні існує велика кількість податків, які не сильно впливають на поповнення бюджету і є додатковою статтею витрат на їх збір. Тому при реформуванні системи оподаткування важливо взяти до уваги не тільки рівень податкового навантаження, а й оптимальне поєднання прямих і непрямих податків. Доцільним також є впорядкування податкових пільг в Україні, які є досить дієвим інструментом підтримки національної конкурентоспроможності. Основним недоліком наявного пільгового оподаткування в Україні є те, що більшість податкових пільг надаються на невизначений термін і їх нецільовий характер. Вони повинні розглядатися як субсидії і використовуватися на законодавчо встановлені цілі. Необхідно помірно знизити і рівномірно розподілити податкове навантаження між платниками в залежності від виду діяльності. Податкова ставка повинна враховувати можливості платника податків. Система штрафів і санкцій в країні повинні бути сформовані таким чином, щоб несплати податків були менш вигідні платникові, ніж вчасне і чесне виконання зобов'язань перед бюджетом. Також потрібно створити умови для активізації інвестиційних та інноваційних процесів в пріоритетних галузях економіки. При збільшенні кількості інвестицій в господарську діяльність підприємств розширяться масштаби їх діяльності і доходи. Тим самим зростання доходів призведе до збільшення ВВП і зниження податкового навантаження.

Проаналізувавши податкову систему України, можна зробити висновок, що вона має значні недоліки. Удосконалення системи оподаткування підприємств України в сучасних умовах виступає дуже важливою проблемою. Її рішення істотно вплине на поповнення державного бюджету, подальший розвиток підприємництва, інвестування галузей економіки та соціальний захист населення.

Економіка країни потребує гнучкої податкової політики держави, яка б дозволила оптимально пов'язати інтереси підприємництва з інтересами держави. Для створення ефективної податкової системи необхідно керуватися наступними основними принципами, як стабільність, соціальна справедливість, гнучкість, економічна ефективність.

Список використаних джерел:

1. Податковий кодекс України від 02.12.2010 р. № 2755 - VI зі змінами та доповненнями. - Режим доступу: http://www.zakon4.rada.gov.ua.

2. Хомутенко В.П. Оподаткування суб'єктів господарювання: навч. посібник. / В. П. Хомутенко, І. С. Луценко, А. В. Хомутенко, О. Г. Волкова. - Одеса: «ВМВ», 2014. - 418 с.

3. Червінська О.С. Аналіз податкового навантаження в Україні та шляхи її оптимізації / О.С. Червінська// Науковий вісник НЛТУ України. - 2014. - № 24.6. - С. 307-313.

4. Статистичний збірник Міністерства Фінансів України - [Електронний ресурс] /Режим доступу: https://mof.gov.ua/uk/statistichnij-zbirnik



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ПРИЧИНИ УХИЛЕННЯ ВІД СПЛАТИ ПОДАТКІВ В УКРАЇНІ ТА НАПРЯМКИ МІНІМІЗАЦІЇ ЇХ ДІЇ
24.12.2019 16:05
ОБГРУНТУВАННЯ ВИБОРУ СИСТЕМИ ОПОДАТКУВАННЯ В ІТ СФЕРІ
20.12.2019 14:39
БОРГОВА БЕЗПЕКА ДЕРЖАВИ: УПРАВЛІННЯ ДЕРЖАВНИМ БОРГОМ
18.12.2019 11:50
ДІЯЛЬНІСТЬ ГРОМАДСЬКИХ ОРГАНІЗАЦІЙ У ТРАНСПОРТНІЙ СФЕРІ
18.08.2020 09:53
СУЧАСНІ ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ СТРАХОВОГО РИНКУ В УКРАЇНІ
16.12.2019 14:07




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.318 сек. / Mysql: 1599 (0.258 сек.)