Головна мета маркетингу в туризмі – розпізнати, ідентифікувати і оцінити існуючий або прихований попит на туристські послуги, які турфірма може запропонувати споживачеві, і направити свої зусилля на розробку, виробництво, просування і продаж цих послуг з метою отримання оптимального прибутку.
Діяльність в умовах ринку і конкуренції завжди пов'язана з більшим чи меншим фінансовим ризиком, ступінь якого особливо зростає у зовнішньоекономічній діяльності, в тому числі і в галузі туризму. В наші дні кожне туристське підприємство несе матеріальну відповідальність за власні збиткові операції. Ось чому питання підприємницького ризику повинен бути в центрі уваги будь – якої туристської фірми. Зниження ступеня цього ризику може бути досягнуто тільки шляхом максимально точного використання концепції маркетингу.
Звичайно, не тільки конкурентна боротьба на ринку визначає значення маркетингу. Ще більш важливою метою для турфірми є збільшення виробництва і продажу туристичного продукту, зростання доходів і прибутку, підвищення рентабельності.
Таким чином, треба сказати, що маркетинг – це не одноразова або однозначна дія, або міра, яка обмежена якимись функціональними або тимчасовими рамками. Сучасний маркетинг охоплює всі сфери діяльності кожної туристичної фірми, її організаційні та функціональні структури. А реалізація маркетингових заходів стають повсякденною практикою колективу турфірми.
Говорячи про концепцію маркетингу, використовуються такі поняття, як «маркетингова позиція», «маркетинговий процес» і «маркетингова технологія».
Маркетингова позиція будується на тому, що в умовах ринку і конкуренції попит визначає пропозицію. Отже, успіх підприємництва залежить від його здатності запропонувати туристичну послугу в такій кількості і такої якості, в такому місці і за такою ціною, які б відповідали дійсному і потенційному попиту. Таким чином, вихідною позицією маркетингу вважається наявність певного ринку і споживчого попиту на туристичні послуги. Є попит на послуги, значить, фірма може активно розробляти маркетингову стратегію і плани щодо її реалізації. А якщо попиту немає, то треба або шукати його в іншому місці, або перепрофілювати свою виробничу діяльність.
Будь–який маркетинговий захід може вважатися виправданний, якщо він виходить з реальної оцінки дійсного або потенційного попиту. Необхідно також підкреслити, що головним в маркетингу є завдання не стільки пасивно слідувати за попитом, скільки активно формувати цей попит на основі прогнозування його розвитку.
Маркетинговий процес – це серія взаємопов'язаних заходів, які починаються з виявлення ринку і попиту і включають планування, розробку, виробництво, розподіл і продаж товарів і послуг споживачам.
Маркетингова технологія – це управлінські методи, що застосовуються підприємцем в процесі виявлення та вивчення попиту, планування виробництва і продажу туристичних послуг і товарів.
Маркетинг – це система взаємопов'язаних прийомів і заходів, що дозволяють турфірмі домагатися позитивних результатів на ринку тур послуг. В туристичному світі успіх маркетингу залежить: від комплексного аналізу ринку, виробництва туристського продукту, аналізу систем і каналів реалізації, реклами продукту.
Список використаних джерел:
1. Мельникова О.О. Маркетинг в туризмі: Навч. посіб./ Луганський національній ун-т ім. Тараса Шевченка — К.: ЛНУ, 2015. — 152с.
2. Мальська М.П., Мандюк Н.Л. Основи маркетингу у туризмі. — К.: Експерт, 2017. — 336 с.
________________
Науковий керівник: Петрик Валерия Леонидовна, кандидат технічних наук, доцент, Національний аерокосмічний університет ім. М.Є. Жуковського «Харківський авіаційний інститут»
|