:: ECONOMY :: ОСНОВНІ ТЕНДЕНЦІЇ ВДОСКОНАЛЕННЯ СИСТЕМ РОЗПОДІЛУ ТОВАРІВ ТА ПОСЛУГ НА ПІДПРИЄМСТВІ :: ECONOMY :: ОСНОВНІ ТЕНДЕНЦІЇ ВДОСКОНАЛЕННЯ СИСТЕМ РОЗПОДІЛУ ТОВАРІВ ТА ПОСЛУГ НА ПІДПРИЄМСТВІ
:: ECONOMY :: ОСНОВНІ ТЕНДЕНЦІЇ ВДОСКОНАЛЕННЯ СИСТЕМ РОЗПОДІЛУ ТОВАРІВ ТА ПОСЛУГ НА ПІДПРИЄМСТВІ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 36

Термін подання матеріалів

17 грудня 2024

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ОСНОВНІ ТЕНДЕНЦІЇ ВДОСКОНАЛЕННЯ СИСТЕМ РОЗПОДІЛУ ТОВАРІВ ТА ПОСЛУГ НА ПІДПРИЄМСТВІ

 
26.11.2019 19:47
Автор: Мартиненко Владислав Едуардович, магістрант, Національний аерокосмічний університет ім. М.Є. Жуковського «Харківський авіаційний інститут»
[Секція 2. Менеджмент. Маркетинг;]

Розглядаючи системи розподілу як поняття, варто відзначити багатозначність цього трактування і застосовність її до цілого ряду найрізноманітніших наук (як технічних, так і економічних), особливо з огляду на самостійні значення кожного з слів, що входять в дане словосполучення.

Варто відзначити, що в сучасній економіці під розподілом розуміють систему взаємопов'язаних елементів, які утворюють відносини з приводу факторів і результатів виробництва.

Поняття «система» ще більш багатозначне в порівнянні з поняттям «розподіл». Так, в тлумачному словнику української мови під системою розуміється:

- порядок, зумовлений правильним, планомірним розташуванням і взаємним зв'язком частин чого-небудь;

- продуманий план

- то, що стало нормальним, звичайним, регулярним;

- заведений, прийнятий порядок порядок в розташуванні і зв'язку дій;

- суспільний лад, форма суспільного устрою;

- щось ціле, що представляє собою єдність закономірно розташованих і знаходяться у взаємному зв'язку частин;

- сукупність організацій, однорідних за своїми завданнями, або установ, організаційно об'єднаних в одне ціле.

Під «системами розподілу» слід розуміти форму організації однієї з фаз суспільного відтворення, сполучної ланки між виробництвом і споживанням, в процесі проходження якої утворюються відносини з приводу факторів і результатів виробництва.

На сьогоднішній день всі існуючі системи розподілу товарів класифікуються за безліччю ознак, серед яких можна відзначити: об'єкт, на який спрямована система; кількість, вид і тип каналів розподілу (збуту) продукції підприємств; стратегія просування товару на ринок.

Об'єктами орієнтації системи можуть служити:

- при функціональній схемі - базові завдання розподілу (продаж, аналіз, формування каналів розподілу, сервіс і логістика);

- при товарно-орієнтованої схемою - широта асортименту продукції;

- при територіально орієнтованої схемою - широта охопленого ринку;

- при клієнтоорієнтованої схемою - певна клієнтська аудиторія.

Ще недавно основними об'єктами були перші три з перерахованих вище, причому найбільш поширеною з них на сьогоднішній день залишається територіально-орієнтована. Однак внаслідок вже згаданого раніше розвитку інформаційних технологій потенційні споживачі товарів і послуг вже не довіряють сліпо рекламі, а мають можливість перевірити їх цікавлять відомості. Наслідком цього стало зміщення орієнтації схем розподілу товарів з завдань асортименту і територій на потреби клієнтів. Саме тому в даний момент найбільш перспективною вважається клієнтоорієнтована схема. Варто зазначити, що використання такого виду схем розподілу пов'язано не тільки зі зміною необхідність переорієнтації схем на потреби клієнтів, але і з тими перевагами, якими клієнтоорієнтовані схеми мають по відношенню до інших схем систем розподілу.

Першим видом переваг є те, що розподіл товарів по клієнтоорієнтованої схемою набагато більше пристосоване до вимог клієнтури: тимчасовим, особливостям передпродажної підготовки і установки, транспортним, сервісним і т.д. Дана перевага обумовлено самою основою клієнтоорієнтованих схем, наступної з їх назви. Саме орієнтація на клієнтів дозволяє забезпечити той вид і рівень супутніх просуванню товару сервісних послуг, яких потребує клієнт.

Другим видом переваг є з'являється можливість більш надійної організації інформаційної бази по обліку вимог перспективного розвитку клієнтури для розробок, виробництва і сервісу. Даний вид переваг виникає внаслідок більш тісного контакту з клієнтами і, як наслідок, появи можливості з'ясування їх вимог і запитів в даний час і на перспективу.

І, нарешті, третій вид переваг полягає в наявності можливості більш ефективної роботи з дебіторською заборгованістю. Більш тісне спілкування з клієнтами, в порівнянні зі спілкуванням, обґрунтованим іншими схемами розподілу товарів, сприяє не тільки більш повного збору інформації про потреби клієнтів, але і про їх фінансові можливості. Це дозволяє проводити диференційовану по різних групах клієнтів кредитну політику підприємства, що найчастіше позначається на зниженні дебіторської заборгованості підприємства.

Як правило, традиційні системи розподілу товарів складаються з виробничого підприємства і невеликої кількості оптових і роздрібних торгових підприємств, які економічно і юридично є незалежними один від одного. Оскільки кожен з учасників являє собою самостійний суб'єкт економіки, жоден з них не володіє контролем над діяльністю інших учасників, що негативно позначається на самому процесі розподілу товарів. Склад вертикальних маркетингових систем в цілому схожий зі складом традиційних систем розподілу товарів. Відмінності полягають у тому, що в вертикальних маркетингових системах: робота всіх підприємств системи підпорядкована спільної мети; один з учасників компанії часто або є власником інших компаній системи, або має можливість контролювати їх діяльність завдяки своїй фінансовій потужності. Варто відзначити, що провідною ланкою такої системи, на відміну від традиційної, не обов'язково є виробниче підприємство. Тут може домінувати також оптовий або роздрібний продавець.

Залежно від домінуючого підприємства виділяють корпоративні, керовані і контрактні вертикальні маркетингові системи.

Корпоративні маркетингові системи являють собою сукупність підприємств, що знаходяться в єдиній власності протягом усього каналу розподілу продукції.

Керовані (адмініструються) вертикальні маркетингові системи характеризуються наявністю управління найсильнішим і великим учасником системи, здатним забезпечити надійне співробітництво і підтримку посередників.

Контрактні вертикальні маркетингові системи являють собою сукупність певної кількості підприємств, що знаходяться на різних стадіях виробництва і розподілу продукції, що діють на основі укладених договорів з єдиною метою.

Таким чином, двома основними тенденціями систем розподілу товарів є:

- клієнтоорієнтованість систем розподілу товарів;

- застосування вертикальних маркетингових систем.

Варто відзначити, що велика клієнтоорієнтованість вертикальних маркетингових систем також є значною перевагою перед традиційними схемами, з огляду на основну тенденцію в орієнтації на клієнта при побудові систем розподілу товарів.

Список використаних джерел:

1. Лук'янець ТА. Економічний механізм маркетингу: Навч. посіб. / Київський національний економічний ун-т ім. Вадима Гетьмана. — К.: КНЕУ, 2015. -464 с.

2. Примак Т.О. Маркетингові комунікації в системі управління підприємством. — К.: Експерт, 2010. — 384 с.

________________

Науковий керівник: Мельников Сергій Михайлович, кандидат технічних наук, доцент, Національний аерокосмічний університет ім. М.Є. Жуковського «Харківський авіаційний інститут»



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ОСОБЛИВОСТІ РОЗВИТКУ МАРКЕТИНГУ В ТУРИЗМІ
29.11.2019 12:07
ПРОБЛЕМИ ТА НАПРЯМИ ВДОСКОНАЛЕННЯ УПРАВЛІННЯ ОРГАНАМИ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ РОЗВИТКОМ РЕГІОНІВ
29.11.2019 11:46
ОСНОВНІ ЗАСАДИ ФУНКЦІОНУВАННЯ ГРОМАДСЬКИХ ОРГАНІЗАЦІЙ ТА ЇХ РОЛЬ У ФОРМУВАННІ ГРОМАДЯНСЬКОГО СУСПІЛЬСТВА В УКРАЇНІ
29.11.2019 11:42
УПРАВЛІННЯ БІЗНЕС-ПРОЦЕСАМИ З ВИКОРИСТАННЯМ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ
28.11.2019 09:27
НЕТВОРКІНГ ЯК СПОСІБ ПРИЙНЯТТЯ РІШЕНЬ НА ПРИКЛАДІ ТНК «ДАНОН»
27.11.2019 16:40
МЕТОДИКА ПІДВИЩЕННЯ ЗАДОВОЛЕНОСТІ ЧЛЕНІВ ПРОЕКТНОЇ КОМАНДИ
27.11.2019 14:58
ЗАСТОСУВАННЯ ІНТЕРНЕТ-МАРКЕТИНГУ ПРИ ФОРМУВАННІ ІМІДЖУ КОМПАНІЇ
27.11.2019 09:54
ОСОБЛИВОСТІ РОЗВИТКУ ЦИФРОВИХ СТРАТЕГІЙ ПІДПРИЄМСТВА
26.11.2019 19:30
УПРАВЛІННЯ ЯКІСТЮ ТА КОНТКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ПРОДУКЦІЇЇ В СИСТЕМІ МЕНЕДЖМЕНТУ ПІДПРИЄМСТВА В УМОВАХ ТОВ «ОККО-РІТЕЙЛ»
26.11.2019 10:10
ОГЛЯД УКРАЇНСЬКОГО РИНКУ ДИЗАЙНЕРСЬКИХ ПОСЛУГ ПО РОЗРОБЛЕННЮ ІНТЕР'ЄРА
26.11.2019 09:45




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.228 сек. / Mysql: 1599 (0.18 сек.)