Боротьба серед виробників і продавців за увагу споживача призвела до швидкого розвитку інструментів маркетингу.
Поняття іміджу було завжди актуально. Дослідження показують, що в більшості випадків споживачі купують не сам продукт, а його образ успішності, що склався у свідомості – тобто сам імідж. Імідж – це сукупність думок і уявлень про продукт і його виробника, які формуються під впливом засобів масової інформації.
Одним з фундаментів розвитку ринкової економіки є поняття конкуренції. На сьогоднішній день будь-яка фірма, яка прагне успіху, ставить в якості мети формування у свідомості свого споживача позитивного іміджу і, як наслідок, лояльності. Імідж складається з багатьох складових, таких як якість продукції (послуги), професіоналізм персоналу компанії, унікальний фірмовий стиль, ведення рекламних кампаній. На сьогоднішній день велику роль при формуванні іміджу відіграє діяльність компанії в мережі Інтернет.
Інтернет-маркетинг спрямований на організацію функцій по створенню, просуванню і наданню товарів і послуг споживачам за допомогою мережі Інтернет. Він містить в собі цілий ряд комплексних заходів, спрямованих на вивчення і задоволення потреб цільових аудиторій за допомогою активної реклами. Основними видами дієвого маркетингу в Інтернеті є:
- прямий маркетинг (організація розсилок, індивідуальних листів, дискусійних листів);
- пошукова оптимізація (обмін посиланнями, партнерські програми);
- медійна реклама (відео-ролики, web-конференції);
- контекстна реклама (новини сервера, реклама на дошках оголошень);
- просування в соціальних мережах.
У зв'язку з масовим переходом суспільства в Інтернет-простір і розвитком інтернет-маркетингу, у компаній є гостра потреба у грамотному формуванні іміджу. Інтернет вже давно став одним з основних джерел отримання інформації як про окремо взяту людину, так і про компанію, товар або послугу. Для компанії розвиток інтернет-простору – це спрощення збуту продукту і можливість спілкування безпосередньо зі споживачем без посередників.
Для того, щоб рекламна кампанія, яка розрахована на інтернет-просування, виявилася успішною, необхідно добре розбиратися в специфіці національного інтернет-маркетингу. Компанія Google провела збір статистичної інформації, яка демонструє, як і для чого українці використовують інтернет-технології.
1. Для чого використовують Інтернет:
- 43 % для пошуку інформації;
- 42 % для серфінгу соціальних мережах;
- 32 % для перегляду онлайн-відео.
2. Як люди вперше дізнаються про продукт (послугу):
- 39 % з минулого досвіду;
- 20 % з рекомендацій знайомих;
- 19 % з цілеспрямованого пошуку;
- 13 % з реклами.
3. Звідки дізнаються про продукт (послугу):
- 36% з онлайн-реклами;
- 29% з телевізійної реклами;
- 12% з зовнішньої реклами;
- 4% з журналів/газет;
- 2% з радіореклами.
Правильно сформований інтернет-імідж здатний закріпити за компанією бажаний, а головне впізнаваний образ, а також виступати гарантом надійності. Інтернет-імідж починається з візуалізації компанії, роботи над графічними складовими, створенням сайту і офіційних акаунтів в соціальних мережах.
Таким чином, підтримання позитивного іміджу компанії в Інтернеті достатнього важкий процес, від якого залежить конкурентоспроможність компанії в цілому. Проте, громадська думка в кінцевому підсумку буде залежати від якості продукції або надаваних послуг, рівнем обслуговування. Саме тому, працюючи над позитивним іміджем компанії в Інтернеті, не варто забувати, що ключовим фактором успіху будь-якої фірми є її чесність по відношенню до клієнтів і партнерів.
Список використаних джерел:
1. Алешина И.В. Корпоративный имидж: стратегический аспект [Електроний ресурс] / И.В. Алешина. – Режим доступу: http://www.cfin.ru/press/marketing/1998-1/04.shtml.
2. Алешина И. Паблик рилейшнз для менеджеров и маркетологов / И. Алешина. – М.: ИНФРА-М, 2007.
3. Атаманська К. І. Теоретичні аспекти поняття іміджу в наукових дослідженнях/ К.І. Атаманська. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: irbis-nbuv.gov.ua/cgi-bin/.../cgiirbis_64.exe?..
4. Балабанова Л.В. Маркетинг: підручник / Л.В. Балабанова. - ДонДУЕТ. - Донецьк, 2002.
5. Балабанова Л.В., Савельєва К.В. Паблік рилейшнз: Навч. посіб. - К.: «Видавничий дім «Професіонал», 2008.
6. Блажнов Е.А. Паблик рилейшнз: Приглашение в мир цивилизованных рыночных и общественных отношений: учебное пособие / Е.А. Блажнов. – М.: ИМА-пресс, 2004.
7. Бодуан Ж.-П. Управление имиджем компании. Паблик рилейшнз: предмет и мастерство / Пер. с фр. - М.: «Имидж-Контакт»: ИНФА, 2001.
8. Бурцева Т. Исследование корпоративного имиджа / Т. Бурцева, Н. Миронова // Маркетинг. – 2008.
________________
Науковий керівник: Мельніков Сергій Михайлович, доцент кафедри економіки та маркетингу, кандидат технічних наук, Національний аерокосмічний університет ім. М.Є. Жуковського «Харківський авіаційний інститут»
|